• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lipat Lohjalla naftaa tiellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen kaaduin siis Lohjalla ( en Vihdisä otsikkoa ei voi muuttaa??)liikenneympyrässä aamulla 10 aikoihin. Havaitsin että jotain oli valunut miltei kaistan leveydeltä mutta ajolinjan muuttaminen ei enää olut mahdollista. Huomasin että liikenneympyrän toisella laidalla oli pyörä ja kuski sivussa ja ajattelin mennä kysymään jos tarvitsisi jelppiä. No, siinä samassa mopo alta ja liuku alkoi. Pari autoa pysähtyi, toinen soitti hätäkeskukseen ja toinen auttoi pystyyn. Pyörästä vasen kylki naarmuilla. Mulle tuli vähän kipeetä lonkkaan ja käsiin. Lähdin siitä ajaa arvauskeskukseen ja otettiin kuvia. Odotushuoneessa sattui olemaan joku kapiainen Hyrylästä ja kun juteltiin kertoi hän että puolustusvoimien ajoneuvo oli naftan jo aikaisin aamulla siihen valuttanut (liikaa tankattu) ja tietä on kahteen otteeseen siivottu. Hän tiesi kertoa että kolme pyörää oli kaatunut. Tänään olen sit selvitellyt että kuka maksaa, pelastuslaitosko kun siivous oli tehty huonosti. Vai puolustusvoimat? Katteisiin jo mennee pari tonnia, saas nähdä. No pääpointtina tässä on että nämä muut kaatuneet voivat myös laskuttaa vaurionsa. Multa saa yhteystiedot asiaa hoitavaan viranomaiseen privana jos tämä heidän silmiinsä päätyy.

edit: otsikko muutettu t:zapster

Hyvä ettei sulle kuitenkaan kummempia sattunut, tavaraahan saa rahalla.

Itsellä lähtenyt pariin otteeseen aika livakasti keula lipsumaan, kummallakaan kerralla en nähnyt mitään läiskiä tms asfaltissa.
Ekalla kerralla Lahdessa tosin oli auto vedetty kaiteeseen samaan risteykseen, olisiko roiskinut öljyt/vedet asfaltille, mene ja tiedä.

Luulisin että PV:t ovat puhtailla papereilla siinä vaiheessa kun ovat pelastuslaitokselle ilmoittaneet vahingosta ja siivoajat ovat käyneet.

Eiköhän tien pitäjälle kuulu vastuu tien kunnosta...

Nyt tuli siis toudella vahvaa mutua, mutta se yleensä vaan kirvoittaa keskustelun
tounge.gif

Hyvä ettei sattunut pahempaa kenellekkään (?). Vaikea kuvitella mitään liukkaampaa kuin nafta tiellä ja vähän sadetta sekaan. Pyörällä onneksi ei ole sattunut kohdalle vielä, mutta autolla on, ja sekin oli tarpeeksi...

Siis noista teistä vastaa se kyseessä olevan kunnan alueella oleva tienhoitopiiri.

Tämä on taasen jo aikoja sitten ulkoistettu valtion puolesta kunnan hommiks..

Käytännössä sulla on kunta ja sen sen kunnan hallitus. Siellä on taasen nimetty se jamppa joka vastaa alueensa tienhoidosta. Se on se jamppa joka hommaa ne pyörätiet ja nopeusrajoitukset ja se on se jamppa joka hoitaa sitten tämmöiset kunnan sisäiset hommat loppupeleistä, jos on hoitaakseen..

Yleensä virkamiehet ovat vähän semmoisia, että hymyilevät ja ymmärtävät, mutta eivät tee vittuakaan.

Delegoivat ja silleen. Ovat kumminkin tosi mukavaa juttuseuraa, yleensä ja silleen..

Destia. Soitto sinne, niin homma alkaa rulaamaan.
Minulla kävi vasta asiakas, joka oli ajanut autolla asfalttitiellä kuoppaan ja kuukausi siitä auto hylättiin katsastuksessa viallisen etuiskarin takia.
Aluksi epäilin sitä, kun autolla oli ajettu 150 000km, mutta kun emailiin kopsahti Destian laskutuslupa oik. puolen iskarista, niin olihan se uskottava, että Destia korvaa.
Aina kannattaa kokeilla.

^^ juurikin näin! tienhoitajan on pidettävä tie liikennöintikunnossa...

hyvä ettei sattunu pahemmin  
thumbs-up.gif

on sattunut kohalle rampeissa naftaakin. aika itekseen renkaat irtoaa luisuun ja sutimista on vielä parin kilsan päässäkin kun ei se heti lähde renkaista pois. ympyröitä, ramppeja ja huoltamoiden liittymiä on aina varottava näkymättömän naftaroiskeen varalta. se on liukkaampaa kuin tuskin mikään, no melkein kuin moottoriöljy ja kun huonosti sattuu alle, niin mitään ei ole tehtävissä.

pikaisia asioiden selviämisiä ja paranemisia.

Päätös miltä-lie-virkavallalta korvausvaatimukseen tuli kirjallisena. Olisi pitänyt käräjille haastaa, siinä luki. Myönsivät naftan ja puhelun hätäkeskukseeen. Mutta mitään mainintaa ei ollut pelastuslaitoksen monesta siivouskerrasta. Eli mun olisi pitänyt alkaa hankkia todisteita että siivottu oli mutta huonosti. Ja kun ne muut kaatuneet eivät olleet mukamas ottaneet yhteyttä, olin asiani kanssa yksin. Onneksi ei tulleet poliisit paikalle, olisin tietenkin saanut sakon liikenteen vaarantamisesta kun siinä mopon kans pötkötettiin.
Liimasin tarran katteen reiän päälle, kili-kali-maalia putkiin ja muut naarmut olkoot siinä.
Meni taas luotto meidän "rehelliseen yhteiskuntaan ja viranomaisiin".
Kyl jänskättää vieläkin kanttaamiset ja kaikenlaiset nestetipat asfaltilla.

Mun mielestä vastuu on sillä Hyrylän varuskunnalla, joka sen dieselin sinne levitti.
Niiden olisi pitänyt vastata puhdistuksen kunnollisesta toteuttamisesta.
Ota sinne yhteys, ei tää homma voi mennä noin kuin yllä on kerrottu.

Mä kaaduin kerran tiellä olevaan öljyyn, syyllinen löytyi poliiisin avulla ja sain pyöräni kuntoon.

Pekka
PS. Ai tää olikin aika vanha juttu, ja en tiedä mitä valituksia on tehty ja kenelle.
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Back