• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kumman ostan z750S vai ZR-7S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen taas saanut prätkäampparin pistoksen, ja noi kaksi otsikossa mainittua olisi tällä hetkellä mieluisimpia vaihtoehtoja.
Lupasin itselleni ja vaimolleni että tällä kertaa ei räppäillä, viimeksi kun ajelin omalla pyörällä (v 1988) niin jysäytin päin kahta autoa ja yhtä ratikkaa ja nuoleskelin siitä mällistä saatuja"haavoja" 1,5 vuotta ( piti oppia kävelemään uudestaan )
Nyt on kuitenkin mielessä sellainen"sunnuntaiajelumainen" meininki ja mahdollisesti matka-ajo, eli kumpaan te arvon foorumilaiset päätyisitte, mielellään perusteluiden kera, jos vaihtoehtona olisivat nämä 2 vaihtoehtoa?

Hyvin samanlaisia pyöriä molemmat. ZR-7S on hieman halvempi hankinta ja samalla myös hieman vanhempi.. Siinä ne suurimmat erot sitten ovatkin..
Z750S on noista hieman tehokkaampi ja omasta mielestäni hieman kevyempi käsitellä mitä ZR. Samoin molempien alusta on lähes identtinen pyörien kesken, riittää aivan varmasti normaalissa ajossa.
Zetan puolesta voin myös todeta ominaisuuksien kestävän radalla, jarrut ensimmäisenä alkavat hävitä, mutta siihenkin mennessä on jo ehtinyt ajaa monta kymmentä kierrosta, ainakin itsellä..
Itse olen zetan kanssa tehnyt parhaimmillaan 600km päivämatkoja emäntä kyydissä ja tankkilaukku edessä. Tuollaisella lastilla pyörä kulki vielä ihan kivasti, tosin itsellä ei paljoa liikkumavaraa satulassa ollut eikä myöskään emännällä. ZR:stä ei ole matka-ajon suhteen kokemuksia, mutta uskoisin sen olevan vähintäänkin yhtä hyvä vaihtoehto.

Jos Zeta kiinnostaa, niin minulla olisi tuollainen myynnissä kevyin pikku koristeluin.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=776423

Kiitos kattavasta vastauksesta.

Pelkään vaan että toi sun tarjoama pyörä virityksineen saattaa olla hieman liian"kiusattava", siis tarkoitan sitä että hillintä saattaa herpaantua?
Hieno pyörä toi muuten on.

Haen ehkä hieman enemmän "pappatunturimeininkiä"

Minun ääni menee kyllä zetalle... Kevyempi viedä ja tehokkaampi! Kummatkin matka-ajossa aika samanlaisia ja ihan ok! Zeta myös omaan silmään kyllä natsaa paremmin!
smile_org.gif

Itse koeajoin ZR-7:n ekaa kertaa 1.6.-01 ja laakista
inlove.gif
Meni kuitenkin "jokunen" vuosi ja pari fillaria välissä ennen kuin 25.7.-08 sitten lopulta ZR-7S:n sain omaan talliini ja voi sitä
smile_org.gif
Siis niin idioottivarmaa perustekniikkaa ilmajäähyineen kaikkineen ettei tosikaan. Tehoahan tuosta on 750cc:ksi otettu varsin maltillisesti ulos, joten mikään räppääjän fillarihan tuo ei tosiaankaan ole. Mutta toisaalta reippaampi runkomitoitus ei näytä ihan mopolta tälläisen reilun 100kg ukonkaan alla, eikä mopo heti säikähdä täyttä 3x laukun matkavarustustakaan takamatkustajineen. Tietty Z tarjoaisi ruiskutekniikkaa ja nestejäähyä, mutta eipä noiden mehumaijojen kanssa ole (vielä) ongelmiakaan ollut. Toki ne joutuu aina määrävälein synkkaamaan, mutta ei ole paha rasti
sport05.gif

Olisikohan suurikin operaatio siirtää esim. mällätystä Z:sta ruikkusysteemit ZR:ään - tai ehkä jopa koko pata
idea3.gif

No jos "pappatunturi meininkiä" niin ehdottomasti ZR. Zetalla en ole ajanut mutta jo pelkkien tehojen puolesta....
ZR:sä ainakin miellyttävä moottori, ei mitään tehopiikkejä vaan vetää tasaisesti alusta loppuun. Pahempia värinöitäkään ei ole. Itse olen 83kg + emäntä n.55kg ei paljon tunnu, jos kuormaa enemmän jo vaikuttaa. Saa halvalla eikä vakuutukset maksa paljoa.

Tämä edellä oleva viesti on kyllä aika vakuuttava
thumbs-up.gif

Tai siis nämä 2 edellistä viestiä
smile_org.gif

No jos "pappatunturi meininkiä" niin ehdottomasti ZR.
Saa halvalla eikä vakuutukset maksa paljoa.

Sen verran pitää vielä udella, että mistä otit vakuutuksen ja millä hinnalla?

Piti oikein kaivaa vakuutuskirja esille ja tarkistaa. Näköjään ei ole kolmessa vuodessa juurikaan muuttunut vaikka bonukset on kasvaneet. 35 bonusta ja hinta näyttää olevan pyöreästi 394 € / vuosi ympärivuotinen. Pohjola on yhtiö. Yksi syy yhtiön valintaan oli aikanaan se, kun pankkiasiat on Osuuspankissa, niin sai käyttämättömät pankkibonukset täysimääräisenä hyödynnettyä. Muutenhan niistä menee lähdevero, jos rahana joutuu ottamaan. Muita vakuutuksia ei siellä sitten olekaan. Syytä kyllä olisi tehdä kilpailutuskierros jos saisi hintaa alemmas. Tietysti ensin sieltä missä muut vakuutukset on. Siinä suhteessa on tullut hieman laiskoteltua. Sen verran paljon on saanut hinnasta kuitattua Op-bonuksilla, ettei loppusumma ole juurikaan kauhistuttanut.

Kannattaa käydä koeajamassa molempia, jos vaan pystyy.
Silloin se päätös saattaa olla helpompi.Itse valitsin tuon zr:n.

Back