• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka monella on pyörä liikenteessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skimi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-Tuli tuossa mieleen kun juuri kävin kaupungilla pyörähtämässä ja kauppatorilla kahvilla, että löytyykö muita jotka tänä lumettomana talvena käyvät yhä kurvailemassa?
-Kiitos tämän uuden edullisen vakuutuskäytännön, joka mahdollistaa pyörän selkään hyppäämisen aina kun siltä tuntuu ja säät sallii.
-Tietty on laittesta aika paljon kiinni viitsiikö lähteä liukastelemaan, en kyllä Wingiä olisi tallista viitsinyt kaivaa, mutta Afrikkalaisella ainakin sujui ajo mukavasti kun piti näpit erossa etujarrusta. Tietty jos nastat laittaisi alle olisi hiukan turvallisempaa ja helpottaisi liikkumista kun sattuu jäätä alle..
-Itse olen säitten salliessa suunnilleen kerran, pari viikosssa käynyt pienen lenkin heittämässä. Aiemmat talviajot on tullut ajettua reilu 20 vuotta sitten mopo-iässä..
cool.gif

Rovaniemellä tuli tänään pari sivuvaunullista prätkää vastaan lentoaseman kohdalla. Pakkasta n.10 astetta ja tie jäässä.
Itse suosin noita telavetoisia talvella.

Talviromu on edelleen ostamatta. Kateudella tänään katsoin, kun mopopojat ajeli torilla kylki edellä, kun itse hiippailin alkoon ostamaan limsaa. Mopolla ja piikillä tuli ympäri vuoden ajettua "pienenä".

Kyllähän sitä pyörät on kesä pelejä ja telavetoiset talvipelejä. Parhaiten se menee ristii keväällä kun kelkka kelit on parhaimmillaan ja prätkäkelit on alkaneet myös maanteillä. Voipi mennä prätkällä vaikka mökille ja lähtä kelkkaileen..
wink.gif

Piikkirenkaat on alla dertsissä ja pikkureissuja on tullut ajeltua lauhalla säällä. On tosi kätevää kun on seisonta-ajaton vakuutus.

Peli on kyllä valmiudessa, mut työt on sen verran haitanneet harrastusta, et en ehtinyt liikenteeseen, vaikka oli ihan kelvollisia ajokelejä vielä viime viikollakin, ainakin Espoossa.
Mut sen verran on mennyt "kesä" pitkäksi, etten viitsi sen kummemmin talvisäilytykseen mopoa laitaa, muutaman kerran koneelle "kusiherätys" kesken talviunien ja se on siinä!
Ja jos kevät on samanverran aikaisessa, kuin talvi myöhässä, niin jovain viimeistän kuukauden kuluttua on taas ajokelit!
Toivottavasti!!
Mun mielestä tuo kokoaikainen vakuutus on ihan OK! Ei tartte arpoa milloin voi ajaa ja milloin ei ja kun tuo kasvihuoneilmiö tuosta pääsee vauhtiin.....

062802jumpie_prv.gif

Keää odotellessa!!

Back