• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lämmöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko normaalia että ss900 syttyy/vilkkuu öljyvalo jos motti kay kuumana? mulla valo vilkku muutaman kerran kun ajelin ruuhkassa.Lopulta valo jäi palamaan ja moottori sammui.Lähti kuitenkin heti käyntiin ja kävi normaalisti
withstupid.gif

ps: lämpömittari näytti vahän yli puolivälin...
confused_orig.gif

Mitä se lämpömittari tavallisesti näyttää?
Itseäni myös askarruttaa tuo lämpötila, sillä edellisessä, 750 S:ssä, lämpömittari ei milloinkaan muistaakseni huidellut puolessavälissä näyttöä. Nyt "uudessa" 900 SS:ssä lämpömittari on kokoajan puolenvälin paikkeilla.

Mitä se lämpömittari tavallisesti näyttää?
Itseäni myös askarruttaa tuo lämpötila, sillä edellisessä, 750 S:ssä, lämpömittari ei milloinkaan muistaakseni huidellut puolessavälissä näyttöä. Nyt "uudessa" 900 SS:ssä lämpömittari on kokoajan puolenvälin paikkeilla.
Lämmöt pyörii yleensä hieman alle puolessavälissä. Ruuhkassa nousee hieman yli.

onko normaalia että ss900 syttyy/vilkkuu öljyvalo jos motti kay kuumana? mulla valo vilkku muutaman kerran kun ajelin ruuhkassa.Lopulta valo jäi palamaan ja moottori sammui.Lähti kuitenkin heti käyntiin ja kävi normaalisti
withstupid.gif

ps: lämpömittari näytti vahän yli puolivälin...
confused_orig.gif
Eikös tuosta vilkkumisesta mainittu ohjekirjassakin? Jos oikeen kuumana käy saattaa vilkkua mutta ei saa jäädä palamaan kierrosten noustessa.
Eikä suomen oloissa varmaan liikaa lämpene, radalla voi mennä punaselle. No...ehkä ruuhkassa madellessa.

Jepjep, tommosella Ducatilla sitä tulee helposti oppineeksi 'pahoille' tavoille eli splittailuun, kun ruuhkassa kuskin lisäksi alkaa kuumeta konekin. Itse en jäänyt odottelemaan sitä neulan nousua toiseen ääripäähän ja valojen vilkkumista, joko poistuin paikalta tai paikalleen jähmettyneessä tietyömaan jonossa sammutin koneen itse. Tuota mopoa ei ole tehty keskustan ruuhkissa kököttämiseen, vaan avoimille ja sopivan mutkaisille pikkuteille.

Eikun viilentävää ajoa vaan, ja kunnon öljyt sisään, sopiva määrä ja ajoissa vaihtoon. Äläkä pistä mitään täyssynteettistä 10W40 -litkua koneeseen. Normaaliajossa tai edes radalla ei ollut lämpöjen kanssa ongelmia edes hellepäivinä, ainakaan seiskapätkällä ja sopivilla öljyillä.

800:sen ongelma on oikeastaan se, ettei moottori saavuta korkeampia lämpötiloja, kuin todellisessa kytkimentapporuuhkassa tai ajoharjoittelussa. Kertaakaan lämpömittari ei vielä ole vilkuttanut HI-varoitusta, tällä ajokaudella on päästy vasta lukemaan 118 astetta. Kovin huolissani en asiasta ole, sillä mitä kuumempi kone on, sitä paremmin se toimii - järkevissä rajoissa tietenkin. Itse splittailen lähinnä kytkimen vuoksi.

Ei tämä ainakaan keitä
biggrin.gif

Back