• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Matkaseuraa Islantiin heinä-elokuussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C1-200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

C1-200

Mobiilinörttirakuuna
Aatelin pöräyttää Ruotsin ja Tanskan kautta Islantiin heinäkuun viimeisellä
viikolla ja takaisin seuraavan viikon lopulla tai kohta sen jälkeen. Siis
siksi, että sattuu olemaan silloin lomaa, enkä ole keksinyt mitään oikeasti
fiksua tekemistä siksi aikaa, kun ei töissäkään saa olla.

Seuraa tarttisin lähinnä siksi, että olen itse varsin tylsää seuraa, jopa
itsellein. Voinen syyttä osittain kulkuneuvoni, yli-ikää, ylipainoa
ja ylisuomalaisia perinteitä siitä, että ajelen rauhassa, pysähtelen yhtenään
tankille ja tupakalle, ohitan mäkkärit ja leirintäalueet ja kurvaan mieluummin
pihvipaikan kautta kunnon hotellille.

Tarkemmin ajatellen en sittenkään suosittelisi kellekän mukaantuloa -
unohtakaa koko juttu.

Vinkkejä hyvistä kohteista otan tietysti vastaan.

Hauskoja ajokelejä!

T:Hessu

Aatelin pöräyttää Ruotsin ja Tanskan kautta Islantiin
Millä vempeleellä meinaat sen meren Tanskasta tai Ruotsista ylittää? Joko on laivan lähtöpaikka ja aikataulu selvillä?'

Ei en tule matkaseuraksi....
tounge.gif

Kävin itse siellä prätkällä 2007, kun Smyril Line kulki vielä Norjasta. Silloin hinta oli 158€ suuntaansa. Nyt pääsen lentokoneella samaan hintaan, joten olen Islannissa viikot 29 ja 30.

Suosittelen koko saaren kiertämistä 1-tietä pitkin. Matkalla paljon mukavaa maisemaa ja hyväkuntoista tietä. Vikin mustat hiekkarannat, Gullfoss, Geysir-puisto, se jäävuorilaguuni, minkä nimeä en just nyt muista ja koko Myvatnjärven alue Krafloineen ja Dimmuborgireineen on nähtävä. Mikäli illalla ehdin, voin linkitellä muutamia juttuja ja oon itse jossainpäin saarta heinäkuussa, joten voidaan pistäytyä vaikka kupposella tahi tuopillisella.

Todellakin voin saarta suositella kaikille ja nyt jos koskaan sinne kannattaa matkustaa. Islanti on matkalaiselle edullisempi kuin koskaan. (vaikkei maata voi halvaksi haukkua)

Tuolla albumissa vähän kuvia kesältä 2007.

Kysy, jos kysyttävää, vastaan parhaani mukaan ja mukavata reisua, tulee ikimuistoinen, sen takaan..  
thumbs-up.gif

Kävin itse siellä prätkällä 2007, kun Smyril Line kulki vielä Norjasta. Silloin hinta oli 158€ suuntaansa. Nyt pääsen lentokoneella samaan hintaan, joten olen Islannissa viikot 29 ja 30.

Suosittelen koko saaren kiertämistä 1-tietä pitkin. Matkalla paljon mukavaa maisemaa ja hyväkuntoista tietä. Vikin mustat hiekkarannat, Gullfoss, Geysir-puisto, se jäävuorilaguuni, minkä nimeä en just nyt muista ja koko Myvatnjärven alue Krafloineen ja Dimmuborgireineen on nähtävä. Mikäli illalla ehdin, voin linkitellä muutamia juttuja ja oon itse jossainpäin saarta heinäkuussa, joten voidaan pistäytyä vaikka kupposella tahi tuopillisella.

Todellakin voin saarta suositella kaikille ja nyt jos koskaan sinne kannattaa matkustaa. Islanti on matkalaiselle edullisempi kuin koskaan. (vaikkei maata voi halvaksi haukkua)

Tuolla albumissa vähän kuvia kesältä 2007.

Kysy, jos kysyttävää, vastaan parhaani mukaan ja mukavata reisua, tulee ikimuistoinen, sen takaan..  
thumbs-up.gif
Mistä kaupungista laiva lähti? Norjasta? Hessu kirjoitti, että Ruotsista tai Tanskastakin pääsisi? Miten helppoa on löytää majoitusta? Pitääkö varata etukäteen? Ovatko tiet kestopäällysteisiä? Miten tiekarttoja on saatavana?

Mistä kaupungista laiva lähti? Norjasta? Hessu kirjoitti, että Ruotsista tai Tanskastakin pääsisi? Miten helppoa on löytää majoitusta? Pitääkö varata etukäteen? Ovatko tiet kestopäällysteisiä? Miten tiekarttoja on saatavana?
Wanhasta matkakertomuksesta saattaa olla apuja jossain asiassa. Mutta, mutta...

Laiva lähti Bergenistä, muttei kulje sieltä enää. Tällä hetkellä Norröna operoi kuvan kaltaisella reitillä:
Route-DK.jpg

Majoitusta löytyy. Netistä etukäteen katselemalla, paikallisilta tiedustelemalla tai mukana helposti kulkevasta matkaopaskirjasesta. Mielestäni Lonely Planetin opus oli ihan toimiva setti. Toki sitä lukiessaan pitää pitää mielessä, ettei tieto aina ole täysin ajankohtaista ja varsinkin nyt talouskriisin aikaan saattaa jokin pulju olla kiinni ja toinen avautunut muualle.

Koko saaren kiertävästä 1-tiestä lähes koko matka kestopäällystettä. En muista määriä, käy lunttaamassa edellä linkitetystä matkakertomuksesta. Kaipa niitä karttoja siellä myydään. Myös Islannissa autoja pitää tankata huoltoasemilla.  
wink.gif

Faktatietoa;   -Laivasta, reitistä ja hinnoista
                  -Islannista ja matkailusta
                  -Säästä
                  -Islanninmatkailusta Lonely Planetilaisittain
                  -Tietoa Wikipediasta
                  -Islanti Wikitravelissa

Nuista apuja ensihätään.
smile_org.gif

Smyril Linen katalogissa on hyvän näköisiä vinkkejä, joita varman saa varastaa ihan laillisesti.

Kataloogi

Firman hinnat ovat kyllä aika suolaisia; muuten vaikka uisi mielummin, mutta tuo menopeli ei varmaan tykkää suolaveden liian läheisestä kosketuksesta.

T:Hessu

PÖH! Mopon lentotaksa lienee vähän dyyriimpi kuin.....  
omg.gif
Epäilemättä.

Mikäli sinne suuri hinku prätkäilemään on, voipi mopon myös vuokrata paikanpäältä. Esanssi teki sellaisen reisun sinne muistaakseni 2008. Ilmeisesti kaikki sujui mukavasti, muttemme kuunaan saaneet raporttia matkalta. Kysäisepä häneltä vaikka privana asiasta, jollei satu ilmaantumaan tänne topikkiin...

Itse en vuokrahinnoista sun muista tiedä. Google saattaa...

PÖH! Mopon lentotaksa lienee vähän dyyriimpi kuin.....  
omg.gif
Epäilemättä.

Mikäli sinne suuri hinku prätkäilemään on, voipi mopon myös vuokrata paikanpäältä. Esanssi teki sellaisen reisun sinne muistaakseni 2008. Ilmeisesti kaikki sujui mukavasti, muttemme kuunaan saaneet raporttia matkalta. Kysäisepä häneltä vaikka privana asiasta, jollei satu ilmaantumaan tänne topikkiin...

Itse en vuokrahinnoista sun muista tiedä. Google saattaa...
Mulle on itseisarvo ajaa OMALLA pyörällä.
smile_org.gif

Back