• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Louis ja tilauksesta puuttuneet tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Misha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin tuossa tavaraa Louisilta ja osa tilaamistani tavaroista oli näköjään loppunut. Sakemannilta tuli kuitenkin ilmoitus, että tilaus oli lähtenyt vajaine tuotteineen. Tulevatkohan loput tavarat jälkitoimituksena vai pitääkö tilata uudestaan ja maksaa taas postikulut?

Itse olen pari kertaa louisilta tilannut ja molemmilla kerroilla kävi niin että jokin tilaamistani tavaroista oli loppunut.
Mulle ainakin vähentivät laskun loppusummasta, eli ei jää jälkitoimitukseen.

Sama juttu. Viime tilauksesta jäi yksi artikkeli puuttumaan. Vähensivät sen laskusta. Olisiko ollut jotain jäännöserien kamaa(restposten)?

On niin iso firma ettei pidä muistissa jälkitoimituksia, olis liian kova rumba.
Vähentävät loppusummasta ja jos välttämättä tavaraa haluaa, täytyy tilata uudelleen.

Aika kyseenalainen käytäntö mielestäni. Nyt jäi tulematta juuri ne tuotteet joiden takia lähdin Louisilta alunperin tilaamaan. Tuntuu aika nuijalta maksaa momenttiavaimesta ja kaulurista yli parikymppiä postikuluja. Kaipa tuo on sivuilla saksaksi mainittu(?)..

Mulle kävi just samankailtainen juttu. Osa rojusta ei tullut ja jäi myös tulematta.

Myöskään ei kannata ennakoida semmosten tuotteiden kohdalla jotka on "lähetettävissä viikolla XX". Vaikka tilaat sen kyseisen viikon perjantaina niin jos ei ole vihreällä merkitty saatavuus, niin eivät käsittele tilausta. Perseestä sanon minä! Voisivat edes kysyä, että pidetäänkö paketti päivän hollilla, että saadaan kamat kasaan. Ei voi niin monimutkaista logistiikkaa olla.

En tiedä paljonko tilauksia Louisille tulee päivittäin, olettaisin et puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista.
Liikevaihto on kuitenkin suuri.
Itse olen sen alan "yrityksessä" töissä, että tilauksia tulee n.10-20 vuorokaudessa.Jopa silläkin tilauskannalla on katsottu mahdottomaksi toimittaa jälkitilauksia, vaan ne nakataan roskiin rasittamasta ohjelmia.Voin vain kuvitella tuon rallin tuolla Louisilla.
Varsinkin kun myyvät paljolti sesonkituotteita, ne voivat loppua yhden erän jälkeen tyystin.Samaa ei tilata kauppaan enää laisinkaan.
Meillä ei edes käsitellä rahaa tilauksien yhteydessä, mutta Louisilla käsitellään.
Siksi ymmärrän ihan hyvin tuon heidän menettelynsä.
Ja muutenkin, tilauksista kannattaa tehdä vähän isompia, niin ei harmita niin se postimaksu.
Joka on kuitenkin suht halpa Suomen postiin verrattuna?

Ja muutenkin, tilauksista kannattaa tehdä vähän isompia, niin ei harmita niin se postimaksu.
Joka on kuitenkin suht halpa Suomen postiin verrattuna?
Sehän tässä topicissa pointtina lienee monella ollutkin, että on tehty vähän isompi tilaus ja tilailtu kaikennäköistä pikkusälää extrana jakamaan postimaksuja. Sitten jääkin tuo isompi osa tulematta ja tulee vain noi extrasälät, joista joutuu maksamaan tähän nähden kohtuuttoman postimaksun...
No onneksi ei itseltä jäänyt puuttumaan kuin muutama pikku juttu ja tärkeimmät tavarat tulivat, mutta harmitti kuitenkin. Ensikerralla ainakin aion ottaa ensin yhteyttä sähköpostilla ja varmistaa, että kaikki tarpeelliset tuotteet ovat saatavilla ennen tilausta. Jos eivät loiusilta vastaa, niin joku muu varmasti vastaa...
033102bebe_1_prv.gif

Eivät tosiaan toimita jälkitoimituksena mitään ulkomaille, Omaan maahan käytäntö onkin ihan toinen. Muutaman kerran tilanneena firman toimintatavat tulleet tutuiksi. Maksan aina tilauksen etukäteen, siinä vaiheessa kun lähettävät sähköpostiin maksumääräyksen pystyn summasta näkemään mitä olen saamassa. Tosin tarkkaa erittelyä ei tässä vaiheessa tule, vaan joutuu loppusummasta järkeilemään tuleeko kaikki vai mitä puuttuu. Jos pääartikkelit jäävät saamatta, olen kylmästi lähettänyt vatauksen, että en maksa tätä tilausta vaan teen uuden tilauksen. Eipä ole valituksia tullut sieltä suunnasta, aina olen tavarat saanut, eikä ole tarvinnut maksaa kuluja "turhasta". Jostain syystä pari kertaa on käynyt niin, että kaikkea maksettua ei ole tullut. Silloin lähettävät KIRJEEN
omg.gif
, että annappa tilinumerosi niin maksamme liian takaisin. Ja aina ovat maksaneet.
062802jumpie_prv.gif

Noinhan se toimii Suomessakin, jos ei tilaa Visalla.
Saat etukäteen sieltä laskun, jossa on kaikki tavarat, jotka he voivat toimittaa.Sitten voi päättää maksaako vai ei=>saako tavarat vai ei.
Se on niin iso firma, ettei sen tarvitse miettiä yksittäisen ihmisen tyytyväisyyttä, ikävä kyllä.

Aika kyseenalainen käytäntö mielestäni. Nyt jäi tulematta juuri ne tuotteet joiden takia lähdin Louisilta alunperin tilaamaan. Tuntuu aika nuijalta maksaa momenttiavaimesta ja kaulurista yli parikymppiä postikuluja. Kaipa tuo on sivuilla saksaksi mainittu(?)..
Kävi sama juttu, kypärää pääasiassa tilasin, joka oli pari päivää tarjouksessa, sinne jäi kypärä ja muutaman kympin oheisroinat tuli, ei ollut mikään Restposten potta.. Kyllä v***tti..
Mamma kyllä lähetti perässä kirjeenkin että mitä kuumottelen..
hämärää toimintaa sanoisin.

Muutama vuosi sitten tilasin roinaa, kypäränkin. Se tuli kaksi viikkoa muiden jälkeen, yksin, ilman postikuluja. Kaveri soitti sieltä ja ilmoitti, kysyi onko ok? Ovat ilmeisesti muuttaneet käytäntöään sen jälkeen...

Back