• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä 2.kilpisyydestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja morbus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäs on porukan yleinen mielipide 2.kilpisistä moottoripyöristä?
Itsellä on 2.kilpinen ZZR1400 jota olen tässä ajatellut myydä vaihtaakseni eri tyyppiseen pyörään.

En vaihda sen takia että pyörässä olisi jotain vikaa, päinvastoin pyörä on erinomaisessa kunnossa, olen vaan tässä kolmen kesän aikana huomannut ettei pyörä välttämättä ole SE pyörä minulle, eikä hallituksenkaan ole paras mahdollinen istua kyydissä, mutta 2.kilpisyys hieman arveluttaa että kuinka paljon joudun hinnassa antamaan periksi?

Olen pyörän 3. omistaja ja pyörä on aikoinaan uutena lunastettu koska ensimmäinen omistaja kaatui pyörän kyljelleen risteyksessä, pienessä vauhdissa.Ainoa mitä pyörään tuli, oli mojovat naarmut kylkeen (katteet ei edes menneet rikki, pyörässä edelleen alkup. katteet) mutta koska pyörä oli niin uusi vahingon sattuessa, meni se vakuutusyhtiön puolesta lunastukseen. Toinen omistaja sitten korjautti naarmut ja myi pyörän minulle. Todisteena valokuvat naarmuista ja runkomittaus paperit.

Ostaisitteko itse 2.kilpistä pyörää (tai harkitsisitteko edes ostavanne) jos myyjällä olisi todistaa lunastukseen vaikuttaneiden syiden olleen lähes olemattomia?

Viimeksi muokattu:
Tottakai ostasin jos kulkineen kunto hyvä. Eihä korjatut katteet pyörästä huonompaa tee jos ei oo viritelmiä?

Tosin jos ite ostanu 2.kilpisen pyörän/auton nii onha se hinnassa pitäny näkyä,silti kaikki tulee yhtä tarkkaan kateltua läpi.

Moottoripyöriä kyletellään aika usein,joten vuosien kertyessä on enemmänki sääntö ku poikkeus et on joskus katteita korjattu/peilejä/jalkatappeja tjsp vaihdeltu.

Käsittääkseni pyörään ei ole silloin korjauksen aikana vaihdettu yhtäkään uutta osaa, eli se kertoo jo hieman kuinka paha kaatuminen oli :D
Ainoat mitä pyörään on vaihdettu, on minun viime talvena vaihtamani sliparit (alkup. putkissa pienet jäljet kaatumisesta), "spoileri" pleksi, tangonkorotuspalat, ketjut ja renkaat....ja toissa talvena kävi maalarilla(vaihtui täysin pyörän väri)

Jos olisi kiinnostusta tuollaiselle pyörälle, niin voisin ostaa jos kunto muuten ok. Ostohinta hieman alempi kuin vastaavissa 1-kilpisissä ja jos joskus aikoo myydä niin myyntihinta hieman alempi. Ei se 2-kilpisyys niin ihmeellinen asia pitäis olla, toisia se jännittää enemmän.

Eipä tuo niin kiinnosta. Omaan vehkeeseen vaihdettu runko vuonna 2005. Eipä tarvii olla neropatti tajutakseen, että kyse ei ollut muutamasta naarmusta suuremmasta, kun muita osia ei juuri otteen mukaan vaihtunut. Siihen aikaan tuolla pelillä oli vielä jokin arvokin, joten lunastusta ei tehty.

2-kilpisyys ihan OK. Tarina taustalta pitää olla jokseenkin selvä.

Toisille tuo on jännittävä asia ja pyörä voi olla vaikeampi myydä eteenpäin tolkulliseen hintaan. Jos tekniikasta tajuaa yhtään mitään ja pyörä on mitattu vaikka pahemmankin kaadon jälkeen, en vaan keksi mikä siinä on huonompaa ns.. yksikilpiseen verrattuna. Vaatii toki ostajalta hieman enemmän teknistä tietämystä.

Ne mitä ei heti silmällä näe, voi luetellä vaikka tähän:

-Vanteet
-Etuhaarukka
-Runko (vaatii jo tosi kovaa rymistelyä)
-Takahäkki
-Koneen sisäiset vauriot

Koneessa en näkisi isoa riskiä, kun yleensä nykypyörä sammuu kyljelleen mentäessä ja jos sillä on ajettu kaadon jälkeen useampi tonni ilman oireita, niin eipä siinä mitään kovin pahasti voi pielessä olla.

Niiden jälkien mukaan mitkä kuvista näkyy, ja mitkä alkup. putkissa on, ei kaatuminen ole todellakaan voinut paha olla.
Vanteet on suorat koska liikkeessa kun renkaat vaihdatin, eivät maininneet vanteista mitään (olisivat varmasti maininneet jos vanteet olis kierot, ja tuntuishan se ajossakin? )
Koneella olen jo itsekin ajanut 16tkm ja hyvin toimii. Rungosta on mittauspaperit. Takahäkistä en mene sanomaan mitään mutta en jaksa uskoa että sillä kupsahduksella olis mitään siihenkään tullut.

suizaki sanoi:
Koneessa en näkisi isoa riskiä, kun yleensä nykypyörä sammuu kyljelleen mentäessä ja jos sillä on ajettu kaadon jälkeen useampi tonni ilman oireita, niin eipä siinä mitään kovin pahasti voi pielessä olla.

Jos kilvenvaihtosta on yksi päivä ja pyörä myytävänä, niin sitten saattaisi varoitusvalo takaraivossa syttyä.

lario sanoi:
Jos kilvenvaihtosta on yksi päivä ja pyörä myytävänä, niin sitten saattaisi varoitusvalo takaraivossa syttyä.

Juu no siitä ei ole pelkoa, uudelleenrekisteröity 2008 :;):

Viimeksi muokattu:
Ok jos hinta kohdallaan, myydessä tai vaihtaessa liikkeeseen joutuu kuitenkin tinkaamaan. Itsellä kokemus 2006 ruttutukusta hommatusta vastaavasta mutta nakusta, naarmut änkkärissä, tanko mutkalla ja jarruvipu poikki. Hyvin dokumentoitukin ja virheettömäksi korjasin --> vaihdossa 20-30% pienempi arvo kun vastaavalla 1 kilpisellä ja suoraan olisi pitänyt olla nettimoton halvin -1000e, tai siis niin tarjottiin. Toki ostaessa sait omasi vastaavaa 1- kilpistä edullisemmin

pupu sanoi:
Tämä saattaa vaikuttaa osto halukkuuteen (ja hintaan) enemmän ku 2-kilpisyys.

Saattaa olla joo, tosin pelkkää kehua olen pyörästä, varsinkin väristä saanut. Kuva löytyy tuolta "kuvia omista pyöristä" topicista, viimeseltä sivulta..

Saattaa myös vaikuttaa siihen ottaako liikkeet vaihdossa. Kaksi paikkaa vastasi itselleni etteivät ota lainkaan 2-kilpisiä kun olisin Apriliaa vaihtanut tuplasti kalliimpaan mopoon.

D-Iivil sanoi:
Saattaa myös vaikuttaa siihen ottaako liikkeet vaihdossa. Kaksi paikkaa vastasi itselleni etteivät ota lainkaan 2-kilpisiä kun olisin Apriliaa vaihtanut tuplasti kalliimpaan mopoon.

Niin vaikuttaa, Tampereella ainakin Bikeworldiltä tuli ehdoton EI, sanoivat etteivät ota 2.kilpistä vaikka olis millanen pyörä.

Itse olen kaksi 2-kilpistä omistanut, kun isompien pyörien kanssa olen harrastellut. Toinen edelleen ajossa enkä ole valittamisen aihetta keksinyt. Onhan se aina tietoinen riski minkä ottaa mikäli 2-kilpisen ostaa ja täytyy osata varautua ylläreihin...

Kyllähän sitä aika tarkkaan sai syynätä, kun muutamia yksilöitä kävi katselemassa mm. yhdessä Z1000:ssa oli jälkeenpäin runkoon ilmestynyt halkeama, niin TSI-omistaja oli heikolla menestyksellä vetänyt räkäsauma (ilmesesti katsastuksen jälkeen). Kaikissa yksilöissä oli mittauspaperit olemassa, joita kävin mulkoilemassa. Aika paljon myös näki kiinanpoikien katteita asenneltuna eikä kovin istuvia kaikki olleet, poikkeuksia toki oli.

Yleinen virsi tuntui olevan omistajien sanojen mukaan olevan, että joko on kaatunut tai peruutettu parkkipaikalla kumoon, varastettu tmv. Mutta noin yleisesti näkisin, ettei ole väärin hinnoitella samanlailla muiden EI 2-kilpisten sijaan mikäli on esim. katevauriosta kyse ja on korjattu huolellisesti.

mlou sanoi:
Mutta noin yleisesti näkisin, ettei ole väärin hinnoitella samanlailla muiden EI 2-kilpisten sijaan mikäli on esim. katevauriosta kyse ja on korjattu huolellisesti.

Näinhän se menee, tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa...

mlou sanoi:
mikäli on esim. katevauriosta kyse ja on korjattu huolellisesti.

Korjaus on mielestäni tehty ihan mallikkaasti(tosin, musta väri on maalattu minun omistuksen aikana), kuvassa kaaduttu puoli kameraan päin :D
Ainoastaan kuvaan päin olevassa vilkussa on pienen pieni jälki enää..

gXLhLp1.jpg

Olen omistanut yksi-kaksi ja jopa kolmekilpisiäkin koneita. Entäpä jos kaverilla ei ole kaskoa ja sattuu kääntymään kumit ylöspäin? Mestari korjaa pyöränsä kuntoon, eikä kenellekään tarvitse hiiskua mitään, tapahtuipa niin kerran tai useammin ja pyörä on edelleen yksikilpinen. Jos se on oikein ja kunnolla korjattu mitä tuolla on väliä onko 1 tai 2-kilpinen. Eikä niitä kauppoja ole pakko mennä liikkeeseen tekemään, yksityisiltä ne myllyt sinnekin tulevat. Kun on huolellinen ostotilanteessa niin eiköhän niistä 2.kilpisistäkin löydy ihan soivia pelejä, en osaa niitä pelätä.

morbus sanoi:
Korjaus on mielestäni tehty ihan mallikkaasti(tosin, musta väri on maalattu minun omistuksen aikana), kuvassa kaaduttu puoli kameraan päin :D
Ainoastaan kuvaan päin olevassa vilkussa on pienen pieni jälki enää..
Heti nakee kuvasta etta on kaatuiltu pitkin pensaita ja etta kilpia on liikaa. Eikos kaksikilpisessa pitaisi se toinen kilpi laittaa eteen?

Lisaksi kun pyora kaatuu, niin siita haviaa pintajannitys ja se on pilalla. Olet selvasti yrittanyt peittaa taman mustalla maalilla, mutta asiantuntijaa ei niin vain huijata...

Back