• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Läheltä piti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään kävin iltalenkillä moponi kanssa. Ajelin mutkaista tietä. Auto tuli minua vastaan peräkärryllä. Se rupesi kääntymään huoltamon pihaan kunnes se juuri ja juuri huomasi minut. Se jäi odottamaan omaa vuoroa mutta eikös se meinannut melkein ajaa minun päälle.

Minä hidastin vauhtia ja huomasin, että huh huh minulla ja autolla oli melkein hiuskarvan verran tilaa. Minun melkein piti ajaa ojassa. Käännyin takaisin päin ja menin sitten siihen huoltamon pihalle ajamaan sen auton ohi katsoin kuka mäntti tekee tuollaista.

Tilaa olisi autolla ollut odottaa kuinka paljon. Ensimmäinen läheltäpiti tilanne mutkaisella tiellä. Huh huh Heilutin kättä sille merkiksi, että meinasi käydä huonosti. Jotta se myös huomaisi, että täältä minä tulen ja enkä ole mikään auto.

Teinköhän minä tässä jotakin väärin?
wink.gif

Tänään kävin iltalenkillä moponi kanssa. Ajelin mutkaista tietä. Auto tuli minua vastaan peräkärryllä. Se rupesi kääntymään huoltamon pihaan kunnes se juuri ja juuri huomasi minut. Se jäi odottamaan omaa vuoroa mutta eikös se meinannut melkein ajaa minun päälle.

Minä hidastin vauhtia ja huomasin, että huh huh minulla ja autolla oli melkein hiuskarvan verran tilaa. Minun melkein piti ajaa ojassa. Käännyin takaisin päin ja menin sitten siihen huoltamon pihalle ajamaan sen auton ohi katsoin kuka mäntti tekee tuollaista.

Tilaa olisi autolla ollut odottaa kuinka paljon. Ensimmäinen läheltäpiti tilanne mutkaisella tiellä. Huh huh Heilutin kättä sille merkiksi, että meinasi käydä huonosti. Jotta se myös huomaisi, että täältä minä tulen ja enkä ole mikään auto.

wink.gif
Ne on kyllä jänniä tuollaiset autot, jotka tulevat kärryn päällä
vastaan ja ajavat sieltä käsin ilman kuskia.

Teit siinä väärin, että sinun olisi kuulunut käyttää niitä kulkupelin
omia signaalimerkkejä kuten valoja tai äänimerkkiä, koska ne ovat
autoille tuttuja mutta käden heilutukseen ne eivät reagoi.

No ei siinä hätäkässä kerennyt vilkuttamaan valoja kun mä olin jo mennyt ohi. Ja kyllä se taisi huomata kun Käänsin päätä ja katsoin taaksese jäi miettimään mitä hän tässä tapahtui ennen kuin se lopulta kääntyi sinne huoltamon pihalle. Ja pahus töötti ei toimi. En tankannut sillä huoltamolla kun minä olin juuri äsken tankannut meidän kylällä. Ei tarvinnut tankata siellä enää. Ajoin vain sen auton ohi kun käännyin takaisin päin. Ja jatkoin kotiin ajamista.
Mutta onneksi ei tapahtunu mitään. Kaikki kuitenkin meni hyvin minulla en kaatunut pyörällä.
smile_org.gif

wink.gif
Ne on kyllä jänniä tuollaiset autot, jotka tulevat kärryn päällä
vastaan ja ajavat sieltä käsin ilman kuskia.
biggrin.gif
biggrin.gif

No ei siinä hätäkässä kerennyt vilkuttamaan valoja kun mä olin jo mennyt ohi. Ja kyllä se taisi huomata kun Käänsin päätä ja katsoin taaksese jäi miettimään mitä hän tässä tapahtui ennen kuin se lopulta kääntyi sinne huoltamon pihalle. Ja pahus töötti ei toimi. En tankannut sillä huoltamolla kun minä olin juuri äsken tankannut meidän kylällä. Ei tarvinnut tankata siellä enää. Ajoin vain sen auton ohi kun käännyin takaisin päin. Ja jatkoin kotiin ajamista.
Mutta onneksi ei tapahtunu mitään. Kaikki kuitenkin meni hyvin minulla en kaatunut pyörällä.  
smile_org.gif
Sun kannattaisi kytkeä töötti joko takajarrun polkimeen tai
vaikkapa sivujalan tappokytkimeen.

Takajarrussa olisi se hyvä puoli, että et esim. vahingossa laahaa
takajarrulla ajatuksissasi, kun tööttäys herättää samalla kun
jarruvalo syttyy. Lisäksi mäkilähdöissä ei takajarrulla paikalla
pitäessä nolota jos kierrokset tahtovat vähän karkailla kytkintä
luistattaessa, kun töötin ääni peittää sen kätevästi. Paitsi jos on suorat putket.

Sivujalan tappokytkimeen kytketty töötti olisi myös hyvä,
koska jos on vaihde päällä, se samalla katkaisee sytytyksen
koneesta niin äänimerkkien antaminen on turvallisempaa noin
moottorijarrutuksen kanssa. Ja pysäköidessä muistaa katkaista
virrat ettei jää valot palamaan ja syömään akkua,
tai avain jää virtalukkoon varkaita houkuttamaan.
Se olisi hirveän kätevää kyllä, jos mopo tööttäisi aina,
jos laitat sivujalan alas virrat päällä.

Entäs jos töötin kytkisi pitkiin valoihin? Saisi samalla hirvipillin,
kun ajelee pitkiä korpitaipaleita. Ja tyhmille sumuvalojen
käyttäjille saisi valohoidolla samalla töötättyä ilman kauhean
vaivalloista nappula-akrobatiaa. Eihän niitä nappeja pimeässä näe,
kun eivät ole edes valaistuja kuten autossa.

Millähän ne mopon katkaisijat saisi näppärimmin valaistua?
Voisiko vanhoista rannekelloista raaputella fosforit viisareista
ja liimailla eri keeperillä katkaisimien reunoille? Niitä kelloja
varmaan löytyisi kirpputoreilta halvalla.

Eikös se töötti kannattaisi kytkeä vilkkuihin? Kaikki huomaavat kun olet kääntymässä (tööt-tööt-tööt-tööt...).

Kyllä hän se pitäisi jotenkin saada töötti tööt tööt toimimaan jotta ne huomaisisivat kun täältä tulee tööt täilijä heh hee.

062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Jotenkin postauksista huomaa, että porukka on "viikonlopun tunnelmissa"...
Vittuilut sikseen: varaudu vaan jatkossa samanlaiseen "törttöilyyn". Olit liikenteessä prätkällä tai kotilolla.
Prätkän kanssa vaan sattuu enemmän...

Niin ja pahus aina moottoripyörä tai mopo jää kolmanneksi tapahtui se miten vaan. Voi kun se vaan olisi helpompi. Mutta toivotaan ettei kävisi mitään vaan kaikki ajaa rauhallisesti ja nätisti. Täällä meidän kylillä löytyy muutamia kaahailijoita. Mutta kesä on kesä vauhtia on mukava saada turvallisesti.
Ja prätkän ääni on mukava ääni se saa moottorimielen hyrräämään
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

sport05.gif

Niin ja pahus aina moottoripyörä tai mopo jää kolmanneksi tapahtui se miten vaan. Voi kun se vaan olisi helpompi. Mutta toivotaan ettei kävisi mitään vaan kaikki ajaa rauhallisesti ja nätisti. Täällä meidän kylillä löytyy muutamia kaahailijoita. Mutta kesä on kesä vauhtia on mukava saada turvallisesti.
Ja prätkän ääni on mukava ääni se saa moottorimielen hyrräämään  
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

sport05.gif
WTF... Kolmanneksi? Miten se nyt siis menee? Auto-peräkärry-mp, vai auto-jalankulkija-mp, vai auto-rusakko-mp... Ei tajuu... Vepsu vetäny bisseä ja menny sekaisin laskuissa  
033102beer_1_prv.gif

Back