• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuristus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja "Tessu"
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon ajatellu pistää itelle pyörän, mutta tehot ei sais ylittyä 25kw:ta. Miten pyörät kuristetaan? Minkälaisia ajettavia ne on sen jälkeen?
withstupid.gif

Useimmat pyörät kuristetaan 25 kW luokkaan leikkaamalla yksinkertaisesti yläkierroksilla löytyvä teho pois; potku siis puuttuu. Tämä operaatio tehdään uusimmissa sytytys/ruiskutus -boxi vaihtamalla, vanhemmissa kaasareihin tehtävillä kuristusosilla ( prikat kurkkuun tms. ). Pyörät ovat täysin käyttökelpoisia, kiihtyvät alakierroksilla normaalisti ja kulkevat myös sen mitä kierrokset sallivat, yleensä n. 160-170 km/h ( ainakin 600:set )

Kuristuksen poiston jälkeen ei edes tarvita uutta säätämistä vaan baanalle
062802moto_prv.gif

Niin se on itelläkin vähän tarkoitus.. syksyllä pitäisi löytää pyörä joka on valmiiksi kuristettu, ei itse jaksa alkaa kuristaa
biggrin.gif

Oon ajatellu pistää itelle pyörän, mutta tehot ei sais ylittyä 25kw:ta. Miten pyörät kuristetaan? Minkälaisia ajettavia ne on sen jälkeen?

-varmaan aika huonoja...

Kuristuksen voi nykyään myös tehdä pienentämällä kaasukahvan kääntövaraa.

Paikoillaan se tuntuu aika häiritsevältä, mutta normaalisti taajama ajossa siihen ei kiinnitä huomiota. Eikä sitä myöskään huomaa ulkonäössä tai äänistä, ainoastaan kahvaa koittamalla.

Jep, aikoinaan oman GSX-600F:n kuristus tehtiin tuolla kaasuvaijerin rajoittimella. Se oli vain sellainen metalliliuska hitsattu kaasuvaijerin juureen, jolloin kahva kääntyy maksimissaan antamaan sen 25kw. Kiihdyttäminen oli kyllä aika tuskaa, mutta kyllä sillä leppoisesti ajoi 100-120 välillä. 160 kulki maksimissaan.
062802moto_prv.gif

Back