• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mikää 600cc kyykky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli tarkoitus olisi päivitää kalustoa ja ottaa wanhan tilalle nuorempi peli. eli nyt alla -89 fzr ja tilalle pitäisi hommata 10-13v nuorempi laite. ajoa on paljon myös paljon kyytiläisen kanssa joten.. cbr -99 < lähinnä mutta muutkaan merkit ei ole pois suljettuja!! hintaa max 10t€ ja liikkeestä tulisi tuo kapistus hommata. vinkkejä ja vihjeitä otetaan vastaan!!!

eli tarkoitus olisi päivitää kalustoa ja ottaa wanhan tilalle nuorempi peli. eli nyt alla -89 fzr ja tilalle pitäisi hommata 10-13v nuorempi laite. ajoa on paljon myös paljon kyytiläisen kanssa joten.. cbr -99 < lähinnä mutta muutkaan merkit ei ole pois suljettuja!! hintaa max 10t€ ja liikkeestä tulisi tuo kapistus hommata. vinkkejä ja vihjeitä otetaan vastaan!!!
Itse ostin kuukausi sitten ekapyöräksi -00 600 CBR  
biggrin.gif
Ja hauskaa on ollut. Kevyt ja helppo ajettava jne.. Tehoakin jonkun verran. Kuuluu olevan aika luotettavakin  
062802moto_prv.gif
Kannattaa harkita myös yksityiseltäkin ostoa. Joku kokenut motoristi vaan mukaan niin OK. Säästää tollasessa 10000€ luokassa joku 1000€-2000€...  
nixweiss.gif
Ei noin uusissa pyörissä mitään vikoja kai ole. Itse hain yksityiseltä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Se cebari on hyvä pyörä. Mulla on sellanen '99 600F4. Kannattaa välityksiä lyhentää niin pyörästä tulee pirusti paljon hauskempi. Pystyy nostaa keulankin vielä jostain 90kmh
cool.gif

Jos ostat sellasen niin kannattaa kattoo sellanen missä on jo viripalikat kiinni... Niihin saa yllättäen paljonkin rahaa uppoon.
tounge.gif

Nimim.: kokemusta on.
shaun.gif

Nokkaketjunkiristäjä rupee elämöimään joskus 20tkm jälkeen, eli kannattaa tsekata onko se vaihdettu. Mulla on 23tkm ajettu ja se on ruvennut pitää pikkasen ääntä nyt... Tosin ei mitään hälyyttävää vielä.

R-kutosen (vm 2002) ostin ekaksi "isoksi" pyöräksi tuossa maaliskuussa... Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen, kilometrejä tosin takana vasta vajaa 3500km, mutta kyllä tuostakin määrästä jo jonkinmoisen kuvan saa  
smile_org.gif
2-päällä pyörä ei kyllä ole ihan elementissään...kyllähän sillä nyt kuskailee, kunneihan nyt vaan Halmeen Tonin kokonen kaveri kiipeä takapenkille  
smile_org.gif
Huoltaväli on Yammussa mukavat 10.000km ja venttileitäkin säädellään ainoastaan 42tkm välein...että tuskin montaa huoltoa tarvii yhden kesän aikana varailla. Jotkut kutosen omistajat ovat vaihteiston kestävyydestä jotain marisseet, mutta ainakin minun yksilön vaihteisto toimii kuin unelma (mittarissa n. 35 tkm)...

Sellanen pyörä tietenkin vaan alle, josta itse tykkää ja joka saa naapurit vihreiksi  
biggrin.gif

R-kutosen (vm 2002) ostin ekaksi "isoksi" pyöräksi tuossa maaliskuussa... Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen, kilometrejä tosin takana vasta vajaa 3500km, mutta kyllä tuostakin määrästä jo jonkinmoisen kuvan saa  
smile_org.gif
2-päällä pyörä ei kyllä ole ihan elementissään...kyllähän sillä nyt kuskailee, kunneihan nyt vaan Halmeen Tonin kokonen kaveri kiipeä takapenkille  
smile_org.gif
Huoltaväli on Yammussa mukavat 10.000km ja venttileitäkin säädellään ainoastaan 42tkm välein...että tuskin montaa huoltoa tarvii yhden kesän aikana varailla. Jotkut kutosen omistajat ovat vaihteiston kestävyydestä jotain marisseet, mutta ainakin minun yksilön vaihteisto toimii kuin unelma (mittarissa n. 35 tkm)...

Sellanen pyörä tietenkin vaan alle, josta itse tykkää ja joka saa naapurit vihreiksi  
biggrin.gif
Jaa, onkohan
nixweiss.gif
isojen pyörien kuutiot laskenut jo noin alas
idea3.gif

Julma jj: äls provoile ;)

Mitä ihmettä, älä ihmeessä vaihda fz- linjalta minnekään, uudet fz6-jotain mallit voisi olla kohdallaan. Saisi tohon hintaan ihan uuden tai todella lähellä uutta.

Eiköhän joka merkiltä löydy hyvä malli, oli kawa, suska, jammu... enemmän miettisin ajoasentoa ja kuutioita. Litrasesta löytyy vääntöä alhaalla(kin) ihan eri malliin ja ei tarvi huudattaa.

Ei muuta kuin muorin kanssa liikkeisiin testaamaan, mikä tuntuu parhaalta. Jokin kusiaiskyykky ei ole mikään paras vaihtoehto kaksi päällä ajettavaksi.

Tai hei, miten olisi joku tonninen VeTuRi tai vastaava??  
nixweiss.gif

juups eli liikkeestä sen takia että saa osarilla (kaikki on aina ollut omia ja maksettuja mutta tehdään nyt poikkeus)
biggrin.gif
onhan se kämppäkin jo ostettu niin ei paljoa saa säästettyä kuussa. 200-300€ voisi lyhentää aina (kämppään säästettiin 2vuotta kaikki mitä vaan voitiin että käsiraha saatiin maksettua). cbr 600f olisi varmaan passeli meille. ajoa nurkissa yksin ja kaksin siis ja joskus myös erikseen.. siis ajovuorot joutuu kohta myös jakamaan kun emäntä saa kortin. tänään käytyiin kattomassa -02 cbr.ää ja saman ikästä kawaa. cbr oli kummankin silmään paremman oloinen ja matkustajalla paremmat paikat. kawassa taas vääntöä enemmän ja... nooh se otetaan sitten mikä tuntuu ajossa lopuksi parhaalta. kuutioiden ei tarvi kasvaa ja matkapyörää ei haeta. kevyt,kohtuu nopea,ei rr malli on siis hakusessa..

Minkälaiset matkustajan tilat on suzuki sv1000:ssa? Itselleni se voisi olla seuraava fz6s:n jälkeen jos suljettaisiin pois r 1200 gs tai 950 adventure liian hinnan takia. ALustan ominaisuudet tosin houkuttelee juuri niiden suuntaan..

Jos teillä muija määrää kaapinpaikan, niin syytön minä siihen olen. Mopostasi päätellen määrää....
Kyllä mä tyytyväinen olen omaan pyörääni, en ihan tajua mihin viittaat tuolla.

Sen tiedän etten itse haluaisi matkustaa esim 500 km matkaan R1:sen takajakkaralla reppu selässä enkä sen takia puskea eukkoakaan tuohon tilanteeseen.

Onko tullut mieleen että ei kaikki tykkää RR-pyöristä ja porukalla on kikottimia eri tarkoituksiin? Vai onko se sinun pyöräsi ainoa oikea kaikille?

Jos teillä muija määrää kaapinpaikan, niin syytön minä siihen olen. Mopostasi päätellen määrää....
Kyllä mä tyytyväinen olen omaan pyörääni, en ihan tajua mihin viittaat tuolla.

Sen tiedän etten itse haluaisi matkustaa esim 500 km matkaan R1:sen takajakkaralla reppu selässä enkä sen takia puskea eukkoakaan tuohon tilanteeseen.

Onko tullut mieleen että ei kaikki tykkää RR-pyöristä ja porukalla on kikottimia eri tarkoituksiin? Vai onko se sinun pyöräsi ainoa oikea kaikille?
No joo. pyöräni ei ole r6, se on vielä kyykympi ja vihreämpi. Mutta ei se mitään, ei ole passeli lehmä kaikille. Kuitenkin r6 on hyvä pyörä, jos kusiaista haluaa. Jos haluaa oikeasti kyysätä akkaa, niin ei kukaan kusiaista osta, tuskasta hommaa kuskille?? Vai?

Jake

Kuitenkin r6 on hyvä pyörä, jos kusiaista haluaa.
Tuo totta, mutta jos tosiaan matkaa pitää taittaa niin ei oikein ihan sieltä ykköspäästä siihen - monessakin asiassa. Kun loikottelee matkaa niin tollanen "ratakyykky" on hiukka kiikkerä ja äkkipikainen sen lisäksi että patalappu perseen alla ja polvikulma takana eivät ole pidempään matkaan tarkoitettu...

sanoi:
Jos haluaa oikeasti kyysätä akkaa, niin ei kukaan kusiaista osta, tuskasta hommaa kuskille?? Vai?
Vakiona aika tuskasta joo, mutta pelkästään slipari ja suuttimet lisäsivät vääntöä niin että ihan mukavasti tolla mennään. Viime kesänä taidettiin joku 6000 km taittaa matkaa kakspäällä hymyssäsuin. Asennoitumiskysymys.

Back