Montako moottoripyöräilijää on kuollut Ahvenistolla, montako Alastarolla ?
Ahvenisto on rata jossa ei pitäisi moottoripyörällä edes ajaa, kansallisia kilpailuja siellä ei ajeta koska radan turvallisuusasiat eivät vastaa nykypäivän vaatimuksia moottoripyörien osalta.
Mene Alastarolle se on turvalinen paikka, jos menet nurin on aika pieni mahdollisuus osua johonkin kiinteään, santaa riittää. Vauhtihan ei tapa vaan se äkkipysäys.
Alastarolla kuolleita motoristeja 2000 -luvulla 0
Ahvenistolla kuolleita motoristeja 2000 -luvulla 0
Motoparkissa kuolleita motoristeja 2000 -luvulla 2
Kemoralla kuolleita kaksipyöräisellä ajaneita 2000 -luvulla 1
Räyskälässä 2000 -luvulla olen kerran toivonut kuolevani (hirveä darra) ja kerran kuolin tylsyyteen.
Keimolassa kuolleita motoristeja 2000 -luvulla 0.
60- ja 70 -luvuilla Alastarolla, Kemoralla ja Motoparkissa ei menehtynyt eikä vammautunut yhtään motoristia. Yksi, joskaan ei ehkä suurin, selittävä tekijä on se, että radat rakennettiin 80- ja 90 -luvuilla. Keimolan osalta luvun selittänee se, että Keimola kuoli 70-luvulla.
Nuo siis ulkomuistista heitettynä. Jos on korjattavaa, se sopii tehdä.
Katuliikenteessä motoristeja on 2000 -luvulla mennyt jossain 200-250 välillä. Itse en ole kaatunut Ahvenistolla koskaan, en edes sateella. Kerran olen kyllä ajanut siellä metsään, mutta onneksi oli puita joiden väliin pyörä jäi, joten ei kaatunut ja pystyin itse jatkamaan vielä muutaman metrin matkaa eteenpäin. Katuliikenteessä olen kaatunut arviolta 10 kertaa, muutamia kertoja sairaalan kautta kotiiin.
Tältä pohjalta sanoisin, että yleinen liikenne on paikka, jossa moottoripyörällä ei pitäisi edes ajaa ja siksi en ole tänä vuonna vielä ajanutkaan vaan ajan autolla, koska autoilla kuolee tieliikenteessä enemmän ihmisiä kuin moottoripyörillä ja varsinkin sivullisia ja se on luonnon näkökulmasta hyvä vaihtoehto. Jostain syystä kadulla ajetaan kuitenkin moottoripyörillä ja hyvä niin, sillä muutoin ei ajettaisi radoillakaan.
Työssä käyminen pitäisi muuten myös kieltää. Viime aikaisten ennusteiden mukaan lähemmäs 100 % työssäkäyvistä tulee kuolemaan. Sama koskee internetin käyttäjiä.
Jukka