• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka nopeasti tottuu kiihtyvyyteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt taas oikein  
idea3.gif
aihe? Oikein hirvittää kiihdyttää pyörällä esim kehällä valoista kunnolla kun tuntuu että hyvä kun pysyy sarvissa yli 7000rpm:n jälkeen ja 2 vaihteella. 3 vaihdekin on aika hurja. Pyöränä vanha ZXR750. En halua edes arvata miltä tuntuu 10R, R1 jne  
crazy.gif
Olen ajanut omalla pyörälläni vasta noin 1000km ja hymy on herkässä.
On se mahtava tunne kun pyörä kiihtyy. Se tässä parasta onkin. Pelkään vain että nostaa hytin yht.äkkiä pystyyn ja karkaa käsistä. Keulimiset mua ei muutenkaan kiinosta.
Sitä mä en ymmärrä ollenkaan miten pystyasentoisessa pyörässä pysyy sarvissa jos kauheasti tehoa esim V-max?
Kauan toi kiihtyvyys tuntuu hurjalta? Vai olenko jo loppukesästä kyselemässä viripönttöä
tounge.gif

Tiedän tunteen..
biggrin.gif
ja onhan se mukavaa,ku kiihtyy nii et taitaa kädetkin venyy aina muutaman sentin per kiihdytys..
Samoilla linjoilla oon noitten kaikkien keulimis ynnä muitten stuntti juttujen kohalla = EI oo mun hommaa! Kiva on katella ku muut vetää,mut itte en uskalla siihen ryhtyä..
sport05.gif

Sitä mä en ymmärrä ollenkaan miten pystyasentoisessa pyörässä pysyy sarvissa jos kauheasti tehoa esim V-max?
Kauan toi kiihtyvyys tuntuu hurjalta? Vai olenko jo loppukesästä kyselemässä viripönttöä
tounge.gif
Alkukaudesta se tuntui aina karkaavan käsistä ja muutaman viikon jälkeen alkoi haukotuttamaan... Siihen tottuu tai sitten mopot laiskistuu ilmojen lämmetessä.

Enpä usko, että Kawa ympäri keulisi. Tai ollenkaan pelkästään kaasulla. -04 GSX-R 750:kin vain sillee sopivasti nostaa ennen kuin alkaa taas laskeutua.
Mutta siitä olen ihan varma, että syksyyn mennessä olet kiihtyvyyteen tottunut (ja ehkä kaipaat lisääkin
cool.gif
).

Oma 636 tuntui ihan mahottomalta peliltä, kun se oli vielä eka pyöräni..

Nyt 1000km ajaneena voin sanoa, ettei se kiihtyvyys enää niin mahanpohjassa tunnu. Tosin täyskaasukiihdyttelyt on vielä viittä vaille viimeistelemättä...
talktohand.gif

Aina kun pääsee kiihdyttelemään/ajelemaan mutkaisia teitä tietää, mikä on koko homman juoni. Ja tietää mitä odotti koko talven/kevään.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Juu kyllä siihen tottuu kohtuu nopeasti,ja alkaa lisääkin tekemään mieli,vaan tylsältä tuskin tuntuu koskaan
062802moto_prv.gif

Kuukauden ajanut 12R:llä ja nyt alkaa tulla jo semmoisia olotiloja että saisi olla se parikymmentä kaakkia vielä lisää
tounge.gif
Kaippa se comentaja vielä pitää hankkia jotta saadaan ne vimosetkin ulos.

Eihän niitä poneja ole koskaan tarpeeksi... ?

juu ei parane mennä ajamaan tehokaampia uusia pyöriä.

sit koeajon jälkeen on kauhee kyrpä ottassa ku joutuu omalla vessalla ajelee
biggrin.gif
biggrin.gif

sanoi:
Pelkään vain että nostaa hytin yht.äkkiä pystyyn ja karkaa käsistä. Keulimiset mua ei muutenkaan kiinosta.
No ei se ihan itsestään sentäs tommonen pyörä ympäri mee. Kannattaa harjotella ja tunnustella sitä kiihtyvyyttä silleen vedättämällä, eli anna ensin pikkasen hanaa ja sen jälkeen reilummin, mutta ei aluksi silleen äkkinäisesti, vaan rauhallisesti lisää auki kääntämällä. Sitten kun homma alkaa tuntua tutulta, voit lisätä ranneliikkeen nopeutta.
sanoi:
Kauan toi kiihtyvyys tuntuu hurjalta? Vai olenko jo loppukesästä kyselemässä viripönttöä?
Todennäköisesti olet.
tounge.gif

Niinkuin tuossa joku jo sanoi, kyllä siihen parissa kolmessa viikossa viimeistään tottuu. Tuossakin pyörässä se hurjin lähtö tulee varmaan siellä kiekkamittarin punarajaa lähentelevällä puolella, kun annat sen kerätä kiekkoja tarpeeks pitkälle.

Kiihtyvyyden tunteen maksimointi:
1. Osta pullo silikonisprayta,
2. Ruiskuta sitä runsaasti moottoripyöräsi istuimelle,
3. Nauti tunteesta, kun pienimmässäkin kiihdytyksessä tuntuu olevan liikaa voimaa penkillä pysymiseen.

tounge.gif

Toivottavasti pääsen kokeilemaan tänä keväänä miten kawan h2 750 2T ampuu.. wakiokin on kuulemma aika tappopeli
biggrin.gif

Saundeista päätellen tollanen hieman modattu 185heppanen H2 lähtee aika pelottavan perkeleesti. Painoakin on se 140kg märkänä, hmm... rock..
062802moto_prv.gif

Nyt taas oikein
idea3.gif
aihe? Oikein hirvittää kiihdyttää pyörällä esim kehällä valoista kunnolla kun tuntuu että hyvä kun pysyy sarvissa yli 7000rpm:n jälkeen ja 2 vaihteella. 3 vaihdekin on aika hurja. Pyöränä vanha ZXR750. En halua edes arvata miltä tuntuu 10R, R1 jne
crazy.gif
Olen ajanut omalla pyörälläni vasta noin 1000km ja hymy on herkässä.
On se mahtava tunne kun pyörä kiihtyy. Se tässä parasta onkin. Pelkään vain että nostaa hytin yht.äkkiä pystyyn ja karkaa käsistä. Keulimiset mua ei muutenkaan kiinosta.
tounge.gif
öööhhh... Ruisleipää ja kaurapuuroa... se pitää miehen tiellä ja antaa ranteeseen woimaa....
033102beer_1_prv.gif

Haje se wiri pönttö jo nyt.....osta ens kesänä sitte se r1
thumbs-up.gif

juu kyllä se on kumma miten nopeesti siihen "turtuu".
Itsellä pyörä ollut ajossa joku 3 viikkoa ja takana joku 500-700km...
aluksi pyörä tuntu älyttömän tehokkaalta, oikeen pelotti...

Nälkä kasvaa syödessä...
vaikka nyt on paha olo, kun vedin 3 pitakebabii ja colaa päälle! yök!
lookaround_orig.gif

Viime vuonna alkukaudesta tuntu että ZX-6R karkaa käsistä aina kun tuppea vääntää tosissaan. Nyt kun peli on vaimolla ja ajelin sillä oman 10R:n jälkeen, niin tuntupa tosi nuhaiselta. Keskikierroksilla ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään.

Back