• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Leveäräpyläiselle sopivat ajosaappaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Urkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajosaappaita hakiessa olen törmännyt ongelmaan, joka ei meikäläisen jalkinehankinnoissa ole mitenkään ennenkuulumaton: suomalaiskansallisen leveä jalkateräni ei meinaa mahtua pituussuunnassa sopivankokoiseen popoon. Onko olemassa joitain merkkejä, joita leveäräpyläisen kannattaisi erityisesti kysellä? Muut kriteerit saappaalle ovat vedenpitävyys, katu/matkakäyttöön sopiminen ja kelvollinen hinta/laatu -suhde; asiallisen konstailematon ulkonäkö on plussaa (kromia kuuluu olla mopossa, ei kengässä).

Ei tarvii välttämäti olla tuo "mega", testasin meinaan org-shopissa (tai siis reliatec:issä) tuota ja normi versiota- päädyin normiin. Nimim. lättäräpylä  
tounge.gif

Sama probleema mulla, Oxtar Matrix II:set muistaakseni omat ajokengät... Sopii hyvin leveydestä.

Mulla on toisina Windin bootsit, saa Hanxilta. Jalan pituus 42, leveys 45, Aku Ankka siis. Oikein sopivat, taitaa olla jotain enskasarjaa, vedenpitävät, helppokävelyiset, pitkävartiset ja pönäkät, 150 pari.

Jaa ja kun nyt katson Hanxin sivuja huomaan, että malli on poistunut.

edit: Sievin nahkasaappaissa (mallia "jatsarit") olen pitemmät reissuni ajellut. Niissä on pitkät varret ja ne pitävät hoidettuina vettä noin tunnin ja kuivuvat nopeasti. Gore ja vast. sukkia on myös. Lesti on perinteinen sotilassaapas. En tiedä, onko lopultakaan parempia systeemejä olemassa mitä mukavuuteen tulee. Suoja on huono, kun niissä ei ole muuta kuin se yksinkertainen nahka.

edit2: eipä näytä Sievin tuotannossa olevan enää sitä jatsariakaan...

Pitänee alkaa huoltaa noita reliikkejä paremmin...

Kuten täälläkin. Ja jos on oikeasti leveä jalka ja esim. Road Star sovi, niin sitten kannattaa tsekata Highway GTX II.

Kiitoksia, immeiset. Osaisiko kukaan kertoa, mistä noita Daytonan saappaita mahtaisi Turun lähistöllä saada?

Myös Oxtarit kannatta tsekata. Mullakin edestä kohtis leveä jalka, vaikka muuten pieni onkin. Ja Oxtarit on ollu ku tehtyjä mulle.
smile_org.gif

Omat Oxtarit (nimi vaihtui - nykyisin TCX) ovat olleet hyvät ja sopivan leveät.

Malleissa on sen verran vallinnan varaa, että eiköhän
sovittamalla löydy hyvät ja asettamasi vaatimukset täyttävät.
Org! shopissa sovitin ja sieltä myös tarttui mukaan.

Valmistajan sivut

Edit: kirotusvirheet

Back