• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä ensipyöräksi metsään ja radalle 4t 250-550cc?

Eli hakusessa pyörä harrasteajoon. Kevyttä enduroa, crossia ja talvella ehkä vähän jäärataa. Pyörän pitäisi olla suht kestävä, kevyt ja varaosia pitäisi saada helposti uudenmaan alueelta. Lähinnä kiinnostaa Suzukin, Kawasakin, Hondan, Yamahan ja Ktm:n pyörät. Kertokaa vaikka ihan omakohtaisia kokemuksia pyörän kestävyydestä ajossa ja huolloista jne.. Kiitos - Tack
062802moto_prv.gif

Älä ainakaan tyydy kakspuokkiin nelariin, se rupeaa tympäisemään jo ensimmäisen varttitunnin jälkeen
biggrin.gif

Päälle 400cc saa pyörä oikeasti olla että siinä olisi sitten
vetoakin. Honda CRF 450 pidän hyvänä mopetina.
KTM 525sx on kiukkuinen peli mutta osat tuppaavat maksamaan...
Ehkä Yamaha, Honda ja Suzuki olis omia vaihtoehtoja
tuossa luokassa....

ps. ja osta se yli 400cc vehje
idea3.gif

Itellä on nelipuolikas Husaberg harrastepyöränä. Olen itse pitänyt kovasti kamppeesta. Talvella oon ajellu metässä, tiellä ja jäällä ja kaikki on hoitunut tuolla hyvin ja kesällä olen kurvaillut smotot alla silloin tällöin. Huoltaminen on kohtuu helppoa, kun on meikäläiseltäkin onnistunut.
biggrin.gif
Jonkin verran tuntuu kotarin osat menevän tuohon. Ainakin suodattimet. Bergeissä ja Kotareissa on etuna, että ne saa valkokilpisiksi.

Ehkä Yamaha, Honda ja Suzuki olis omia vaihtoehtoja
tuossa luokassa....
Älä unoha kawasakia(lähes tulkoon sama peli suzukin rinnalla).

Sama se minkä merkin ostaa. Kaikkiin saa varaosia ja kallista sitä on ylläpitää kumminkin. Nykysiä 450cc saa kyllä huoltaa ihan kiitettävästi kaikkia merkistä välittämättä.

Se mistä parhaan kaupan saa ja se omaan silmään osuu väriltään niin se on hyvä. Paras kauppa on tietysti vähiten ajettu ja mahollisimman halpa.

Eli hakusessa pyörä harrasteajoon. Kevyttä enduroa, crossia ja talvella ehkä vähän jäärataa. Pyörän pitäisi olla suht kestävä, kevyt ja varaosia pitäisi saada helposti uudenmaan alueelta.
Tuota otsikon mukaan kyse on eka kurapyörästä(kö)?

Sinäänsä kaks piippuinen tilanne sillä jos haluat crossiakin ajaa ja ennestään ei ole kokemusta niin silloin suosittelisin jotain tyyliin 125-250max jolla aloittaminen on huomattavasti helmpompaa kuin tehokkaammilla. Mutta toisaalta jos rata kiinnostaa ja vauhdikkaat metsäpolut + jäärata niin silloin mennään tuonne +400 kuutioisiin ja varsinkin moottoriradoilla ei juuri taas kannata millään alle 400 kuutioisella edes ajella... Sitten yksi hyvä kysymys on että pitääkö olla kilvellinen vai luuletko pärjääväsi kilvettömällä?

Itse laitoin tuon KTM 530:n enskan nappula sekä moto rattailla ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen mutta kun ajot on jäänyt pitkälti metsään ja radalle (ne vähäiset ajot) niin ajattelin vaihtaa sen kilvettömään supermotoon. (sitten se pakollinen mainos että se ois myynnissä ja sigussa linkki
tounge.gif
)

Eka kurapyörä kyseessä. Ennen ollu piikkejä, yks 600cc kyykky ja sit 400cc supermoto ja ne kaikki vain katuajossa. Katsotaan nyt mitä tästä tulee. Veikkaan että joku 250 yz/wr/kx/rm-z on mun kanta.

Suzuki rämmä uus 250. Erittäin luotettava ja halpa. Mulla on jääratamopona tommonen, tosin itselle se on liian karski kesämopo, kun koneesta on otettu 12 heposta enemmän kuin vakiosta.

Back