• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kumimuttereita katekiinnityksiin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Perkele
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Antoi viimeisimmän purku- ja kasausoperaation yhteydessä parista kateruuvista se taustalla oleva kumimutteri periksi.

Pitäis löytää vastaavia jostain tilpehöörikaupasta, mutta mistä kannattais kysellä? Netissä oli muutamia, mutta möivät aika paljon pidemmän mallisia (esim. 2,5cm) kun taas omassa mopossani (zx-10r) käytetyt huomattavasti lyhempiä, olisko sentin luokkaa kyseinen vastakappale pituudeltaan / syvyydeltään. Ei viittis mopohuollostakaan hakea, kun aika salettiin 500% kate päällä  
wink.gif

Paras tieto tietenni olis, jos joku tietäs tästä Jyväskylän kieppeiltä jotain puljua josta kysellä moisia.

Kiittäen,

- P

Edit: eli vähän tähän tyyliin
T1136-267.jpg

Hae Biltemasta,siitä citymarketin kulmalta.Tai Bike Forum/Kuvan mp, ei ne sielläkään paljon maksa.Olisko kympin pintaan 6kpl sarja.

Hae Biltemasta,siitä citymarketin kulmalta.Tai Bike Forum/Kuvan mp, ei ne sielläkään paljon maksa.Olisko kympin pintaan 6kpl sarja.
Biliksen sivuilta tuli just kahtottua ennen kuin uuden triidin pystytin. Ei ollut oikein valikoimaa siellä.

Mutta jos noi MP-liikkeet ei tuon enempiä peri noista, niin sittenpä tuo on sama kävästä vaikka huomenna foorumilta/Kuvalta kysäsemässä.

- P

Tilasin ebayn kautta nipun kiinalaisia kyr... kumimuttereita, ja kyl niil pleksin ainaki kerran kiinni sai. Tosin näyttäis siltä että ne on enemmän tai vähemmän kertakäyttökamaa. En oo sen kummemmin testannu, mut noissa näyttäis olevan se kumi täynä hiushalkeamia ekan kiinnityksen jälkeen. Tosin pleksi pysy kiinni tänäänkin kun sitä päällä/kypärällä hakkasin.

Jotta jos aikaa on, nii ebaystä vaikka kawan oem wellnutteja.

Heh, taas oppi uutta ja jälleen kerran .org'ista. Ihan tolkuttoman hintaisia nuo kumimutterit! Aiemmin olen pitänyt niitä ihan samanlaisena lapiotavarana kuin muitakin kiinnitystarvikkeita. Oli pakko googlettaa ja kyllä ne ylivoimaisesti edullisimpia oli tuossa yllä mainitussa linkissä. Jos vain koko natsaa.

Tilasin ebayn kautta nipun kiinalaisia kyr... kumimuttereita, ja kyl niil pleksin ainaki kerran kiinni sai. Tosin näyttäis siltä että ne on enemmän tai vähemmän kertakäyttökamaa. En oo sen kummemmin testannu, mut noissa näyttäis olevan se kumi täynä hiushalkeamia ekan kiinnityksen jälkeen. Tosin pleksi pysy kiinni tänäänkin kun sitä päällä/kypärällä hakkasin.

Jotta jos aikaa on, nii ebaystä vaikka kawan oem wellnutteja.
Ebay tuli toki eilen tsekattua, .co.uk, de ja .com. En mistään oemeita löytänyt ja Kiinalaisiin en päättänyt satsata
wink.gif

Pitääpä uudestaan vilkaista, sä siis bongasit myös OEM-tavaraa tuolta?

Ja kiitokset porukalle vinkeistä yleensäkin. Tuo compact_d:n hinta ei kyllä vararikkoon vie. Pitää tsekata onko soppelin kokoisia noi myymäsi.

- P

Mulla vois olla jotain ylimääräisiä tallilla, voin vilkaista illalla jos ne löytyy... en muista mitä vois olla jäljellä, mutta mulla oli niitä erikokoisia. Ovat jotain kiinalaisia, mutta hyvin ovat kestäneet Ducatin katteissa ja pleksissä pari vuotta.

Tunnetaan myös nimellä Wellnut.

Löytyy Würthiltä ja Vemulta Wellnut

Helpottaa kun edes tietää mitä etsii.

Itse kyselin Kotkassa paikallisesta ruuviliikkeestä eikä myyjä edes tiennyt mit tarkoitin kun kysyin kumimutteria.

Mulla vois olla jotain ylimääräisiä tallilla, voin vilkaista illalla jos ne löytyy... en muista mitä vois olla jäljellä, mutta mulla oli niitä erikokoisia. Ovat jotain kiinalaisia, mutta hyvin ovat kestäneet Ducatin katteissa ja pleksissä pari vuotta.
Jos viitsit tsekata ja heittää vaikka YV:llä löytyikö. Voin ostaa muutaman pois jos ylimääräsenä. Meni just sopivasti molemmilta puolilta alakatteen kiinnityksestä kumimutterit paskaksi.

- P

Mielestäni olen nähnyt tuollaisia Teollisuus-Etolassa, Helsingin Suutarilassa. Jos et helposti löydä lähempään, niin laita privaviestiä. Ajelen siitä ohi melkein joka päivä..

Back