• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä Gore takki pitää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Holy-Maria
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Holy-Maria

R.I.P.
... oikeasti vettä?

Ajelin juuri alle 20min MP-asun "veden pitävä" takki (hieman halvempi mallin tosin ~250e) päällä sateessa ja kyynärtaipeiden kohdalta käsivarret olivat aivan märät, kun takin kotona riisuin. En oleta minkään takin kestävän mitään läpi suomen iron-butt ajelua kaatosateessa, mutta kai on olemassa jotain mikä pitää normaalia sadetta ulkopuolella pidempään kuin vartin...???

Itsellä Yoko "joku kalliimpi malli ei voi muistaa" ja ei mitään ongelmaa tunninkin jatkuvassa kaatosateessa. Kosteus mikä tulee sisään niin tulee niskasta ja hihansuista jos niitä ei kunnolla sulje.

Tässä nimittäin huomaa sen eron edullisella ja kalliilla merkkipuvulla (rukka, yoko jne.). Siksi itse olenkin suositellut panostamaan ylimääräisiä euroja pukuun mikäli meinaa ajella miellyttävästi säällä kun säällä.
nixweiss.gif

Rukkaa en ainakaan suosittele! Itse ostin viime kesänä rukan mallia en nyt muista, mutta hintaa kuitenkin reilut 400 € ja vatun huono veden pitävyys kaikenmaailman kalvoista huolimatta. Tihku ei tuu läpi oikeastaan ollenkaan, mutta kun kunnon sade tulee vastaan niin 20 min ja läpi märkä. Mainittakoon nyt vielä hajonneet vetoketjut kummaltakin puolelta. Olkoonkin vaikka mikä maanantai malli niin en ikinä osta enää rukkaa. Hinta laatu ei oikein täsmää.

Mulla on yhtenä asuna Orinan tixtex vermeet ei siis oikeaa Gorea, mutta silti ovat pitäneet kuivana yli 6 tunnin saateessa ajonkin, eli ei se hinta ole välttis laadun merkki.

Rukkaa ainakin suosittelen!
biggrin.gif
Omasta ei ole tullut vesi läpi ja vetskaritkin on kestänyt, kuten muutkin saumat. Hintaa oli aikanaan hiukan yli 5000 mk ja 5 vuoden takuu. Jos nyt jotain valittamista, niin taskuja sais olla enemmän.

Mulla on yhtenä asuna Orinan tixtex vermeet ei siis oikeaa Gorea, mutta silti ovat pitäneet kuivana yli 6 tunnin saateessa ajonkin, eli ei se hinta ole välttis laadun merkki.
Juu, poikkeuksia löytyy molemmista päistä (tosin vähemmän veetyttää jos astat halvan joka pelaa hyvin kuin kalliin joka ei edes tuulta pidä). Kannattaa melkein kaivella jostain jotain pukutestejä niin saapi ainakin jotain "faktaa" paperilla.

No viiden vuoden takuulla on omakin, tosin sehän tarkoittaa että minun pitäisi kärsiä tuosta vielä lisä kuukausia. Ehei uusiksi menee ja merkki vaihtuu.

Mikä taas olisi sellainen merkki jossa hihojen pituus on riittävä? Kun ostaa tyköistuvan, niin poikkeuksetta ovat hihat liian lyhyet.

NIMIM Tuulipussilla ajelu ei enää kiinnosta!

... oikeasti vettä?

Ajelin juuri alle 20min MP-asun "veden pitävä" takki (hieman halvempi mallin tosin  ~250e) päällä sateessa ja kyynärtaipeiden kohdalta käsivarret olivat aivan märät, kun takin kotona riisuin. En oleta minkään takin kestävän mitään läpi suomen iron-butt ajelua kaatosateessa, mutta kai on olemassa jotain mikä pitää normaalia sadetta ulkopuolella pidempään kuin vartin...???
Mun kokemukset MP-asusta ovat taas myönteiset sateella ajamisesta. Oma pukuni pitää vettä edelleen hyvin ja olen päästellyt puvulla laskelmieni mukaan semmoset ~50000 km.

En voi valittaa kuin siitä, että tarranauhat alkavat olla aivan lopussa. On kyllä palvelut hintansa verran tämän ajokauden on lopussa, eli pääsee viettämään varapuvun ominaisuudessa ansaittuja eläkepäiviä...

Yokon takki piti ainakin tunnin ajon ihan oikeessa sateessa ja takki on jo yli 5v vanha. Ainoastaan veden pitävä ulko tasku ei ollut enää ihan iskussa johtuu varmaan läpän jatkuvasta käytöstä. Yokoa ja Rukkaa pidän laadukaimpina mutta hintaa on myös ...

Niin, tarkennan sen verran, ettei MP-Asulla ole Gorevaatteita... Yokosta ja Dainesesta on kokemusta, eikä ne ole päästäneet vettä läpi missään olosuhteissa. Toki ne sen tekevät jossain vaiheessa, kun veden määrä on riittävä. Varmaan monet sen tietävätkin, mutta Gore tms. kalvot eivät ole sadetakkeja, kun pointti on vedenpitävyydessä sopivissa rajoissa ja materiaalien hengittävyydessä.

... oikeasti vettä?

Ajelin juuri alle 20min MP-asun "veden pitävä" takki (hieman halvempi mallin tosin  ~250e) päällä sateessa ja kyynärtaipeiden kohdalta käsivarret olivat aivan märät, kun takin kotona riisuin. En oleta minkään takin kestävän mitään läpi suomen iron-butt ajelua kaatosateessa, mutta kai on olemassa jotain mikä pitää normaalia sadetta ulkopuolella pidempään kuin vartin...???
Mp-asun vaatteissa on tietääkseni käytetty ihan muuta vedenpitävää kalvoa kuin Gorea. Gore-tex on ainoa kalvo, jonka vedenpitävyydelle myönnetään takuu. Jos siis asu vuotaa, se vaihdetaan tai korjataan. Itselläni on useita Gore-kalvollisia asuja, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia tämän suhteen. Rukan pukuja on kaksi, molempiin olen tyytyväinen.

Ei pitäisi puhua Gore-asuista, jos tarkoittaa jotain muita kalvoja.

Mp-asun vaatteissa on tietääkseni käytetty ihan muuta vedenpitävää kalvoa kuin Gorea. Gore-tex on ainoa kalvo, jonka vedenpitävyydelle myönnetään takuu. Jos siis asu vuotaa, se vaihdetaan tai korjataan. Itselläni on useita Gore-kalvollisia asuja, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia tämän suhteen. Rukan pukuja on kaksi, molempiin olen tyytyväinen.

Kalvo saa olla mun puolestani vaikka siannahkaa, pääasia että pysyy kuivana.
sport05.gif

Ainakaan MP-asun saappaat ja hanskat mitä mulla on ollut ei pitäneet vettä, takuuseen vaihdettiin saappaat kahteen kertaan ja lopulta otin muunmerkkiset tilalle.
Rukan puku on ollut jo käytössä neljä kesää, ainoa miinus on että haaroista vuotaa hieman, takuukorjauksena se menis kun on vielä voimassa.
Ja siitä kalvohommasta, se goretex on omien kokemusten mukaan paras, kaikki hiporat on kussu läpi hetkessä.

Rukkaa en ainakaan suosittele! Itse ostin viime kesänä rukan mallia en nyt muista, mutta hintaa kuitenkin reilut 400 € ja vatun huono veden pitävyys kaikenmaailman kalvoista huolimatta. Tihku ei tuu läpi oikeastaan ollenkaan, mutta kun kunnon sade tulee vastaan niin 20 min ja läpi märkä. Mainittakoon nyt vielä hajonneet vetoketjut kummaltakin puolelta. Olkoonkin vaikka mikä maanantai malli niin en ikinä osta enää rukkaa. Hinta laatu ei oikein täsmää.
Teitkös asiasta reklamaation? Tälläisistä tapauksista pitäisi kyllä saada hyvitykset valmistajalta joko uusina vermeinä tai rahat takaisin. Ihan en itse kyllä yhdestä vaatteesta menisi sanomaan ei ikinä enää, etenkin kun on kyse GoreTex-vaatteesta.  
wink.gif

Dainesen puku ja kengät kestäneet erinomaisesti vettä, eikä Suomen sateissa ei ole tarvinnut kastua lainkaan. Kreikan syyssateessa kahdeksan tuntia ajaessa (joista kaksi tuntia vuorilla pilven sisällä) vettä tuli sisään kauluksesta, hihansuista sekä housujen taskujen vetoketjuista. Ei kuitenkaan mitään ylettömiä määriä. Lämpimänä pysymisen kanssa ei ollut ongelmia, huomasin tapahtuneen vasta vaatteita riisuessa.

Mutta yhtä ei ole vielä löytynyt... Kertokaapa joku lämpimät ja vedenpitävät ajohanskat?
smile_org.gif

...että kielipoliisista päivää?

Tuskin se minkä kalvon nimi otsikossa lukee on kovin oleellista. Kunhan nyt pääsee sateisena päivänä verrtailemaan kokemuksia eri tuotteista. Mutta ihan miten vain.
Tässä kohtaa ei kake ollut kielipoliisina vaan nimenomaan ainoastaan gore on gore, samaan tapaan kuin saab ei ole volvo, capiche? Itsellä Rukan puku 5v. ja edelleen täysin vesitiivis, ei mitään valitettavaa, no ulkotaskut rinnassa ei ole täysin tiiviit mutta muuten. Ja takuu toimii kuulemma hyvin, itse en ole päässyt kokeilemaan.

Back