• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymys ketjujen vaihdosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cebari600F
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysyisimpä tällaista, että kun vaihdatte ketjut, vaihdatteko samalla aina myös rattaat? Olen kuullut jollain korjaamolla näin suositeltavan.  
sport05.gif

lookaround_orig.gif

Kyllä nuo rattaat kannattaa vaihtaa aina ketjujen kanssa yhdessä. Kuluneet rattaat "syövät" turhan nopeasti uusia ketjuja tai päinvastoin.

Lisäksi ostaessasi ketjut ja rattaat samaan aikaan myy moni liike ne edullisempaan pakettihintaan.

JOVAIN VAIHOIN...
sport05.gif

Enne aina molemmat samalkerthaa, sitku oike halus ajaa net lophun ni sit mie viel käänsin takahammaspiikit toisinpäi ni taas pääs jonkhun matkhaa, sit paljo myöhemmi mie vasta hoksasi vaihtaa koko mutterpyörän !
sport05.gif

subhome_products_luxurytourers.jpg

Helpottaa jovain...

Jooop, hyvähän ne ois vaihtaa yhtäaikaa. Entäpä kun 10:n lenkin pituus on päässyt venähtämään yli sallitun, mutta ketju nousee ketisesti takarattaalla nostettaessa eikä pahemmin ronklotakaan eikä rattaat ole juurikaan kuluneet, niin tarviiko hätiköidä? Ketjuilla on nyt mittarissa 25 000 tkm...siistiä ajua.

Luulen että laiskuuden vuoksi kandee vaihtaa kummatkin samalla. Nopeamminkin kuluvan osapuolen käyttöikä kunnon rasvauksella lienee vähintään +20000km, ja ennekaikkea rattaat maksaa murto-osan siitä mitä ketjut. Eriasia jos joku saia rattaat kulumaan huomattavasti ketjuja nopeemmin.

Saako tuollaista "niittilukkoa" (?) kotikonstein kiinni? Kun ennen olen räpeltänyt vain sokallisten (jousilukko??) kanssa ja en millään meinaa saada tuota liitintä kiinni...
sad_orig.gif

Back