• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Materiaalia kappaleen muotoiluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pultti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisi tarvetta materiaalille, josta saisi muotoiltua kappaleen proton/muottimallin. Ei siis itse muottia. Hakusessa olisi siis joko 2k polyuretaani (jota olen yrittänyt pk-seudun eri liikkeistä metsästää laihoin tuloksin) tai sitten polyuretaanilevyä/finnfoamia pieni määrä (takakate ja maski ainakin tulossa)...
Olisikos kenelläkään tarjota vihjettä mistä mömmöjä voisi löytää pk-seudulla? Tai olisiko jollakin jopa jäänyt tuota finnfoamia lojumaan nurkkiin rakennusprojektin jäljiltä?

Rakennustarvikeliikkeistä saa ilmaseksi jämäpaloja, kun kauniisti pyytää. Styrofoam on hyvää kamaa, se "sininen". K-raudan (75) vielä sitä myydessä sain ihan ilmaseksi "lavan aluspaloja". Leikkautuu tosi hienosti kuumalangalla ja on hyvä hioa.

2-komponentti vaahdot mitä olen nähnyt on aika "hötöä" kamaa, vaikea työstää?

Rakennustarvikeliikkeistä saa ilmaseksi jämäpaloja, kun kauniisti pyytää. Styrofoam on hyvää kamaa, se "sininen". K-raudan (75) vielä sitä myydessä sain ihan ilmaseksi "lavan aluspaloja". Leikkautuu tosi hienosti kuumalangalla ja on hyvä hioa.

2-komponentti vaahdot mitä olen nähnyt on aika "hötöä" kamaa, vaikea työstää?
Jep, tuo sininen, finnfoamina joskus opin sen tuntemaan, on hyvää, mutta kun ei ainakaan mulle jämiäkään irronnut kaupoista. Pelkkää "ei oota" tarjosivat (K-rauta, stark, teesi, bauhaus). Noi 2K polyuretaanit PITÄISI olla ihan ok kamaa tohon työstämiseen. Pitäisi vaan löytää jostain... Tai pistää joku nätimpi kyselemään niitä "jämäpaloja". Tosin ainakin joskus muinoin ne myytiin noin kuution paketeissa, joten mistä niitä jämiä sitten sinne myymälään jää..?
Tais siis ainakin kun opiskellessa joskus noita muotteja ja malleja tehtiin vuonna miekka ja kivi, niin "finnfoam" tuli kuution paketeissa.

Käypä katsastamassa jos teollisuus Etolassa
olisi tarvitsemaasi tavaraa.

Sieltä löytyy aikalailla kaikenlaista.

Ainakin kun tuossa katselin niiden netti sivuilta,
niin löytyi polyuretaani levyä sekä tankoa.

Teollisuus Etola

Back