• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikenne ja kasko eri yhtiöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvajussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vahvajussi

Kouluttaja
Voikos mopon liikenne- ja kaskovakuutukset ottaa eri firmoista, vai myykö ne niitä vaan paketteina? Oisko faktatietoo kellään? Muistaakseni auton kans ainakin joskus sai tehdä noin.

Arvatenkin kasko Turvasta ja liikenne Pohjolasta
biggrin.gif
... Ainakin itselle omaan pyörään olis rahallisesti erittäin kannattava kauppa noin
smile_org.gif
!

Kun vakuutuksia pyörään ottaa, kannatta oikeasti kysellä, miten mahdolliset vahingot korvataan käytännössä. Itse vaihdoin ennen ulkomaanreissua keväällä vakuutukset toiseen yhtiöön ja nyt sitten odottelen korvauksia matkalla tapahtuneesta vahingosta. Ei meinaa millään onnistua. Edellisen yhtiön kanssa ei koskaan ollut vastaavia ongelmia.

ongelmana on joissain tapauksissa tupla omavastuu. Esim jos Kasko ja kotivakuutus on eri yhtiöissä, niin kypärä kuuluu kaskooon, mutta nahkapuku meneekin kotivakuutukseen ja koska ne on eri yhtiöissä, tulee kummastakin omavastuu. jos olis samassa yhtiössä, niin vain yksi omavastuu.

kokemusta on...

mulla on sattumalta _ollut_ liikenne pohjolasta ja vapaaehtoinen "toisesta yhtiöstä". kyllä se onnistuu mutta molemmissa yhtiöissä haukottiin happea kun mainitsin tilanteen vaihtaessani kaikki Tapiolaan.. ei liene helppo tempaisu, nykyään tuskin antavat kaskoa jos ei ole liikennevakuutusta samasta yhtiöstä.

Arvatenkin kasko Turvasta ja liikenne Pohjolasta
biggrin.gif
... Ainakin itselle omaan pyörään olis rahallisesti erittäin kannattava kauppa noin
smile_org.gif
!
Just eilen pohdittiin samaa
biggrin.gif

Toinen pohdinnan aihe oli liikennevakuutusten hintahaitari.. Eikös se korvaa vain toiselle aiheutetut vahingot jolloin keskimääräisesti senhän pitäisi olla aika lähekkäin eri yhtiöissäkin? ei ymmärrä
withstupid.gif
Esimerkiksi autoni vakuutuksia kilpailuttelin niin hinta erot oli kymppejä ei satasia. Tuskimpa pohjolakaan persnettoa tekee halvimmilla liikennevakuutuksillaan saati sitten turva halvimmilla kaskovakuutuksillaan
withstupid.gif
outo on maailma, poistun terassille
033102beer_1_prv.gif

On se periaatteessa mahdollista ja myöskin ihan käytännössä. Tosin voi tulla nikottelua jos aiot ottaa ainoastaan kaskon toisesta yhtiöstä, usein haluavat kuitenkin myydä kokonaispaketteja eli ainakin kotivakuutuksen siihen kylkeen.

Esim. pelkän crossipyörän kaskoa voi olla hankala saada mistään jos ei ole aikaisempaa asiakkuutta ja muitakin vakuutuksia ko. yhtiöstä. Se kun on riskialtis tuote jne.

Ja tosiaan omavastuissa voi tulla myöskin yllätyksiä, tietyt jutut kun kuuluvat kotivakuutukseen ja toiset kaskoon joten omavastuun voi joutua maksamaan kahteen kertaan ja toki aina siinä on kaksinkertainen duunikin.

Itse pidän mielelläni kaikki yhdessä paikassa, pysyy homma ja laskutukset paremmin hanskassa ja jos jotain sattuu niin uskoisin että on helpompaa asioida vain yhden tahon kanssa.

nimimerkillä halvalla ei aina saa hyvää...

Mahtaako kellään olla nää kasko- ja liikennevakuutukset eri yhtiöissä? Säännöt eivät ilmeisesti kiellä.
Kyllä useilla motoristeilla on eri yhtiöistä kasko- ja liikennevakuutus.

Laki kieltää kaskovakuutuksen ja liikennevakuutuksen "koplaamisen", kilpailua halutaan edistää.

Monissa vakuutusyhtiöissä käytetään "keskittämisalennusta", eli jos henkilöllä on vähintään 2 vakuutusta samasta vakuutusyhtiöstä, niin vakuutuksiin tulee esim. 10 % alennus. Tämä pitää ottaa hintavertailuissa huomioon, jos aikoo ottaa vain yhden vakuutuksen yhtiöstä, esim. pelkän kaskon.

Jotkut kilpailuttavat kaikki perheensä ja kulkuneuvojensa vakuutukset kerran vuodessa ja ottavat koko paketin halvimman loppusumman mukaan.

Itse otan jokaisen yksittäisen vakuutuksen sieltä, mistä sen halvimmalla saa, tällä hetkellä vakuutuksia on neljässä yhtiössä.

Sama idea oli kun vahvajussilla, kysäsin pelkkää kaskoo Turvasta mutta eivät suostuneet myymään ilman liikennettä.. Liikenne ja kasko kun tällä hetkellä on pohjolassa..

Vois kysellä kyl viä muista yhtiöistä.

Voi olla mutta kolari tilanteessa maksaa sitten monet omavastuut. Henkilövahingot + kypärän liikenteestä, pyörän kaskosta, varusteet kotivakuutuksesta

...vapaaehtoista (kasko)vakuutusta ei sitten saanut millään jos ei liikennevakuutusta myös ottanut...sanoi Keski-Suomen lähivakuuusyhdistys ainakin minulle.
confused_orig.gif

([Sepi sanoi:
@ Heinä. 18 2007,13:20)]Sama idea oli kun vahvajussilla, kysäsin pelkkää kaskoo Turvasta mutta eivät suostuneet myymään ilman liikennettä.. Liikenne ja kasko kun tällä hetkellä on pohjolassa..

Vois kysellä kyl viä muista yhtiöistä.
Just joo.
sad_orig.gif
Tää sama kuvio mullakin oli mielessä, mut ei taida maksaa vaivaa ees kysästä.

Tuo Pohjolakin alkaa oleen niin nihkee ratalippojen suhteen, ni tartteis saada joku vakuutus niidenkin varalle. Liikennevakuutus mun mopoon on vaan melkein puolet kalliimpi Turvassa, ku Pohjolassa. Siks mielellään jakais noi eri yhtiöihin.

Itsellä kasko Lähivakuutuksessa ja liikenne Fenniassa. Omavastuista en tiedä kuinka menee mutta kyllä tuossa kaskon hinnassa on jo parit omavastuut säästynyt.

Mun ei ainakaan kannattanut vaihtaa Pohjolasta Turvaan. Sen veran kalliimpi oli vakuutus siellä. Ehkä sitten vaihtuu Turvaan, jos Pohjolalta tulee selkeä sanoma, ettei hitaankaan ryhmän ratalippoja korvata. Nykyisin katson sellaiset hitaan ryhmän päivät, missä on eak kouluttamassa (oon jopa siinä koulutuksessa ollutkin, mikä on hyödyllistä
smile_org.gif
!). Näillä eväillä pitäis korvausehtojen täyttyä, jos sattuu vahinko käymään. Varovasti ja nätisti tulee kuitenkin radalla ajeltua ja treenattua pyörän hallintaa ja kaarreajoa, ei niinkään huimia nopeuksia edes kiinnosta ajella.

Back