• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä rengas nakupyörämatkailuun ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aj@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tietäisit sopivan seoksen niin voisin saipata sinulle renkaat haluamallisi kuvalla.

ps. saippaamalla saa myös z6:seen keskiuran

Juu, ideahan on se, että kuvion täytyy mennä kumin keskiosan läpi tai halki, tai miten se nyt sanotaan. Kunhan ei renkaassa ole sen keskikohta sileä. Niitähän on useammasta kumiseoksesta tehtyjä, semmonen voisi olla hyvä. Mitä tulee siihen renkaan kestävyyteen ja tourinkiin, epäilen, että monikaan tuskin pitenpiä reissuja tekee kuin meikäläinen siinä 2 - 3:ssa viikossa. Jos se takunen happanee matkalla, mitä tosin ei ole oikeilla, lue riittävillä, painella tapahtunut, saahan niitä siloisen tilalle uusia reissun päältä  Se kumi kun on yksi niitä pieninpiä kustannuksia siinä hommassa.

Tämä on ihan oikeasti hemmetin vaikeata.
Helppo valita kun on edessä 16" ja takana 18", ei meinaan oo montaa vaihtoehtoa.
Lasertec
033102beer_1_prv.gif

Useimmille riittää oikeasti sellainen musta, pyöreä, jossa on reikä keskellä ja kaikki muu on hifistelyä, sanooka mun sanoneen... hik...

Ja ihan oikeasti, tuollaisessa sekalaisessa ajossa, kun tuosta niin ymmärsin, on joku Metzelerin Z6 ja muut vastaavat kohdillaan. Merkki ja malli on ITSE haettava kun kyselyiden lopputulos on kuitenkin silkkaa mutua ja ristiin rastiin meneviä silkkoja mielipiteitä.

Oma valintani on noissa kokoluokissa ja lähinnä matka-ajossa ollut jo pitkään ME 880. Sitä ei ole kuitenkaan ollut 185/55 -kokoisena vaan olen käyttänyt 170/60 -kokoa takana.

Noissa renkaissa on minun mielestäni hyvä pito:

-Michelin pilot road 2, kuin myös pilot power 2.
-Dunlop roadsmart.
-metzeler z6 interact.

Halvemmista renkaista continental road attack myös pitää aika hyvin.

Bridgestone bt 021:ssä on myös aika hyvä pito, mutta iso miinus tulee kestosta, alle 8000km.

Sen verran kevyt kuitenkin toi mp että PR2 voisi olla hyvä valinta, 100kg lisää painoa mp:n niin Z6 Interact parempi omien kokemusten mukaan.
Tämä mielipide perustuu ainoastaan pyörän painoon tässä tapauksessa!

Tullut tuossa kaverin kanssa ajeltua aika monta zettiä Z6 kumeja ja oltiin niihin tyytyväisiä... (molemmilla 600 luokan mopo. CB6f+Fz6s).
Kunnes viime kesänä päätettiin kokeilla "sporttikumeja", ja tilattiin lasti Pilot Power 2CT renkuloita.
Ei ole paluuta enään metukkaan. Ainut huolenaihe oli alkuun, että miten kestää matka-ajoa, mutta näyttäisi, että profiili säilyy paremmin, kuin Z-kutosessa. Takakumilla pääsin liki 10tkm, eikä vielä ollut edes ihan loppu.

Misukassa on "parempi" profiili ainakin omaan makuun ja ajopeliin. Ei ole niin herkkä kaartamaan kuin Mez.
Z6 alla tuntui, että kun kielen siirtää poskesta toiseen, niin mopo jo kallellaan
biggrin.gif

Back