• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein näytät keskisormea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka usein käytät keskisormea? -

• en koskaan, turha vuodattaa tuollaisista jos mitään ei sattunut

Ääniä: 2 100,0%
  • kerran olen näyttänyt, ja sillä ylpeilen saunailloissa

Ääniä: 0 0,0%
  • joitakin kertoja kesässä, vain kun hengenlähtö on ollut lähellä

• joka viikko, kaikennäköisille sitä kortteja annetaankin

• päivittäin, moottoripyöräily on niiiiiin vaarallista

• koko ajan, kaikki autoilijat ovat kusipäitä paitsi minä

• Ääniä yhteensä
    2
Joitakin kertoja kesässä tulee näytettyä, jos joku töppäilee pahasti liikenteessä ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Näin kesällä kyykkypaskalla tulee käytettyä venäläiseen tapaan
sillä on hyvä pyyhkiä rööri, ja sormi sitten pyyhitään voikukan lehteen. Joskus on hyvä jättää pyyhkimättä, tehoo paremmin tieliikennekäytössä.

En oo ikinä sormea näyttäny enkä itseasiassa ees nostanu kättä. Päätä pudistanu itekseni muutaman kerran ja vieressä liikennevaloissa taputtanu jonku sankarivedoille.

Eipä ole tullut näytettyä. Suht' kokemattomana motoristina (6 vuotta, 50+ tkm) olen ollut ilmeisen onnekas, sillä en tältä istumalta edes muista autojen aiheutelleen mitään suurempaa ohjelmaa. Puuta koputellen jne.

Mietin vain että mitähän olisi poliisi tuumannut, jos olisi kirjoittanut mulle ylinopeussakon ja olisin kertonut että minua ajettiin uhkaavasti takaa. Oltiin kummiskin tyttöystävän kanssa ihan rauhallisella ajelulla koko päivä, ei siis mitään kisailujuttuja - en vain halunnut koittaa miltä auton etupuskuri tuntuu takarenkaassa.
Eiköhän kaveri ollut kännissä tai jossain aineissa liikkeellä. Sukulaiselle sattui vastaava tilanne autolla ja menivät perheen kanssa tuntuvaa ylinopeutta takaa tulevaa karkuun, joka yritti ilmeisesti ajaa päälle. Sinivuokot oli kuitenkin juuri haravoimassa nopeita autoja matkasta ja pysäyttivät sukulaiseni, joka kertoi ajaneensa takaa tulevaa autoa karkuun. Poliisit pysäyttivätkin tämän takaa-ajajan ja tuntuvassa kännissä se siellä oli ajellutkin. Sukulaismies selvisi tilanteesta sakoitta ja kännikuski pääsi poliisin takapenkille. Toki nämä riippuu aina tilanteesta ja poliisimiehen järjenjuoksun tasosta.

Tänään viimeks kun risteyksessä oikealle kääntyessäni edestä tullut auto meinas tulla päälle kun kääntyi samaan suuntaan. Jarrutin jolloin auto meni edestä hiljentämättä laisinkaan. Alle olisin jäänyt jos en olisi ehtinyt jarruttamaan. Kiihdytin vierelle ja katsoin kuskia ja näin kaksi naista jotka nauroivat. Ilmeisesti tilanne oli heistä hauska kun vähän törttöilivät liikenteessä. Painoin äänimerkkiä jolloin kuski säikähti ja katsoi vierelle. Keskisormi pystyyn jonka jälkeen kiihdytin ohi

kaboom.gif

Tällä viikolla tuli näytettyä eka kertaa tänä kesänä mopoillessa. Pöljällä joku vastaantuleva pöljä päätti lähteä ohittamaan Audillaan asuntoautoa meikäläisen kohdatessaan.
033102ass_1_prv.gif
Onneksi tie on tolla kohtaa leveä, eli hyvin vielä mahtui yhtäaikaa rinnakkain asuntoauto, henkilöauto ja motskari.

Ei oo ollu tarvetta näyttää. Pyörällä kuitenkin sen verran helppoa väistellä noita liikkuvia sikaaneja.

Tänään tuli vaihteeksi sormimerkkejä näytettyä, kun peräti 40km/h alueella Joku Tojosakuski meinasi teilata mut sisäkurvista rajusti oikaisten mukaansa. Tiedä sitten tekikö tarkoituksella tai ei, vaikka varmasti näki mut 200m päästä. Käsi oli ylhäällä ja melkein kuskin lasissa välittömästi sen jälkeen jahka mietin että mihin rakoon mä pärräni kanssa vielä mahdun.

Harmi, ettei opettavaista tarinaa Keskisormi-Kerkosta löydy mistään sähköisessä muodossa.. Taisi olla Karin tarina, tai sitten Pahkasiasta.

Viimekesänä kerran kun sivutieltä tuli kotilo eteen. Itse olin silloin kyytiläisenä ja kun oli saatu hätäjarrutettua ja väistettyä, rinnalla ennen kiihdytystä ehdin heilauttaa.

Tänäkesänä motarille kiihdyttäessäni takaatuleva paskamikra veti rampista suoraan kaistalle ja pyrki kiilaamaan rinnalle. Himmattuani ja väistettyäni sitä, väläytin keskaria perään. En tiedä näkikö, mutta ainakin apukuski sieltä luurasi jälkeenpäin joten todennäköisesti.

Toivottavasti ei vastaavia läheltäpiti-tilanteita tule enää lisää, että tarvisi keskaria heilutella.

Minä en näytä keskisormea. Sen sijasta minä käytän äänitorvea koska sitähän varten äänitorvikin on keksitty että sitä käytetään vaaratilanteen uhatessa joten turha epäröidä äänitorven käyttöä.

Back