olen ajanut zx10 kawalla pariisissa reissulla, eiffeliä on kateltu ja eksyin kehätielle, jota ajoin ympäri pariisia t-paita ja nahkaliivit päällä, kypäräkin toki, lämpimässä tihkusateessa yöllä 200 kmh...
yövyin 14 km riemukaaresta, champs elyseen toisessa päässä, leirintäalueella teltassa. kiva paikka.
silloin oli karnevaalitunnelmat, oli ranskan vallankumouksen 210 vuotisjuhlat, vuosi oli siis 1999 ja heinäkuun 13.-15. muistaakseni olin siellä ja mahtavat ilotulitukset jatkuivat sen kolme päivää yötäpäivää ja eiffeli oli juhlavalaistu, ruuhkat olivat melkoiset yölläkin, eksyin versillesiinkin, itseasiassa eksyilyyn meni noin 6 h aikaa, kunnes löysin takaisin leirintäalueelleni.
mielestäni liikenne on sujuvaa ja rentoa pariisissa, paljon helpompi ajaa prätkällä kuin esim. suomessa, jos voisin valita, niin sen perusteella voisin pelkästään haluta asua pariisissa.
peräti ihastuttava kaupunki.
paikalliset osaavat hyvin ranskaa, englannin kanssa on hieman nihkeempää, mutta kun aloittaa suomenkielellä, niin jotkut yrittävät sen jälkeen englanniksikin, jollei itse osaa ranskaa..
opin kysymään: yksi yö? un nuit?
paljonko maksaa yksi yö? compien se un nuit?
sillä pärjäsi aika pitkälle.
höhiö.