• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärän vaikea valinta,neuvoja otetaan vastaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaiasp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys!

Pähkäilen tässä joidenkin eri kypärien kanssa ja,en oikein osaa päättää mihin suuntaan kallistuisin.Eräitä vaihoehtoja olisi vielä mutta,laitanpa vaikka linkkejä jos jollain olisi käyttökokemuksia näistä itselleni hiukan oudoistakin merkeistä.Eli,hakusessa olisi kuitenkin laadukas,suhteellisen halvahko(n.200-250e),hiljainen umpikypärä ihan kaupunki+hiukan maantieajoon.Vaihtoehtoina olisivat näillä näkymin:

SHARK RSF 2i Smoke -multiaksiaalikypärä (Normaali hinta 279 €.
Nyt tarjouksena –30 % -> 195,30 €.)

http://www.hanx.fi/kauppa_....eid=843

MARUSHIN SHIVAN Valko/Kulta-väritys (189,90€)

http://www.eurobiker.fi/kauppa/prod_list.html?groupID=44&oc=1

MARUSHIN SAMURA Punainen (169,00€)

http://www.eurobiker.fi/kauppa/prod_list.html?groupID=44&oc=1

KBC VR-1 HERO red/silver/grey (( ovh. 249,-,nyt 159,- euroa)

http://www.mc-scatter.com/catalog....d=15917

Tosiaan itselleni hiukan outoja merkkejä,olen aikaisemmin tutustunut Nolan,Arai+joidenkin tunnetuimpien valmistajien kypäriin.Nyt kuitenkin uusi potta hakusessa.

Itte olen kans kattonu noita kbc:n kypäriä ja erityisesti juurikin tota vr1-x mallia. Kokemusta ei kyllä ole, mutta kai se ihan kohtuu kypärä on. Pitäsi vaan päästä sovittamaan. En kyllä ilman sovittamista uskaltais ostaa.
Niin ja visiirit on halpoja noihin kypäriin.

Mä tilasin fc-motolta sharkin RSX Hook:in reilun parin sadan euron hintaan ratakypäräksi. Norm. hinta 439e. Sovitin mp-messuilla sharkia ja eikun tilaukseen. Vaikuttaa hintaansa nähden todella laadukkaalta.

Alkaahan tuo KBC olla vissiin jo ihan tunnettu merkki.Ja,siis varmaankin laatukin ihan kohdallaan.Kuitukypäriähän noi siis kaikki vaihtoehdotkin ovat.Visiiri tosiaankin menee varmasti heti uusiksi,tollaine sinertävä voisi olla kova sana lisukkeeksi(Sehän nyt ei siis turvallisuuteen niin kauheasti vaikuta...);).Tuommoinen KBC:n malliston VR-2 "Reaper" olisi kyllä aika näyttävän näköinen kypärä mutta,hinta alkaa olla turhan korkea.No,jos päivän tai,pari miettisi ensin.Pitää tosiaan ennen tilaamista käydä sovittamassa paikallisissa liikkeissä ensin miten potat istuvat päähän.

Jep! Itse olen aina ollut sitä mieltä että kypärä täytyy saada ajaa. Se nyt vaan on niin.
cool.gif
Hattukaupassa voi katsella peilistä.

Mulla Shark RSR 2. Ostin hintaan 230e hanxilta tammikuussa, alennusta 50%. Tosin vain muutama kappale oli tuolloinkin jäljellä että voipi olla loppu. Saatanan hyvältä potalta vaikuttaa että eiköhän tuon perusteella voi muitakin sharkkeja suositella. 5-vuoden takuunkin lykkäsivät
062802jumpie_prv.gif

Itellä kanssa Sharkin RSR2. Yhden kauden perusteella loistopotta. Meteli on kaupunki nopeuksissa ihan siedettävä, eikä lyhyillä motari siirtymisilläkään mitään ärsyttäviä vihellyksiä kuulu. Korvatulpat päässä kuitenkin ajelen pidemmät matkat, oli kypärä mikä tahansa (tulee mielenrauha kun ei tarvitse sitä suhinaa kuunnella...).

Yhden kauden kokemuksen perusteella en suosittele ostamaan RSF2i:sta. Vinkuu ikävästi jo 80 km/h nopeuksissa (riippuu toki pyörästä) ja pikalukko on jotenki onnettoman olonen. Itellä ainakin joutu säätämään vähän väliä eikä oikein saanut kunnollista tuntumaa...

Itellä ollut kaksi kbc:n kypärää. Ovathan ne hinta-laatu -suhteeltaan hyviä pottia ja visiiritkin halpoja.
smile_org.gif
Eli ei kannata merkin "tuntemattomuutta" pelätä, jos sopii päähän niin suosittelen!

Jep! Itse olen aina ollut sitä mieltä että kypärä täytyy saada ajaa. Se nyt vaan on niin.  
cool.gif
Hattukaupassa voi katsella peilistä.
Jep. Tähän kysymykseen ei ole yhtä absoluuttista totuutta. Pyörä, sen katteet, kuskin ja käsien pituus, ajoasento, käyttötarkoitus, ajonopeus, omat mieltymykset yms. muodostavat yhden kokonaisuuden. Se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle. Toisten mielipiteet voivat antaa vähän osviittaa, mutta niihin ei kannata luottaa. Eli ei ole muuta keinoa, kuin potta päähän ja koelenkillä. Eikä siihen välttämättä riitä yksi pieni lenkki. Lopullinen totuus löytyy useiden kokeilujen ja pidemmän käytön jälkeen.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Hanxilta RSR2 Mask 315€ kotiin toimitettuna, sama potta FC MOTOLLA 440€+postikulut. Aikamoinen ero suomi kauppiaan eduksi! ;)

Törkeen hieno toi Shark... Jos sopii päähän niin osta pois...Mitään kokemusta ei koko merkistä oo...(tai mistään noista), mut...mut... On se HIENO
thumbs-up.gif
...Tuskin noiden välillä hirveitä eroja ole hiljaisuudessa...vai?

Vertaile kalliimpiin kanssa, esim luokkaa +500 euroa arait ja muut mallit, vääntele ja kääntelke pottaa ja osta se mikä tuntuu siltä et kestäis kovempiaki iskuja, päähänhän sen on tosin istuttava kans.

Perkule, olitki jo kalliimmatki kokeillu...

Sovitta tosiaan päähän istuvuus ensin. Mulla oli ainakin isoja eroja siinä.
Äänekkäitä taitaa kaikki olla varsinkin schuberthiin verrattuna.
Mulle tuntui istuvan perus arai päähän parhaiten, ja se ei sitten paina pidemmälläkään reissulla.

Jos sovittaessa tuntuu painavan mistään, niin todennäköisimmin parin ajotunnnin jälkeen ei veri kierrä päässä.

Sovittamaan vain että mikä kypärä sopii parhaiten ja sen jälkeen vertaileen ominaisuuksia. Mitä hyötyä on hyvistä ominaisuuksista jos potta on epäyhteensopiva oman kuulan kans? Esim KBC:n kypärät on mun mielestä hemmetin hienoja, mutta jostaki syystä ei tunnu päässä ollenkaan hyvältä.

Edit: ja osta OIKEAN kokoinen sitte kans
smile_org.gif

Sanoisin jotta Marushin, vaikken ole sen melutasoa päässyt kokeilemaan. Tärkeintä on istuvuus sinun päähäsi, ei muiden.
Kokeile, kokeile ja kokeile.

Mulla on Marushin TNT 888 shivan Dragon (viimevuotinen) ja Arai Condor.

Arai voittaa 100-0. Maru on komea, mutta muuten kyllä aivan paska varsinkin pidemmille matkoille. Ajoin sillä kesällä noin 3000km ja sen jälkeen, kun veti Arain päähän, niin oli kuin vanukkaaseen olisi sukeltanut.

Tietty kaalit ovat yksilöllisiä, mutta kyllä tuon Marsun laatukin on sellainen "ei niin hyvä".

Mutta hieno se on ja siksi sitä vielä joskus käytän kaupungissa.

Itse kun tein kypärävalintaani niin olisin ottanut giviltä tuon uuden "muokattavan" kypärän http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_accessori.asp?CO_ID=23995 mutta kun ei istunut kunnolla isoinkaan malli isoon ja pyöreään päähäni
lookaround_orig.gif
Vaikutti ihan pätevältä ja tosi käytännölliseltä eikä hintakaan niin kamalan kalliskaan ollut, alle 350€ jos nyt oikein muistan... Avattavan Shoein sitten itselleni hommasin missä jos jonkin näköistä toimintoa ja pirun hyvä (omassa) päässä mutta hintaa taas liki 500€.

Arai voittaa 100-0. Maru on komea, mutta muuten kyllä aivan paska varsinkin pidemmille matkoille.
Henk. koht. juttuja, mun päähän sopivuudessa Marushin hakkaa Arain 1000 - 0.
tounge.gif

Juuri tuostakin syystä kaikkien pitää itselleen sopivan potan hommata, mielellään sellaisen mikä ei tunnu vanukkaalta
wink.gif

Back