• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mikä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja triangel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä on vaikeinta moottoripyöräilyssä.Omasta mielestäni liikenteessä eri tilanteiden enakointi, joka kumminkin on mielestäni eräs tärkeimpiä asioita mitä voi oman turvallisuutensa eteen tehdä.Välillä kumminkin tuo hurmoskin tahtoo iskeä

Zeniläisittäin ajatellen oleellista on matkallaolo, lähtemisellä ja perille pääsyllä ei ole niin väliä. Oikeasti joskus tuntuu että näin se on. Menenkö autolla vai pyörällä, panenko paksumman vai ohuemman pusakan päälle. Pitäisikö käydä tarkistamassa rengaspaineet. Onko bensaa riittävästi...
Mutta kun on matkalla, ajattelee muiden juttujen lisäksi vain ajamista. Ja perille pääsy lopettaa jatkumon.
Siis vaikeinta on lähtö ja lopetus - muu on helppoa.
Proosallisessa tekniikassa vaikeinta mulle on pään kääntäminen; takki ja potta hinkkaa sen verran yhteen, että niskasaranaa kanittaa ääriasennoissa!

Vaikeinta on olla kuuntelematta omantunnon ääntä: ajelun sijaan voisit tehdä jotain järkevämpää vaikkapa remonttia, puutarhatöitä tai siivoamista...  
sad_orig.gif

Toiseksi vaikeinta on jättää lähtemättä tien päälle silloin, kun olisi jotain todella tärkeää tekemistä ja sää on mitä parhain...  
biggrin.gif

Vaikeinta on olla kuuntelematta omantunnon ääntä: ajelun sijaan voisit tehdä jotain järkevämpää vaikkapa remonttia, puutarhatöitä tai siivoamista...  
sad_orig.gif

Toiseksi vaikeinta on jättää lähtemättä tien päälle silloin, kun olisi jotain todella tärkeää tekemistä ja sää on mitä parhain...  
biggrin.gif
bowdown.gif
033102bebe_1_prv.gif
Juuri näin
sport05.gif
Ja vielä kun mammalle osaa sanoa silloin tällöin jotta nyt meen ihan issekseni
062802moto_prv.gif

Näyttäisi toisille toi pystyssäpysyminen olevan todella vaikeeta
cool.gif

Vaikeena pitäisin myös kurvien ajamista sladissa a'la Rossi
bowdown.gif

takaisin himaan paluu...
ja töihin mennessä aamuauringoskin tuntuu et vois pikku lenkin viäl nakata työ matkan päällee... sairasta mut hyvä niin
062802jumpie_prv.gif

sad_orig.gif
Mulla on viime aikoina ollut oikeastaan juuri toisin päin, tulee ajettua liiankin vähän, kun on kiinnostanut tuo remontointi....tai oikeastaan varastoa olen muuttanut "panille" ensi talveksi huoneeksi.

Vaikeinta, yhtä ainutta asiaa en osaa sanoa, vaikeuksia tulee vastaan koko ajan, jos jotain listaa (työ)aikani kuluksi kyhäisin:

-Pyörän luota poistuminen, tai siis jo se päältä nouseminen on välillä vaikeaa, mulle arkeen palaaminen pyörällä ajelun jälkeen tuottaa aina vaikeuksia (ja vitutusta).

-Tuntemattomien kanssa keskustelu, varsinkin jos on aikomuksena lähteä ajelemaan. Yleensä ne motoristille puhumaan tulevat ihmiset puhuvat paljon ja ne tulee höpöttämään juuri silloin kun olen vetämässä kypärää päähän ja otan askelta pois "arjesta". Puhuminen tuntemattomien kanssa on mukavaa, ainakin mun kohdalle on sattunut mukavia immeisiä. Mutta paskanjauhaminen on vaikeaa kypärä päässä, tulpat korvilla ja ajatusten pyöriessä ajamisessa.

Jep, vaikeinta on ajaa rajoitusten mukaan. Toisiks vaikeinta on kesällä päättää että grillaako/saunooko mökillä viikonlopun vai ajeleeko Yammulla... Siinä vasta on pulma!
wink.gif

Back