• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuteet pyöräilyn vai tepastelun mukaan...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peltilelu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sattu tossa yhdellä toisella foorumilla tää linkki eteen ja oli sen verran "opettavaisia" kuvia + kommentteja että jokaisen meistä kannattaa miettiä mitä laittaa päälle ajoon vaikka olisi kuinka lämmintä ja lyhyt matka....

http://www.washingtonriders.com/forum/showthread.php?t=1739

...shortsit+t-paita on mukavat ja huonot helteellä
confused_orig.gif

Asiaa puhuvat kyseisellä keskustelupalstalla. Heillä on tuolla vielä kuumempi kuin täällä pohjoisessa, että pidetään ne ajokamat päällä oli sää mikä tahansa...

Tuli otettua lipat keväällä radalla n. 80 vauhdista ja liuin asfaltilla noin 10-15 m hiekalle. Ilman nahkoja luultavasti samassa kunnossa kuin noissa linkeissä... Mulla nahkat ainakin pysyy päällä vaikka mikä olisi...

Nyt on pakko kertoa että aiemmin gore miehenä jäi ajelut helposti ajelematta kun oli lämpöä 25 tai yli. Kesällä hankin nahat lisäksi. Enään ei tarvitse jättää ajamatta. Käsittämätöntä kuinka paljon nahka on viileenpää. Nyt voi jopa pysähtyä juttelemaan jonkun kanssa (siis silloin kun on jalkauduttu) ei hikinorot samanitien valu pitkin selkää.

gorea käytän edelleenkin kylmemmillä keleillä ja tietenkin sateessa.

Oli kyllä aikasta pahoja kuvia.
crazy.gif
varsinkin tuo käsi, saattaa olla et pojat pitää tulevaisuudessa ajokamat päällä oli kuuma tai ei ...

AUTS pitäs vissiin noita kuvia katella ku miettii laittaako ajokamat vai t-paita shortsi viritelmän.

Kyllä varmaankin nyt pitäisi hommata kunnon kengät, normaalisti aina päällä vähintään takki ja jos ihan kaupungista ulos lähtee niin enemmän. Mutta tämä aika tyhmää kun eikö kaupungissa ole aika suuri riski joutua kolariin verrattuna muualle, tai ainakin semmoiseen kolariin mitä ei itse aiheuttanut.

Ettei liian yksipuoliseksi mene tämä ketju ja kirjoittelu niin, pakko kommentoida. Hyviä kuvia ja varmasti totuudenmukaisia, kaikki kunnia sekä kuvaajalle että malleille.

Vaan edelleen olen sillä kannalla, että propagandasta riippumatta jokainen ajaa ihan niissä varusteissa missä sattuu just sillä hetkellä huvittamaan ja turha sitä on moralisoida. Ja edelleen olen myös sitä mieltä, että kypäräpakko on perseestä; jokainen taatusti tajuaa sen potan hyödyt, eli miksi pakottaa semmoiseen mitä valtaosa tekisi vapaaehtoisestikin.

Ettei liian yksipuoliseksi mene tämä ketju ja kirjoittelu niin, pakko kommentoida. Hyviä kuvia ja varmasti totuudenmukaisia, kaikki kunnia sekä kuvaajalle että malleille.

Vaan edelleen olen sillä kannalla, että propagandasta riippumatta jokainen ajaa ihan niissä varusteissa missä sattuu just sillä hetkellä huvittamaan ja turha sitä on moralisoida. Ja edelleen olen myös sitä mieltä, että kypäräpakko on perseestä; jokainen taatusti tajuaa sen potan hyödyt, eli miksi pakottaa semmoiseen mitä valtaosa tekisi vapaaehtoisestikin.
Joukossa on aina sellasia jotka eivät itse sitä tajua
biggrin.gif

huh mitä kuvia. just tollasten vaurioiden varalta pidän aina ajaessa nahkat päällä. ihmettelin vaan suuresti että kuukausi takaperin kaatumiseni jälkeen ambulanssi-kuski piti mulle saarnaa että 'on liian tuhdit ajokamat tälläisellä helteellä'..
jouduin aika hitaasti sitä kattomaan ja toteamaan että onpahan vähemmän paikkailtavaa heillä.. mutta mulle siis kävi siinä hyvin että ainoa reikä omaan nahkaan tehtiin leikkaussalissa.

Jos on todella kuuma, niin on järkevää pitää edes jotain pitkähihaista ja -punttista päällä. Vaikka se takki tai ne housut olisivat vain ohutta materiaalia, niin muutaman metrin asfalttikonttaus on ihan toista kuin pelkällä iholla. En kyllä ole kokeillut koskaan, mutta ei varmaan tarvita kovinkaan montaa metriä asfaltti vs. iho, niin luu näkyy. Ja jos siinä on esim. farkut välissä, niin ei välttämättä mene kuin farkut rikki ja iho kärsii pieniä vaurioita.

Itse pidän goret päällä säällä kuin säällä. Joskus olen tinkinyt ja vaihtanut tosi kuumalla ilmalla ajohousut farkkuihin, mutta sekin aika harvoin. Kyllä sitä pienessä hiessä ennemmin ajelee, kuin ottaa riskin. Jokainen tosin omalla tyylillään.

ASIAA ja hyvää keskustelua tuli kuten odotinkin ja hyvä huomata että kaikki on samoilla linjoilla sen kanssa että kannattaa pitää ajopukua/nahkoja ajellessa.
Aikoinaan moottoripyöräilyä aloitellessa tuli itsekin lipattua, mutta onneksi oli nahkapuku päällä joten oma nahka säästyi ja on edelleen kunnossa (...kop-kop-puuta..), mutta nahkapuku hankautui aika riekaleiksi asti menemättä kuitenkaan puhki.

Anyway, lets be careful out there!

crazy.gif
pahoja ja opettavaisia kuvia..
Pitäis vissiin ostaa ne nahat näin kesä kyttöön.

Back