• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laajakulmapeili

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marmotoven
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään tietoa muten moottoripyörään saisi autoista tutun laajakulmapeilin.
Ostin nyt uuden mopon, ja aiemmassa Bandiitissa liimasin Biltemasta ostetun pyöreän
laajakulmapeilin mopon peilin päälle.
Uu:sad3:si pyörä on Gessu, ja siinä on sen muotoinen, ja sen verran pieni peili, ettei tuo sama konsti
oikein toimi, vie liikaa normipeilin näkyvyyttä.
Ajattelin jo käydä peilihiomosta asiaa kysymässä, mutta jos täältä saisi hyviä vinkkejä.
Olisi kätevää, jos peili kaartuisi ulkolaidalta laajakulmaksi, kuten autojen peilit.

marmotoven sanoi:
Kiitos.
Laitoin Saksaan kyselyn, lötyisikö mitään sopivaa.

Mulla on tällaiset Safir peilit rt 1200 ,, näkee hyvin Saksan moottoriteillä. Liimasin vanhan päälle ja teippasin kuivumisajaksi. Ne on siniväriset, joita en pois antaisi. Suosittelen, eivätkä olleet kalliita. Miska

Pete2 sanoi:
Kokeilin ja ei anna mielestäni riittävästi lisää näkyvyyttä sivulle. Minulla on sellaiset pyöreät laajakulmapeilit peilien ulkoreunaan liimattuna. Olisiko maksanu euron kappale. Hyvin näkyy kuolleeseen kulmaan saksan moottoriteillä.
Oisko kuvaa laittaa?:)

Mä oon tavannut laittaa peilien sisäkulmiin ne pienet pyöreät, siksi koska sisäkulmassa muuten näkyisi pelkät omat hartiat ja hauis. Koskaan ei pääse kukaan yllättämään motareilla taikka muuallakaan kaksikaistaisilla teillä.

Eikä tarvi kääntää edes päätä. Takaa tuleva näkyy peilissä niin kauan, että näkyy jo sivusilmälläkin.

Juuh, noita vain pitää ostaa kaksi, koska pakkauksessa iso ja pieni, käytin vain pienet...

Kaj sanoi:
Mä oon tavannut laittaa peilien sisäkulmiin ne pienet pyöreät, siksi koska sisäkulmassa muuten näkyisi pelkät omat hartiat ja hauis. Koskaan ei pääse kukaan yllättämään motareilla taikka muuallakaan kaksikaistaisilla teillä.

Eikä tarvi kääntää edes päätä. Takaa tuleva näkyy peilissä niin kauan, että näkyy jo sivusilmälläkin.

Juuri näin tein itsekin...

Kaj sanoi:
Juuh, noita vain pitää ostaa kaksi, koska pakkauksessa iso ja pieni, käytin vain pienet...

...ja myöskin kahdella pakkauksella.

Back