• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Langaton rengaspainemittari ?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diapason
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
41Cn0ETL1QL._SS500_.jpg

Tuollasen luxus mittarin löysin. Onko kokemuksia ko. laitteesta?
Mitenkähän mahtaa olla tuon mittarin tarkuuden kanssa?

Video (linkki)

Tollanen vois kiinnostaa, mitäköhän on härkillä hintaa?
Parinsadan USD:n paikkeilla näyttäisi jenkeissä olevan: http://www.webbikeworld.com/r4/tiregard-wireless-tpms/
Eli tänne tuotuna kai saman verran euroissa. Kiinnostaa minuakin, en edes kehtaa myöntää kuinka usein olen laiminlyönyt niinkin itsestäänselvän asian kun rengaspaineiden tarkistamisen. Varsinkin kun kotona on kompura ja aika tarkaksi todettu rengaspainemittari.

/MarcusB

En ainakaan heti löytänyt euroopasta jälleenmyyjää.
nixweiss.gif

Jenkeissä hinta näyttäis olevan siinä 150-200 taalan paikkeilla.
Yksi halvimmista löytyi täältä.  
idea3.gif

Okay, tuon aparaatin vuoksi pitää tarkkailla myös pattereita rengaspaineiden lisäksi  
nixweiss.gif
. Taskussa pattereitä, jotta kumeissa on oikeat paineet ?!? Brassailu laite, sanon minä...

en edes kehtaa myöntää kuinka usein olen laiminlyönyt niinkin itsestäänselvän asian kun rengaspaineiden tarkistamisen.
Kyl mä olen katsonut parin viikon välein ja ihan jalkapumpulla korjannut puuttuvat paineet, mutta silti se on ihan vehkeestä. Aina se venttiili on jossain ulottumattomissa ja saa työnnellä pyörää edestakas että saa venan näkyviin...

Bilteman 10e digimittariin olen luottanut nää vuodet, onpahan aina se sama mitsku minkä mukaan on laitettu.

Kommentit laitteesta oli positiivisia. Tiivistelmänä tarkka mutta kallis.
Juttua oli myös noista ventiilin "korkeista", jotka ovat 10g. painoiset.
Epäiltiin niiden vaikutusta tasapainoon, no testissä ei huomattu mitään vaikutusta.
Tässä vielä linkki edullisimpaan putiikkiin jonka löysin.
Goldwing miehille tää taitaa olla vanha juttu.
062802moto_prv.gif

Noita löytyy maailmalta hakemalla nimellä. "TPMS"
Arveluttaa vaan että venttiilinhatut pöllitään.
nixweiss.gif

Muutenkin nuo on melkoiset möllykät kun on sivuventtiilit.

Jos joku löytää edullisen systeemin jossa renkaan sisäiset anturit ja pieni näyttö niin voisi kiinnostaa.

nixweiss.gif

Jos joku löytää edullisen systeemin jossa renkaan sisäiset anturit ja pieni näyttö niin voisi kiinnostaa.
No eikö noi venttiilinhatut pysy pyörässä jos on kunnon hälytin?

Itsellä ollut 2 kesää FJR:ssä Tire Watch. Toimii langattomasti ja anturit tulevat yhtenä kappaleena venttiilin kanssa. Mainio kapistus, ja toimii kuin vanhan junan vessa.

lisätietoa löytyy:Tire Watch

Itse ostin allrightista viime kesänä sellaiset hälyttävät ventiilin hatut.

Eli ei näytä painetta mutta hälyttää kun paine laskee oisko ollu yli 0,2 baria siitä mihin kalibroitu.
Hälytin ei siis siällä minkäänlaista näyttöä vaan tulee venttiilin korkin tilalle, ja hälyttää ledi valolla. Ei siis sisällä mitään näyttöä mutta kertoo kyllä millon kannattaa laittaa ilmaa renkaisiin.

+ näkyvyys ja hinta noin 20e viime kesänä
+ patterin kestoksi luvattiin 10v jos ei päällä ja ledin vilkkuessakin noin 2kk putkeen
+ varkauksen esto, tarvii erillisen avaimen jolla venttiilin hatut saa pois. Itellä mm roikkuu avaimenperässä eli aina mukana kun pärrällä liikkuu. Sopivan kokoinen.

- kertakäyttö eli voidaan kalibroida vain kerran ja paristoa ei voi vaihtaa, tosin kun hintaa on tuo 20e ja suht pitkä käyttö ikä ni ei paljon kustannuksia tuu. Paitsi jos talvella unohtaa käydä täyttämässä ja valo palaa jatkuvasti :P

nixweiss.gif

Zadin systeemissä on renkaansisäiset anturit http://www.zadi.com/pdf/Sensor_assembly.pdf

Lisätietoa Zadin sivuilta: http://www.zadi.com/en/rts_moto_prodotto.php

Ainakin B&C Express Briteissä myy noita 102 £ hintaan: http://www.bandcexpress.co.uk/tyre-sensor.html

Saatavilla 8.3 ja 11.3 mm ventiileille.

Back