• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyttääjät/kyylät kaupungeissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maattami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hellou!

Alkoi sen verta ärsyttämään tämä kaksipyöräisten kyttäys ja toimien seuranta, että oli pakko tulla avautumaan tänne.

Topikin tarkoitus olisi kerätä kokemuksia, kun joku ns. kukkahattutäti tai kyläpoliisi on tullut avautumaan/tehnyt jopa hallaa.

Itsellä on kolme enemmän negatiivista settiä taustalla, osa jo koomisia:

1. Asun kaupungissa ja talossa on suljettu sisäpiha. No tuossa keväällä yks pitkätukkainen lähinnä laitapuolen kulkijalta vaikuttava jannu tuli valittamaan. Oli pärrä siinä käynnissä ja jannu ihmetteli sitä. No morjestin ja kaveri alkoi toimittamaan suoraa huutoa, että vittu tarvii sitä pyörää huudattaa
biggrin.gif
Meikä ihmetteli siinä ja totesin että vähän noi kiekat seilaa kylmällä koneella (ryyppy) ja jotain mutistiin puolin toisin. Ohan nuo äänet ihan suhteellisen kovat, mut mä mitään huudattanu.

2. Ajelin tuolla eräällä asuinalueella ja kiihytin 50 suunnilleen vauhit (reippaasti kyllä) ja kävin kääntymässä tien päässä kun ei faija ollutkaan töissä enää. No takasin tullessa jannu on ruohonleikkurilla tulossa tielle, ajattelin että väistän jannua. Hiljensin siinä ja yhtäkkiä jamppa hyppääki leikkurinsa kanssa keskelle tietä. Ihmettelin tätä suunnattomasti. No sitten jannu tulee naama punaisena, kuola lentäen huutamaan jotain kusipää kaaharimotoristeista jotka tappaa pikkulapset. Visiirinpyyhkijät olisi ollut tarpeeseen. Menin niin totaalisen hämilleni tilanteesta, että en pystynyt heittämään mitään nokkelaa vaan totesin vaan tyyliin: "voitko nyt suksia v****n siitä liikennettä vaarantamasta." Paikallinen kyläpoliisi siis avautui vailla syytä.

3. Viimeisin tapahtui tänään: Tällä sisäpihallani ei hirveästi ole tuota parkkitilaa, joten olen pitänyt parkin reunassa pyörääni, paikalla jossa se ei voi olla kenenkään tiellä. No tänään soi puhelin ja isännöitsijä sanoo että pyörä pitäis siirtää. No eka meni totaali 0-100 kiihytykseksi jannulle ja aloin toimittaan että kai sillä on mulle paikka yms. paskaa (jota jälkikäteen sai hävetä ja pyydellä anteeksi).

Sitten jannu totesikin että häntä ei haittaa ollenkaan, että on pyörämiehiä itekki, mutta joku naapurin (mummo) oli valittanut kun en pidä virallisella paikalla sitä pyörää (paikkoja ei siis saa mistään enää). Häntä siis harmittaa kun parkkeeraan ilmaiseksi... No siinä kyselin nimeä että kävisin jututtamassa, mutten tietenkään saanut. Suunnittelin jo vieväni joka luukkuun lapun jossa kiitän tätä ystävällistä tyyppiä joka on niin huolissaan pyörästäni, että tarvitsee ihan ISÄINNÖITSIJÄN kautta olla yhteyksissä...

Mutta kappas vaan, isännöitsijä olikin varsinainen jannu, hoiti mulle yhen naapurin, jolla pärrä, paikalle puolikkaan paikan o/  Kyllä nyt naapuria harmittaa entistä enemmän :DDD Siinä sitten kehuin jannun maasta taivaisiin ja pahoittelun aiemmat mölyni  
blush.gif

Eli tällaista.. Kaikista selvitty kunnialla, mutta kiinnostaa että millaisiin tilanteisiin muut on joutuneet?
biggrin.gif
Onko teitä "vainottu" äänien, parkkeerauksen, ajotyylin /vast. takia?

Eipä mitään vastaavaa ole ollut...lähinnä mummot ja vaarit tulevat kyselemään että minkäs merkkinen moottoripyörä?...onko se harikka?...Eipä ole harikkaa mulla ei...
wink.gif
.. luulevat vaarit ja mummot että kaikki custom pyörät ovat harrikoita....
062802moto_prv.gif

Vois veikata, että pyörän lämpimäksi käyttäminen olis yleisimpiä kitinän aiheita. Kerrostalon parkkiksella pistin pyörän käyntiin, pistin tulpat korviin, potan päähän ja hanskoja olin vasta laittamassa kun jollakin keski-ikäsellä harakalla läheisestä omakotitalosta oli metelin kesto jo ehtinyt ylittää sietorajan. Häiritsevästä tyhjäkäynnistä se jotain siinä mussutti. Ei ois voinut paljon vähempää kiinnostaa kuunnella kun en(onneksi) edes asu siellä. Siispä osoitin kypärääni ja huusin, että mulla on tulpat korvissa, en mä kuule!
Jotain se vielä mutisi, mutta en jaksanu tuhlata aikaani kuuntelemalla. Käänsin vaan pään menosuuntaan ja jatkoin hanskojen laittoa aiempaa huomattavasti rauhallisempaan tahtiin, selän takaa edelleen kuuluvasta epämääräisestä mutinasta johtuva hymy huulilla.

Putkella on päästy ahvenistolle joten mikään kovaääninen toi putki ei ole. Niin vähän aikaa kerkesi käynnissäkin olemaan, että varmaan heti käynnistyksen kuultuaan on kyylä lähtenyt parkkista kohti taapertamaan.

Kertokaapa huvikseen millainen pärräkin löytyy, niin nähdään vähän onko tyypillä väliä.

Itellä siis kawan vanha zx 6 r.

Villi veikkaus, että kyykyt aiheuttaa eniten kränää, matkasohvat vähiten. Harrikkamiehille ei legendan mukaan kukkahattutädit uskalla edes puhua :DDD

Kivoja naapurei sulla
tounge.gif
Mulle ei kotipuoleesa oo tullu kukaan mitää sanomaan millonkaan. Pyritään ajamaan silleen nätisti matalilla kiekoilla täällä päin, viime vuonna kun joku oli soittanu poliisit kun miehen kotari piti vähän kovempaa ääntä. Pysäyttivät sitten kerran ja sanoivat että "sä oot erikoistarkkailussa"
smile_org.gif

Mutta viime viikolla kun olin ajamassa jossain Nurmijärven perukoilla, niin pihasta säntää jumalattoman kokonen äijä kädet levällään seisomaan keskelle tietä. Sormet harotti että kai se yritti kertoa että tässä on 50 nopeusrajoitus. Tokihan sen tiesinkin. Kun siinä oli niitä pyöriä kuitenkin edessä ja takana muutama niin en viittinyt pysähtyä, mutta mieli teki pysähtyy ja sanoa että älä kuule viitti sairaalloisen ylipainonen mies tolleen juosta näillä helteillä. Pysähtyy pumppus vielä. Puhumattakaan siitä että mitä se ukkeli keskellä yleistä tietä huitoo. Jos niikseen sitten tulee, niin soittakoon poliisit, mutta saattais mennä mielenkiintoseks jos sen syliin oisin ajanu. Kun ei kai jalankulkijatkaan saa seistä missä sattuu.

Tänään ajellessa yks pyöräilijä joka tuli kolmion takaa jäi seisoon sen pyöränsä kanssa keskelle tietä. Oisko ollu protesti, en tiiä
biggrin.gif

Muuten käy yleensä silleen että vaikka olis ihmisillä naama norsun v*tulla niin siinä vaiheessa kun ottaa kypärän poijes päästä ja ne huomaakin että kappas tuohan on nainen niin asenne muuttuu. Se on ihme juttu mutta niin se on aika usein
smile_org.gif

Nii siis mulla on CBF1000 jossa on Beowulfin mökäpöntöt
thumbs-up.gif
Noice killerit kyllä paikallaan, mutta ääntä lähtee, myönnettäköön
lookaround_orig.gif

Parhaani olen tehnyt, mutta ei ole vielä kukaan valittanut. Olen vissiin sitten kategoriaa "niin ruma ettei sille uskalla alkaa"
sad_orig.gif

Ei oo kukaan valittanut, sattuu ilmeisesti tässä kerrostalossa olemaan vaan niin hyvät naapurit. Ja tulee kyllä oltua välillä ylihuomaavainen, esim. en käynnistä pyörää parvekkeen alla vaan rullaan sen kauemmas parkkipaikalle (sattuu olemaan sopiva alamäki siinä).

Tässä muuten kunnon kyläkyttääjä Saksan maalta: http://www.youtube.com/watch?v=eE1yGl_eHYo

Ei kukkahattuja/piiripoliiseja mutta kokemuksia sinänsä.

Itse asun puisen luhtitalon alakerrassa ja pääasiassa pidän nyt kesällä pyörää pihalla tuossa etuoven edessä. Yläkerrassa ja seinänaapurina asuu lapsiperheet jotka tuntuvat suurilta faneilta. Aikasemmin kesällä kun laitoin aamusin ~8 aikaan pyörän käyntiin niin keräänty ympärille .n määrä lapsia ja ikkunoista tollotti pari paria haikailevia (uros) silmiä.

Kerran satuin kuitenkin koneen lämmetessä käymään sisällä hakemassa röökiaskin ja huomasin että lasit kilisi yhteen keittiössä jyrinästä. Siitä lähtien olen pakitellut vähän kauemmas talosta ja sitten vasta käynnistynyt, tajusin sen möykän mikä sisään tuosta vehkeestä tulee.

Nyt vielä isommalla syyllä siirrän pyörää kauemmas, kun huomasin, että yläkerran täti kantoi yhden lisäyksen synnytyshuoneelta kotiin. (hyvänen aika, muija kolmekymmentä ja 4 penskaa, itellä ei yhtään)

Hauskinta on seurata noita skidejä jotka tulee ympärille ja pyytää kääntämään kaasua, sen harvan kerran kun tuon teen pihalla niin näen noita lapsia about yhden mikrosekunnin verran ja seuraavan kerran näen ne about 200 metrin päässä kun olen päässyt liikenteeseen, vielä juosten ku karhu/poliisi olis perässä.

Pyöränä tosiaan tonninen K2 gsx-r Akran putkella.

Kivoja naapurei sulla
tounge.gif
Mulle ei kotipuoleesa oo tullu kukaan mitää sanomaan millonkaan. Pyritään ajamaan silleen nätisti matalilla kiekoilla täällä päin, viime vuonna kun joku oli soittanu poliisit kun miehen kotari piti vähän kovempaa ääntä. Pysäyttivät sitten kerran ja sanoivat että "sä oot erikoistarkkailussa"
smile_org.gif

Mutta viime viikolla kun olin ajamassa jossain Nurmijärven perukoilla, niin pihasta säntää jumalattoman kokonen äijä kädet levällään seisomaan keskelle tietä. Sormet harotti että kai se yritti kertoa että tässä on 50 nopeusrajoitus. Tokihan sen tiesinkin. Kun siinä oli niitä pyöriä kuitenkin edessä ja takana muutama niin en viittinyt pysähtyä, mutta mieli teki pysähtyy ja sanoa että älä kuule viitti sairaalloisen ylipainonen mies tolleen juosta näillä helteillä. Pysähtyy pumppus vielä. Puhumattakaan siitä että mitä se ukkeli keskellä yleistä tietä huitoo. Jos niikseen sitten tulee, niin soittakoon poliisit, mutta saattais mennä mielenkiintoseks jos sen syliin oisin ajanu. Kun ei kai jalankulkijatkaan saa seistä missä sattuu.

Tänään ajellessa yks pyöräilijä joka tuli kolmion takaa jäi seisoon sen pyöränsä kanssa keskelle tietä. Oisko ollu protesti, en tiiä
biggrin.gif

Muuten käy yleensä silleen että vaikka olis ihmisillä naama norsun v*tulla niin siinä vaiheessa kun ottaa kypärän poijes päästä ja ne huomaakin että kappas tuohan on nainen niin asenne muuttuu. Se on ihme juttu mutta niin se on aika usein
smile_org.gif

Nii siis mulla on CBF1000 jossa on Beowulfin mökäpöntöt
thumbs-up.gif
Noice killerit kyllä paikallaan, mutta ääntä lähtee, myönnettäköön
lookaround_orig.gif
Puhun vaan omasta puolestani. Kyllä mää naiskuskit tunnistan. Noon paljon airodynaamisempia ku miehet.
biggrin.gif

Alkoi sen verta ärsyttämään tämä kaksipyöräisten kyttäys ja toimien seuranta, että oli pakko tulla avautumaan tänne.
...
Taajamissa, missä on ihmisiä, liikuu ja asuu, ajele ja oleile ihmisiksi: pysäköi minne on luvallista, ja ajele huomiota herättämättömästi, pääset paljon vähemmällä.

Olen itsekin asunut kerrostalossa pyörän kanssa, siellä on elettävä muiden ehdoilla, esim joutava lämmityskäyttö kannattaa jättää tekemättä.

-J-

Kerran työmatkalla Helsingin Kampissa ajelin mopolla taksin perässä liikenneympyrään. Suojatielle pääsyä odotti kaikessa rauhassa menosuunnastani katsottuna oikealla keski-ikäinen mies jonka huomasin hyvin taksin takaa.

Kun taksi ei pysähtänyt päästämään jalankulkijaa ensiksi (ei ollut astumassa suojatielle) päätin minäkin ajaa ihan taksin takana samaa vauhtia ohi. Siirryin vielä taksin vasemmalle takanurkalle että jalankulkija voi lähteä heti taksin jälkeen liikkeelle...

Tämäpä ei jalankulkijaa pidätellyt vaan se hyökkäsi sieltä kuin hyökkäysvaunu taksin jälkeen ja kun ei millään ehtinyt pyörän eteen niin katsoi kuitenkin oikeudekseen potkaista minua jalkaan ohi mennessään.. avautumista ei voinut estää..

Kyttääjämummelit on voitettavissa omalle puolelle siinä vaiheessa kun muuttaa taloyhtiöön. Meillä on parempi puolisko käynyt heti tuoreeltaan pälättämässä mummeleiden kanssa ummet ja lammet ja kertomassa niille vaikka reissumopoilusta. Sen jälkeen ne kyttää ettei kukaan ulkopuolinen vaan koske siihen mopoon.

Kyttääjämummelit on voitettavissa omalle puolelle siinä vaiheessa kun muuttaa taloyhtiöön. Meillä on parempi puolisko käynyt heti tuoreeltaan pälättämässä mummeleiden kanssa ummet ja lammet ja kertomassa niille vaikka reissumopoilusta. Sen jälkeen ne kyttää ettei kukaan ulkopuolinen vaan koske siihen mopoon.
Näinhän se tuppaa meneen että metsä vastaa kuinka sinne huudetaan niin hyvässä kuin pahassa. Koskaan ei pidä aliarvioida hyviä tekoja ja hyviä suhdetoimintoja.

Hauska sivusto!
biggrin.gif

Tänne vaan raportit
biggrin.gif

En ole löytänyt kotikujalta tai naapuriosotteista kyylä-ilmoituksia, ei tosin kyllä kukaan ole koskaan kyyläillytkään tai valitellut mistään. (rivari/omakotitalo aluetta tää...)

Joo harmillista sinänsä ettei ole tullut käytyä joka oven takana, ku talo oli rempassa ja ketään muita hulluja juurikaan asunut täällä.
biggrin.gif

Mutta oon mä sentään yrittäny: kannoin naapurin reilun 50 pariskunnan pesukoneen ja sohvan sisälle niille ihan vailla pyyntöäki
biggrin.gif

Mielestäni muutenkin yrittänyt suhteellisen ihmisittäin elellä tuon vehkeen kanssa, mut mut
tounge.gif

Satuin huomaamaan kun taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kävi pitkään tutkimassa pihan asfalttia kesällä kun helteellä asfaltti oli pehmennyt niin että mun pyörän jalka puhkoi siihen koko ajan reikiä  
tounge.gif
- no ei se koskaan tullut mitään sanomaan, oli itsekin pärrällä liikenteessä kun niitä tutki.

Hauskinta on seurata noita skidejä jotka tulee ympärille ja pyytää kääntämään kaasua, sen harvan kerran kun tuon teen pihalla niin näen noita lapsia about yhden mikrosekunnin verran ja seuraavan kerran näen ne about 200 metrin päässä kun olen päässyt liikenteeseen, vielä juosten ku karhu/poliisi olis perässä.
Kannattaa olla varovainen kaikkein pienimpien kanssa. Kaksi alle metrin mittaista nappulaa tuli viereen yllyttämään, että paina kaasua. Minä tein työtä käskettyä, jolloin toinen kaatui ja toinen päästi porun. Molemmille varmaan vielä vaipat uusiksi..

Kannattaa olla varovainen kaikkein pienimpien kanssa. Kaksi alle metrin mittaista nappulaa tuli viereen yllyttämään, että paina kaasua. Minä tein työtä käskettyä, jolloin toinen kaatui ja toinen päästi porun. Molemmille varmaan vielä vaipat uusiksi..
Hyvä etteivät seisseet takana,oisivat saattaneet lentää seinään
tounge.gif

Yleensä kun käskee painua vittuun niin antavat olla rauhassa, kyllä se vaan sopu sijaa antaa
thumbs-up.gif

Näin se vaan mennee. Itekkin aikoinani kävin taloyhtiön kokoksessa kysymässä, jotta sopisko jos hankkisin sellaisen ja mahtusko kenenkään talliin?

Jotku vuokralaiset käyneet änkyttämään pyörän äänistä ja pakokaasuista... Nooh, jokainen tässä kohtaa tietää kukanen lähtee ensin
omg.gif

Back