• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä rengas XX:ään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaskax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla on nyt XX:ssä alla jo toinen setti BT021:stä, enkä edes kuvittele vaihtavani muuhun ihan helposti. On mm. sateella paljon parempi kun edeltäjä BT020, ...

/MarcusB
Mites tuo Bridgestonen BT021 sarja on Teillä toiminut xx:ssä.
Onko kellään ilmennyt em. renkailla woblausta uutena tai hieman kuluneena?
Eli kannattaako laittaa BT021 rinkulat? Vakiotko vai löytyykö vahvistettuja?
blush.gif
Vai pitäisikö suosiolla laittaa alle Metzeler Z6:t
(Ja mikähän kirjain sitten pitäisi olla bläkkärin Mezien etu- ja takarenkaissa? C vai G vaiko joku muu)

PS. Melko edullisia BT021 120/70ZR17+180/55ZR17 sarjoja
saisi tuolta "sumujen saarelta" hankittua, esim. tuollaisesta paikasta https://www.bctmotorcycles.co.uk/index.jsp
Itsellä ei kylläkään ole kokemusta em. liikkeestä?  
nixweiss.gif

ja sen luotettavuudesta. Tuo "nettiliike" suositti UUTTA Avon Storm rengassarjaa XX:ään, kun tiedustelin renkaita bläkkäriin mailitse.
lookaround_orig.gif

Minulla on nyt XX:ssä alla jo toinen setti BT021:stä, enkä edes kuvittele vaihtavani muuhun ihan helposti. On mm. sateella paljon parempi kun edeltäjä BT020, ...

/MarcusB
Mites tuo Bridgestonen BT021 sarja on Teillä toiminut xx:ssä.
Onko kellään ilmennyt em. renkailla woblausta uutena tai hieman kuluneena?
Eli kannattaako laittaa BT021 rinkulat? Vakiotko vai löytyykö vahvistettuja?
blush.gif
Vai pitäisikö suosiolla laittaa alle Metzeler Z6:t
(Ja mikähän kirjain sitten pitäisi olla bläkkärin Mezien etu- ja takarenkaissa? C vai G vaiko joku muu)

PS. Melko edullisia BT021 120/70ZR17+180/55ZR17 sarjoja
saisi tuolta "sumujen saarelta" hankittua, esim. tuollaisesta paikasta https://www.bctmotorcycles.co.uk/index.jsp
Itsellä ei kylläkään ole kokemusta em. liikkeestä?
nixweiss.gif

ja sen luotettavuudesta. Tuo "nettiliike" suositti UUTTA Avon Storm rengassarjaa XX:ään, kun tiedustelin renkaita bläkkäriin mailitse.
lookaround_orig.gif
Eteen G, taakse C.

Ite tuli viime kesä ajettu noilla Misukan road 2:lla ja mun mielestä toimii bläkkärin alla oikein hyvin. Märälläkin tuntuu pitoa löytyvän.
Takasella ajettu nyt n.6tkm ja näyttää että voisi toiset saman verran vielä päästä.

Itse tuli kanssa briteistä tilattua noita Misukoita enskesäksi pari takasta ja yhden etusen kokonais hintaan 300€.

Ei paljon BT-020 paskempaa rengasta XX:ään löydä. Pitää olla aika kukkahattu ajotyyliltään jos tolla pärjää..
sport05.gif
sport05.gif

Eteen G, taakse C.[/QUOTE]
Kiitokset infosta
biggrin.gif

Eli lienee varminta siis hankkia Metzeler Z6:t
ja "Jaskax:n" ohjeiden mukaan eteen se G ja taakse C kirjaimilla varustetut mallit. Täytyypi kysyä paikalliselta rengasdiileriltä Metzelereistä tarjousta alle laittoineen ja samalla myöskin tarjousta Misukan Pilot Road 2:sta.
Z6:sta on muuten tullut joku uusi Interact-mallikin, vai oliko se Hitech-malli
tounge.gif

Tuosta BT020 kyllä kuullut xx:n kanssa milteipä pelkkää miinusta, mutta lieneekö sitten tuo uudempi BT021 hieman jäykempi rungoltaan tms.
BT021 osalta hinta vain olisi kovasti kutkuttanut 155 puntaa/sarja + tk:t UK:sta
nixweiss.gif

Strada taakse, Diablo eteen, tai Z6 molempiin päihin, jos woblaa, joko painotus vituillaan, ohjauslaakerissa pykälää/väljää tai paineet päin persettä. Ajat sen muutaman satasta sillä renkaalla keväästä niillä talvisäilö paineilla luokkaa 1.2baria niin sit se onkin jo entinen rengas kun lähtee kuluun päin persettä.

([Sepi sanoi:
@ Helmi. 14 2009,00:49)]Strada taakse, Diablo eteen, tai Z6 molempiin päihin, jos woblaa, joko painotus vituillaan, ohjauslaakerissa pykälää/väljää tai paineet päin persettä. Ajat sen muutaman satasta sillä renkaalla keväästä niillä talvisäilö paineilla luokkaa 1.2baria niin sit se onkin jo entinen rengas kun lähtee kuluun päin persettä.
Mulla vaihtui just edestä diablo Z6:n tieltä, tuo diablo kului sillei jännästi käpymäiseks, aiheutti pientä vatkausta kun laski kädet irti. Sinänsä tuosta mitään haittaa ikinä ollut ku yleensä tulee ajettua kädet tangossa, mainitsinpa vain..  
biggrin.gif

Ja joo, aina oli paineet kunnossa.

Ei paljon BT-020 paskempaa rengasta XX:ään löydä. Pitää olla aika kukkahattu ajotyyliltään jos tolla pärjää..
sport05.gif
sport05.gif
Kaskas!!! Varmasti renkaillakin on merkitystä sille miten ajaa. Enemmän näen kuitenkin olevan merkitystä sillä, että uskaltaako ja osaako ajaa ei kukkatätimäisesti. Itselläni ollut kiinni juuri nuo BT-020 kumit alusta alkaen ja hyvin on saatu kulumaan reunoille ja jalkatappien tuntosarvetkin saaneet osansa, ihan yleisessä liikenteessä aina kun se on ollut muita vaarantamatta mahdollista ja jätskikauppiaita ei näy.
wink.gif

Koska mun laivassa 020 kumit ovat toimineet hyvin, olen harkinnut seuraavaksi 021 kumeja, jos niissä kurvapito olisi parempi. Täytynee vaan muistaa mainita kauppiaalle ne ceet ja geet.

Tarjous, Metze Z-6 Interact-sarja (vahvistettu) 120+180 H.270,-
erinomainen valinta XX:ään
P.050-5284317

Seuraavia renkaita on alla tähän mennessä pyörinyt:

Bridgestone BT-020 ja BT-021
Metzeler Z4 ja Z6
Pirelli Diablo Strada
Michelin Pilot Road 2

Tuolla Pilot Road 2:lla ajettu nyt reilu 10tkm ja vielä on pintaa jäljellä, noilla muilla on tähän mennessä noilla kilometreilla jo vaihto lähestynyt. Pitoonkin olen ihan tyytyväinen ollut.

Tarjous,  Metze Z-6 Interact-sarja (vahvistettu) 120+180 H.270,-
erinomainen valinta XX:ään
P.050-5284317
Kiinnostava tarjous tosiaan noista Mezin Z6 Interacteista. Vahvistetuista = G eteen ja C taakse?
Toimituskuluineen esim. Mynetmotosta nopeasti vilkaistuna olisi em. sarja kotiovelle toimitettuna reilu 260 eemeliä, joten melko asiallinen tarjous tosiaan
smile_org.gif

Mikäs olisi Misukan pilot Road 2 parin hintatarjous?
Ja hinta asennuksineenkin kiinnostaisi jotakuta...........

Minulla oli ostaessa edessä z6, joka kulunut hampaille ja ravisti kanssa kun päästi tangosta irti n. 60-80 nopeudessa.
Juuri vaihdettu eteen bt 14 tiedä sitten kuinka kestää, mut kun halvalla sai. Takana Pilot road 2 ja uusi hyllyssä.

- mikä meininki!? -jos kovaa mutta kivasti ja pitkään; Pilot Road2! Mut jos paraspito kotimaan karheikkoon; Mez4, tosin uutta alle viimeistään 7tkm kohdilla...
bowdown.gif
Ja sit on tietty ne dunlopit....
tounge.gif

Back