• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Matkaseuraa etelän suuntaan MP:llä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olisiko kukaan lähdössä 15.8. tai heti sen jälkeen moottoripyörällä baltian läpi etelään esim. Kreikkaan tai siihen suuntaan? Eli suoraan alaspäin? Ei saksaan tms siihen suuntaan. Baltian jälkeen mahdollisimman suoraan alaspäin. Onko kellään kokemusta tästä alaspäin? Ei siis puolan läpi, vaan Ukrainen läpi ja siitä alaspäin Romanian läpi Bulgariaan. vakuutukset yms hyödyllistä tietää em. maissa?
Reittinä käyttääisin via Michelinin reittiä välillä Tallinna-Varna : ViaMichelin

Yksin ei oikein viitsisi lähteä.
Kenelläkään tuttuja tai tietoa mistä voisi löytää ajajia em. suuntaan?

P.S. Kohdemaassa on todella edullista ja upeat maisemat  
smile_org.gif

T:Etelän suuntaan

Hei

Tosta Romanian ylapuolisesta osasta en osaa sanoa muuta kuin etta itse hetken harkitsin ajaa sita pitkin tanne Bukarestiin mutta paadyin Puolan ja Slovakian puolelle kun EU on helpompaa. Kun ei oo hirmusesti pitkanmatkan ajokokemusta, meni nelja paivaa Hki-Bukarest patkaan. Vakuutuksista se etta GreenCard on pakollinen ja Kaskossa korotetut omavastuut koko reitin ajan. Maisemien kannalta voisit Romaniassa harkita Transsylvaniaa, nyt reittisi menee vuoriston itapuolelta ohi. Olen kaynyt Brailassa eika Bukarest-Braila vali mitenkaan ihmeellinen ole. Suosittelisin Romanian lapi esim Oredea-Deva-Sibiu-Rumicu Valcea - Bukarest ja sitten jo Bulgariaan tai Constansaan ja sielta Bulgariaan. Olen ajanut tuon reitin autolla ja pyoralla, on hienoo maisemaa. Tiet tuolla osuudella on suht hyvat, joskin paikallinen tapa korjata tieta on kaivaa 5-10cm uria ja tayttaa ne sitten myohemmin, kaivonkansia etc kannattaa myos tarkkailla, kuin myos vuoripatkilla rekkojen kuumaan asfaltiin painamia uria. Liikenne onkin toinen asia. Taalla ei kunnioiteta mitaan saantoa eika pyoria tai autoja. Varaudu jarjettomiin ohituksiin seka perassa roikkujiin. Vastaantulevat eivat piittaa pyorasta kun lahtevat ohittamaan, "kylla pyora vaistaa". Tiella liikkuu hevosia, lehmia etc ja rekkaliikenne on kovaa, voipa mustalaiskaravaanikin olla siella. Naihin tottuu , mutta on valiin raskasta kun koko ajan joutuu skarppaamaan. En oo Varnassa kaynyt ja voisin kokeilla sita, riippuu vahan tyokiireista. Mulla on luukku taalla joten Bukarestissa on tarjolla ilmainen majoitus - ihan vain tiedoksi muillekin jotka taallapain motoilee.

Houkuttelevia tarjouksia poikineen, tosin mun lähtöpäivämäärä on jo lyöty lukkoon ja 15:sta on vähän myöhänen -silloin lienen jo matkalla takaisin päin.

Mulle tuo kaakko on senverran uutta vyöhykettä että voitko kertoa hieman lisää mm. viisumi- ym. maassaoleskelun muodollisuuksista alueella Romania-Bulgaria? Nämähän eivät ole EU:n jäseniä... esim. kiinnostaisi tietää onko viisumia mahdollista saada matkan varrelta, ja kuin hankalaa sellainen on... reittini lienee avoin aina paluuseen asti ;)

Ei tarvitse viisumia Romania-Bulgaria akselilla. Olla saa muistaakseni 3kk yhtajaksoisesti 6kk aikana. Hyvin riittaa lomareissuun. Suomi kilvilla saa ajaa 1kk ilman mitaan ongelmia Romaniassa, sitten on kaytava rajan toisella puolella.Yleensa raja-asemillakaan ei mitaan maksuja vaadita, rahan vaihtoa rajalla tai kaupungeissa, automaattejakin joissa visa tms kay on jonkin verran.

Back