• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kumman valitsen Fat Boyn vai Road Kingin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hurtti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kova harrikkakuume päällä ja vaihtoehdot ovat tällä hetkellä Fat Boy vm. 2005 reilusti varusteltuna tai Road King Classic vm. 2004.Aiemmin olen ajanut pientä japsicustomia. Ajo olisi sekä matka-ajoa että kaupungissa pyöritystä ja ehkä suurimmaksi osaksi yksin ajoa. Pitäisi saada tuo emäntä innostumaan vielä tästä pyöräily hommasta?
Kumpi pyörä on teidän mielestä parempi ja minkä vuoksi?
Fat Boy---- Road King.

Mun miälestä Kingi on mageempi ! Fättärikin jeees. Mut meitin "Pressalla" Jenkeistä tuotu King Police Special, ja tanan magee. Kingii en oo ajanut, Fättäriä koklannu, eikä paha seKÄÄN .    
buttrock.gif

Toi on muuten vaikee kuume, mulla kesti kax vuotta, ja pari kolarii meinasin ajaa, kun vastaan tuli V-Rodi.
biggrin.gif

No muutama viikko sitten vaihtu Busa Rodiin, enkä vielä oo katunut pätkääkään. Kaik "Harrit" hienoja, Lekentaarisia motoja.
sport05.gif

ei niissä ole isoja eroja juurikaan. Fat Boy perustuu Softail -mallisarjaan rungoltaan ja on näin "raskaampi" kuin Kingi.

Kingissä on runko taas vahvempi ja jättö ihan eri kuin tosa fättärissä. lisäksi fättäri on sivutuuliherkempi umpivanteidensa ansiosta. noista kahdesta valitsisin kingin jos haluaisin ajo-ominaisuuksia. fättärin ottaisin silti koska linjat on enemmän mun silmääni, ja esteettisyys menee käytön järkevyyden edelle jos multa kysytään.
cool.gif

Kaverini osti Muscle Rodin ja on päätökseensä kovin tyytyväinen.
Miksi edes noita historicceja ylipäänsä pitää harkita. No, itse ajan
V 2:lla, paljon pienemmällä, mutta äänet ja teho/painosuhde vähän
toisenlaisia. Osta mikä parhaalta tuntuu jos perse kestää, äläkä
kysele muilta. Itse kuitenkin tiedät parhaiten.

Fättäri siis softail, jäykkäperäisen näköinen takaosa jossa jousitus jemmassa vaihteiston alla.
RK matkamallistoa normaalilla "stereoperällä", jousitus taitaa olla ilma-avusteinen kuten muissakin.
Itselleni ottaisin RoadKingin mutta makujahan on monia eli ajamaan vaan ja kokeilemaan.

Aj@, jos haluaa liukkaasti etenevän Harrikan joka kiertää, lähtee ja kulkee kuin japsi niin sitten noi vesipelit on kohdillaan, jos taas tykkää edetä iso V-2 harvakseltaan takoen ja tunnelmasta nauttien niin silloin noi bigtwinit on oikea vaihtoehto. Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä...

Siinä olet oikeassa, kunhan fiilistelin omalla tavallani. Eivät ne meikäläisenkään kiireet suunnattomia ole, varsinkaan kun ei tiedä,
mihin sitä loppujen lopuksi ollaan menossa. Lopputulos on aina varma. Ps. En aja japsilla joistain itselleni käsittämättömistä syistä.

Kova harrikkakuume päällä ja vaihtoehdot ovat tällä hetkellä Fat Boy vm. 2005 reilusti varusteltuna tai Road King Classic vm. 2004.Aiemmin olen ajanut pientä japsicustomia. Ajo olisi sekä matka-ajoa että kaupungissa pyöritystä ja ehkä suurimmaksi osaksi yksin ajoa. Pitäisi saada tuo emäntä innostumaan vielä tästä pyöräily hommasta?
Kumpi pyörä on teidän mielestä parempi ja minkä vuoksi?
Fat Boy---- Road King.
Enemmän matkaa tekevät ajavat yleensä touring-runkoisilla peleillä eli siihen road king lienee oiva valinta. Softail-runko on enemmänkin sitten tehty niille, jotka arvostavat klassisia linjoja eli jäykän rungon lookkia kuitenniin iskareilla varustettuna... Ja jos tekee mieli customoida/rakennella, niin softail-runkoinen laite on mielestäni paras lähtökohta. Mutta ei matkanteko softailillakaan ole mikään ongelma, tietty laukkuja ei ole valmiina mutta niitähän löytyy kaupasta.

Absoluuttisesta parasta on vaikea mennä valitsemaan, itse ajelen evo-softaililla (silloin kun en ajele bululla tai rautiksella), mutta eipä joku touring-mallikaan paljon yskittäisi. Touring-malleissa kone on hitusen yksinkertaisempi, koska niissä ei ole tasapainotuslimppuja niinkuin tc-softaileissa.

Eipä tästä tainnut olla paljon hyötyä, käy koeajamassa niin eiköhän ratkaisu valkene.

Fat Boy vm. 2005 reilusti varusteltuna tai Road King Classic vm. 2004. Ajo olisi sekä matka-ajoa että kaupungissa pyöritystä ja ehkä suurimmaksi osaksi yksin ajoa. Kumpi pyörä on teidän mielestä parempi ja minkä vuoksi?
matka-ajoon ottaisin Road Kinkyn - matka-ajoon tehty
Kaupunkipyöritykseen ottasin Fättärin - päheempi ulkonäkö

Ja jos emäntä kerran kuuluu kuvioihin niin paremmin löytyy tilaa ja kuormankantokykyä RoadKingistä.

Saman "ongelman" kanssa painin täällä. Itselläni tosin vaihtoehtoina RK/Electra Standard/Street Glide tai Night Train/Standard/Custom. Softilla olen ajanut vain lyhyen pätkän, mutta vuokra-Kingillä viime kesänä yli 2600km. Mukavampaa matkapyörää en ole kokeillut kuin tuo King ja mä olen ajanut aika monilla erilaisilla vehkeillä! Pientä "tuunausta" toki Kingikin oman makuni mukaiseksi tullakseen vaatisi, mutta näin olisi, vaikka mulla ois millanen härveli...
tounge.gif

King oli maantiellä helvetin vakaa, siinä oli loistavat jarrut(Brembo), mutkateillä sai kantata ihan reilusti ennen kuin laudat olivat tontissa ja perseen puutumista en missään vaiheessa havainnut. Matkustaja tykkäs laitteesta myös. Raskas tuo on tosin esim. kaupunkipyörityksessä, mutta mitä voi odottaa kun painoa on alla varmaan lähemmäs 500kiloa lasteineen. Ja uskon että tuo tulis "kevyemmäksi", kun pitemmän käytön myötä oppii käsittelyn niksit.

Tällä hetkellä joku noista touring-runkoisista vaikuttais paremmalta vaihtoehdolta mulle, mut pitäis saada vielä pikkasen enemmän kokemuksia jostain Softista. Ovat kyllä paremman näköisiä ja rakenteluun parempia lähtökohtia...

Itse olen ollut tyytyväinen kingiin, niin on ollut myös takapenkkiläinen. Ihme vekotin, mukava kanttailla mutkateillä, menee kuin juna moottoritiellä, tuuli ei riepottele meno on vakaata.
062802moto_prv.gif

Fat Boy vm. 2005 reilusti varusteltuna tai Road King Classic vm. 2004.  Ajo olisi sekä matka-ajoa että kaupungissa pyöritystä ja ehkä suurimmaksi osaksi yksin ajoa. Kumpi pyörä on teidän mielestä parempi ja minkä vuoksi?
matka-ajoon ottaisin Road Kinkyn - matka-ajoon tehty
Kaupunkipyöritykseen ottasin Fättärin - päheempi ulkonäkö
Tänään kotiuduin 11 päivän road tripiltä jossa kaveri ajoi fat boytä, eikä mitään ongelmaa ollut matkan taittamisessa, näin ulkopuolisena havaittua.

Jokainen ottaa alleen mistä tykkää,mutta jos haluaa nauttia omasta ajamisesta,eikä pelkästään muiden jalkakakäytävällä seisovien ihmisten ihmettelystä,niin malli vaihtuu alta aikayksikön!!!! Voi myös vaihtua samalla merkikin ?

Back