• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Merkkiuskollisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime kesän ajoin Kawan zx10:llä -88 ja valinta oli selkee kun kaverilla oli ollut vastaava peli uudesta saakka ja kilometrejä kertynyt toiselle sadalle ilman mitään ihmeenpää remppaa. Kavalla, 17 vuotta nuoremmalla kusiaisella jatkan ensi kesänä ja ostopäätökseen vaikutti ensikokemukset. Pyöriä olen testaillut ja todennut kaikkien muidenkin täyttävän ne kriteerit mitä nyt pyörältä voi vaatia.
Mielenkiintoista olis kuulla mitkä seikat vaikutti nykyisen pyörän tai tulevan ostopäätöksessä? Oliko se merkkiuskollisuus vai ne hienon hienot erot testeissä vai mikä?

Ensimmäisen pyörän ostin sen takia että olin kuullut siitä pelkästään hyvää (honda cbr600f -94). Vikoja ei ollut minkäänlaisia niin kauan kun se minulla oli. Seuraavana kesänä tuli suzuki gsx-r1000 02 jonka ostin periaatteella että kilonen pitää olla ja suznassa oli varmaan eniten tehoja tuon vuosimallin kilokyykkyihin verrattuna, ja ulkonakökin, nätti kun mikä
biggrin.gif

Seuraavaksi tulee varmaan taas honda cbr600f 98-02 kun se on luotettava peli, halvat varaosat ja pommin varma kone. Ja lisäksi sillä pystyy ajamaan 2 päällä.

Merkkiuskollisuutta ei tueta, ainoastaan pitää huolen ostotilanteissa että pyörä on japanilainen ja hieno
thumbs-up.gif

Eka pyörä oli Suikki GS450E -82, jonka ostin kaverilta  -85. Seuraava oli GSX750F -93, tosin tässä oli väliä 17 vuotta ja nykyinen samanlainen -02. Kaipa siinä jotain merkkiuskollisuuttakin on, mutta etenkin näiden luotettavuus on ollut hyvä. Riittää että kuluvat osat on vaihtanu ja menovettä tankannut.
062802moto_prv.gif

Olen aika avoin kaikille merkeille jos jollakin on jotain sellaista tarjottavaa jota itse arvostan, kilokyykkyä kun valitsin niin tuli ne kaikki (siihenaikaan 3 uutta) kokeiltua ja varmasti sekin vaikutti että 5 aikaisempaa on ollut samasta tallista ja mitään ihmeellisempää ei ole joutunut kokemaan kilometrien varrella.

Mul on aina ollut Yamaha, eikä oo tarvinnut selitellä  
wink.gif
(siis piikki, muutama veneenmoottori, Fasu sekä mammalla Yammun sähköurut ja piano  
tounge.gif
)

Ekana piikkina oli Aprilia, jonka Luojan kiitos sain myytyä! SI siirryttii Hondaa, näsäri oli iha eri maata. Si alko tapahtuu, Tuli Kawasaki zx-6r. Tosin nyt menin ostaa uude Yamaha R1:n. Vaikka piano onkin alla niin kyllä se Kawa on silti lähellä sydäntä
062802moto_prv.gif
Varmasti Kawan olisin ostanu jos 10R olis miellyttäny enemmä, mutta Rykköne vei voiton. Suzukia en jostai syystä kovi helpolla osta
tounge.gif

Kyllä se vihree ötökkä on lähellä sydäntä, piano mahtuu siihe vieree
biggrin.gif

Mulla on Kava10R. Edellinenkin pyörä oli tosi kiva, Aprilia Mille, punainen kaunotar, mutta kava vaan kosi takaisin. Ennen Apriliaa oli Zetori, 90-mallinen 1100. Se oli kuin panssarivaunu. Turvallinen ja niiiin rakas. Kunnes sen kanssa kaaduin, ikävä sitä tuli. Nyt haaveilen uutta Busaa siksi, että siinä vaan on sitä jotain. En kuitenkaan voi vielä sitä hankkia, kun on tulossa ehkä vuonna 2007 uusi malli. Jään odottamaan sitä. Tässä välillä voisi testata ZZR 1400:n. Ei siksi, että 10R:ssä olisi jotain vikaa, muttakun tuo vaimo haluu ensi kesänä mukaan ajelulle ja 10R ei oikein tykkää tollaisista kyytiläisistä. Pitää nyt mennä pankkisedän luo keskustelemaan, voisko se antaa vähän vippiä.
Kava 1400, sellainen harmaa, odottelee tuolla maahantuojalla mun päätöstä. Kyllä tää on vaikeeta, kun pitää miettiä, ollako vaiko eikö olla merkkiuskollinen.
bowdown.gif

Kawaa ei voi ostaa, koska se on kawa. Yamahan voisi ostaa, jos se olis honda, suzukin vois ostaa, mutta honda on parempi. aprilia ja ducati on hieno, mutta honda herättää enemmän luottoa. en oo kummemmin merkkiuskollinen. kunhan on honda.

jos testissä kawa voittaa 2 hepalla, niin so vot, niistä räjähtää eturenkaat, menee rungot ja venttiilit. yamahat on paperia.

Honda. Kysymys vaan mikä niistä.

aina ollu yammua kaikki. kelkat,prätkät, veneenmoottorit,jopa urutkin.

Ekaa pyörää kun hain niin soittelin Hondia läpi.. sitten näin ilmotuksen Suzukista melko lähellä. Eikun katsomaan.. Ja mukaan se lähti. En tiedä mikä siinä iski. Koe ajokin oli märällä asfaltilla. Mutta se tuntu heti hyvältä ja oli komea
062802jumpie_prv.gif

Kawaan pääty aikanaan koska se säväytti eniten ja nyt kolmen kawan jälkeen se edelleen säväyttää eniten koska siinä on vain eniten munaa.

En silti voi sanoa olisin merkkiuskollinen seuraava pyörä voisi olla yammu honda suitsa aprillia tai sitten voisi taasen harkita siirtymistä ducati leiriin sillä jäi viime kesäisesti st4 koeajosta makeet fiilikset mieleen.

jaa a En oikeen asiaan osaa sanoa mitään. Ei se merkki pyörää tee ja onhan noita ollut Yamaha, honda, kymco, suzuki, kawasaki ja nytten H-D tulossa. Kyllä se siitä eiköhän se ole mistä eniten tykkää ja mikä tuntuu hyvältä
062802jumpie_prv.gif

Merkkiuskollisuus?
nixweiss.gif
Ehkä maauskollisuutta kuitenkin - pyörät jaappanista ja autot ranskasta
wink.gif
Mopot ovat olleet pelkästään saksalaisia. Saksalaisilla autoilla ajellut viimeiset 15 vuotta, mutta kilpailevaa merkkiä tuolle mopolle, joten ei kai sitä ihan pelkästään merkkiuskollinen olla. Olisikohan tuo nyt sitten pahimman luokan maauskollisuutta.
Tämän kuvan moposta otin tänään illalla ajelulta - kyllä täällä Espanjassa kelpaa:
normal_SANY0061.jpg

Mökkiauto:
normal_PICT0203.jpg

Japseista ehkä kiinnostaisi uusi FJR...

Jämähdin tähän HD-merkkiin pitkän odottelun jälkeen(30v).
Nyt viimeistään olen merkkiuskollinen.
On ollut muitakin härveleitä.

On ollu Suizaa, Hondaa ja Jammuu ja lisää Suizaa.
Jokainen pyörä on ollut aikanaan just se vehje, enää ei ole oikeastaan mitään väliä merkillä... kai?
Kunhan toimii ja kulkee!  
baaa.gif

Back