• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärän kiilloitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Cambridge UK
Mitenkähän kypärästä saisi pienet hiusnaarmut veks. Ei siis syviä, mutta ei näytä enää uudelta. Uskaltaako vedellä autovahoilla vai onko lakkaus liian heikkoa?

Mä ainakin oon aina kerran kesässä pessy jollain yleisliuotinaineella kypärän ja vetäny muutaman kerroksen autovahaa pintaan. Hyvä tulee.

tekee kypärälle saman kuin pyörällekkin..

eli menee kauppaan ja ostaa autoglymin muutaman purkin. pinkki, punainen ja kultainen. samassa järjestyksessä.. pinkki on semmone karkee vaha, punainen on yleisvaha ja kultainen on viimeistelyvaha.. ja tulee hyvä.

Kiitos! En uskaltanut kysymättä vahailla. Tuollainen "kolmen värin setti" löytyykin valmiina.
thumbs-up.gif

jjep... eikun antaa mennä vua
smile_org.gif
älä sitten hankaa läpinäkyviä muoviosia jos sulla semmosia on.

Mä ainakin oon aina kerran kesässä pessy jollain yleisliuotinaineella kypärän ja vetäny muutaman kerroksen autovahaa pintaan. Hyvä tulee.
Liuotinta ei tulisi käyttää kypärän pesussa
sad_orig.gif
Siinä tapauksessa jos on muovikypärä, kuitukypärissä on samanlainen lakka päällä kun mopossakin niin ei mene siitä läpi syvempiin kerroksiin. Ja kyllä uskaltasin pestä muovikypäränkin liuottimella kuhan ei nyt laita mitään raskaankaluston raakaa... on aika vahvaa. Mutta normi autonpesuliotin on ihan turvallista.

Liuotinta ei tulisi käyttää kypärän pesussa
sad_orig.gif
Siinä tapauksessa jos on muovikypärä, kuitukypärissä on samanlainen lakka päällä kun mopossakin niin ei mene siitä läpi syvempiin kerroksiin. Ja kyllä uskaltasin pestä muovikypäränkin liuottimella kuhan ei nyt laita mitään raskaankaluston raakaa... on aika vahvaa. Mutta normi autonpesuliotin on ihan turvallista.
niin, siinähän se tulikin. ja tosiaan kuitukypärästä jotenkin oletin olevan kyse
smile_org.gif

Alkuperäisen kysymyksen kohteena ollut kyprä on siis Shoei:n Raid II viime vuodelta. Potta on varmaan lakattu ja kuitu? No, joka tapauksessa näillä ohjeilla (kolmen värin autoglym) tuli hjuva. Eli kiitti  
062802jumpie_prv.gif
.

oos kukkaan joutunu kokeileen kuin mattamustasta lähtee naarmu pois? Sattunu oma vastaan johonki sen verran että ilmestyny valkea "naarmu" pintaan.

Pinnasta tuli mielestäni hyvä. Pienet mattaavat naarmut kyllä hävisivät, mutta suurempia en alkanut hiomaan. Kypärän on kyllä anteeksiantamattoman kiiltävän musta. Eli ei pinta nyt uuden veroinen ole, mutta paljon parempi kumminkin. Itseasiassa ihmettelen, että miten sain kypärän noin huonoon kuntoon yhdessä kaudessa. Ei ole tippunut, mutta kilsoja nyt potalle tuli kyllä 16 tkm...

PS Itse en tuota vaaleanpunaista ehkä kokeilematta ihan joka potan pintaan lattaisi.

Back