• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lindstrands ajovarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja louc
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moiskelis

Tässä ajokelejä odotellessa aattelin hieman päivitellä ajovarustuksia kun on tullut ajeltua 3v sweepin ajovarusteilla ja no onhan ne toiminut, mutta en osaa muuhun verrata kuin ei ole parempiakaan aiemmin ollut.
nixweiss.gif

Olen katsellut hieman noita Lindstrandsin Howard takkia ja Taal housuja. Onko kenelläkään kokemusta näistä?

Lähinnä kiinnostaisi tietää onko suojat ok eli miten istuu ja laatu sekä miten näillä kestää ajella vesisateessa tai seistä ruuhkassa kesähelteissä?

Itselläni on Lizzard-housut ja Dino-hanskat, istuvuus molemmissa todella hyvä ja housujen suojat tuntuu hyvältä. Suositella voi, ei muuta kuin kauppoja tekemään vaan.

Mulla oli tollanen saman merkin Lenox-takki
(http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?lang=2&id=60&cid=4)
yhden kauden ja oli kyllä muin makuun aika huono. Tuli ostettua se vähän liian pikasesti kun tuli haettua pyöräkin niin pikasesti joten takki oli virhe ostos jo sellasten peruskriteereiden takian kuten olkapääsuojien istuvuus, ja sen huomas.

Lisäks siinä oli irrotettava sadekalvo mikä oli välillä väärässä paikassa ja sillon ku se oli paikoillaan, ei sitten pitäny vettä. Sain takuusta uuden, vein ajokauden päätteeksi liikkeeseen, kesti 3 vkoa uuden saanti, mutta olin niin tyytymätön koko takkiin että nyt on tehty diili kaupan kanssa että saan palauttaa takin sinne ja ostaa sieltä uuden samaan hintaan-tai kalliimman välirahalla, tai jotain muuta roinaa samalla hinnalla. Lisäks sillon, kun toi sadesuoja oli päällä, oli hiostavuus aika isoa.

Mutta, erittäin hyvää takissa oli sen erinomaiset tuuletusominaisuudet, selästä sai koko selän osuuden rullattua ylös ja olkapäistä sai vetoketjut kunnolla auki. Tosin kun selkäkangas oli ylhäällä, oli selkäpanssarin ja kaatumistilanteessa alfaltin väliin jäävä kangas pelkkä verkko joka oli taas miinus, koska enpä tiedä miten olisi pysynyt takki päällä->repeytymiä yms? Muutenkin takin kangat oli aika ohutta.

Mun seuraava takki tuskin tulee olemaan tätä merkkiä ja varmasti ostan sen kokeilemalla muita malleja ja vertailemalla, ja se tulee olemaan nahkaa.

Lizard-housuista tuli viime kesänä pari kertaa vesi läpi etumuksesta aika helposti, näissä siis irroitettava kalvo sisällä. Täytyy vielä testailla, että onko kalvo, takin helma tms. ollut huonosti, eli vuotaako vielä. Eivät ole muistaakseni ihan superkuumat edes kalvo kiinni, varsinkin kun avaa tuuletusvetoketjuja.

Hoxie-nahkatakista ja sen sisälle tulevasta selkäsuojasta hyvät kokemukset, samoin Dino-hanskoista. Jotkut kesähanskat on kans, en muista mallia.

Nyt ostin Gobi-tekstiilitakin, vaikuttaa laadukkaalta mutta jää käytössä nähtäväksi onko parempi kuin aiempi MP-Asun takki.

e. nuo hanskat ovatkin muuten Halvarssonsia.

Itsellä on ollut nuo taalit käytössä yhden ajokauden ja olen ollut tyytyväinen. Vesi pysyy ulkopuolella ja malli on mukavasti istuva. Suojien paikkaa sai tosiaan muutella useaan otteeseen, mutta kyllä ne hieromalla ajan kanssa löytyi. Itse ajattelin jatkossakin hankkia kyseiseltä merkiltä ajovarusteita. Azuma takin kanssa on tullut housuja käytettyä vetoketjulla yhdistettynä. Ja housut sopivat ulkonäöllisesti nahkatakinkin pariksi.

Jees, kiitoksia kommenteista kaikille.  
bowdown.gif

Pitänee piipahtaa paikallisessa liikkeessä jossa näitä löytyy ja koittaa päälle. Kyllä nuo housut ainakin tuntuisi näin pienen tutkimistuokion päätteeksi olevan hyvä valinta, mutta takkia pitää vielä miettiä lisää.

Lisää kokemuksia saa tietenkin kirjoitella tänne, otan kaikki kiitollisena vastaan.

Lizard-housuista tuli viime kesänä pari kertaa vesi läpi etumuksesta aika helposti, näissä siis irroitettava kalvo sisällä. Täytyy vielä testailla, että onko kalvo, takin helma tms. ollut huonosti, eli vuotaako vielä.
Itsellä tihkui myös kovalla sateella Lizardeissa haaroista kosteutta sisään. En sitten viitsinyt alkaa lähetteleen housuja korjauskierrokselle vaan ostin Shelbystä saumateippiä, jolla vuotokohta oli helppo itse tilkitä.

Itsellä on vuoden verran ollut Lizardin housut ja Lenoxin takki ja ainakin mulla on pitänyt hyvin vettä vaikka sitä olisi tullut kokopäivän. Suojat ainakin tuntuu hyviltä ja istuu hyvin. Onhan ne helteellä kuumat jos pitää sitä "kalvoa", mutta kuumilla keleillä se pois ja kun on viileämpää tai sataa niin se paikalle, laittaminen kestää ehkä 2 min. Voin kyllä suositella.

Back