• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM perääntyi ja BMW kiittää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskakuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käsittämätön teko KTM-tehtaalta ,kun tiesivät jokatapauksessa tuon tulevan julkisuuteen  
crazy.gif

Mitä mieltä ? Voisiko Kotarilla rientää pallon ympäri, vaikka he eivät itse siihen usko  
wink.gif

Suht vanha juttu taisivat kiertää ton reissun 2007 ja kyllä kotarilla ton tekee siinä missä bemullakin. Kotarin pojat perus kun epäilivät että kuskit ei selviä reissusta.

Bemuista muuten katkes kummastakin runko ja kun yhtä pyörää vähän hitsattiin hävis jarrut
biggrin.gif
biggrin.gif

Tuon reissun aikoihin tuosta oli enemmänkin asiaa julkisuudessa. Muistelen, että KTM:n virallinen perustelu perääntymiselle oli se, että takarunko ei olisi kestänyt niin suurta tavaramäärää, mitä kyytiin oli suunniteltu.

Tiedä sitten, muistanko oikein vai olivatko pelkkiä huhupuheita.

Long way round, jossa tämä KTM episodi tehtiin jo 2004, ja Long way down 2007.

Itse elokuvassa/dokumentissa sanotaan, että KTM kieltäytyi yhteistyöstä, koska epäilivät koko reissun onnistumista. Kyllähän pojat osan matkaa taittoivat kuorma auton lavalla, kun siperiassa vesi oli hieman korkealla. Yhtäkaikki varmaan osin filmin ansiosta GS kauppa käy ja käy ja käy...

Jotenkin vähän hohto hommasta kateissa kun kintereillä ajelee koko ajan pari kuorma-autollista kuvaus- ja huoltoryhmineen.

Jotenkin vähän hohto hommasta kateissa kun kintereillä ajelee koko ajan pari kuorma-autollista kuvaus- ja huoltoryhmineen.
Aika moni heppu tältäkin foorumilta tuommoiselle reissulle lähtisi, jos sponsorit maksaisivat laskun (ja vaimolta saisi luvan).

Hatunnoston arvoinen suoritus tuommoisilta kavereilta, jotka ovat epäilemättä aikalailla kultalusikka suussa viimeisimmät vuodet eläneet ja naamaanssa mediassa kuluttaneet.

Ihme valitusta. Kova suoritus ja mikä parasta, on myös suhtkoht miellyttävänä pidetty matkan teko.No aika kunnioitettavasti kaverit silti ovat päästelleet. Mun mielestä ei olisi yhtään parempi reissu, jos tekisivät ilman huoltojoukkoja. Itse ainakaan en supostuisi millekään kurjuuden maksimointimatkalle, jos ei ole lämmintä suihkua ja hyvää ateriaa joka ilta, mitä ei vissiin edes noilla ollut tarjolla koko aikaa. Joka päivälle pitää olla myös puhtaat alusasut ja muut tärkeät asiat.

Minua ainakin säälittää nuo kurjuuden maksimoijat, jotka vetelee yksin pitkiä matkoja kaukana sivistyksestä. Noilla säälittävillä olioilla täytyy kyllä jossain heittää; ei tuo voi olla mitenkään mielekästä. Kai tuo joltain saa jotain respectiä, mutta mulla ensimmäinen reaktio on, että voi vittu mikä idiootti.

Loistavaa ajankulua tylsinä talvi iltoina. Tarvii vaan hommata dvd, vi#&%taa katsella youtuubista herrojen seikkailuja.
tounge.gif

Mun mielestä ei olisi yhtään parempi reissu, jos tekisivät ilman huoltojoukkoja. Itse ainakaan en supostuisi millekään kurjuuden maksimointimatkalle, jos ei ole lämmintä suihkua ja hyvää ateriaa joka ilta, mitä ei vissiin edes noilla ollut tarjolla koko aikaa. Joka päivälle pitää olla myös puhtaat alusasut ja muut tärkeät asiat.

Minua ainakin säälittää nuo kurjuuden maksimoijat, jotka vetelee yksin pitkiä matkoja kaukana sivistyksestä.
no voi mahotonta, onkohan sinulla nyt ensiksikään mitään hajua siitä mistä puhut.

Kuulostat ihan kaverilta, jota varten on keksitty seuramatkat
tounge.gif

Ha ha, nauroin partaani, kun olin ihan varma, kuka tamppooni sieltä ensimmäisenä viisastelee. Ihme oli kyllä, että kesti näinkin kauan.

No et silti pettänyt odotuksia ja pisteet siitä.
thumbs-up.gif

juttua long way aroud

Cameraman von Planta's bike had a broken frame after a bad fall in Mongolia and only a "bodge job" by Boorman using tyre levers and cable-ties enabled them to get the bike to the next town where the frame could be welded. However, after the frame was arc welded, they discovered that the anti-lock braking system no longer worked and the entire bike had to be shipped to Ulaanbaatar and sent home.

Vain jossain mongoliassa voi olla niin tyhmiä apinoita, että hitsailevat sähkövehkeet kiinni yhtään mitään ... no ehkä yhtä tyhmiä tamppooneja on muuallakin.

640 adventureilla on kierelty pallon ympäri muutamia erilaisia kuskeja muutaman otteeseen et kyl ne kestää semmoista.
Nyttenhän oli kyse lc8 koneesta ja se oli vissin pikkasen proto siinä vaihees vielä etteivät riskeeranneet antaa?

Niin ja kyll pyörän kun pyörän runko on kovilla jos joka pyörässä on samat 20 kiloa työkaluja + muut pakkaukset,ei voi ymmärtää minkä takia ei olis tommosella reissulla pärjännyt ilman 4x jokaista työkalua
nixweiss.gif

Kun takarungos hitsasivat niin abs (mailman paskin keksintö muutenkin hiekkateille !!!) porsi.

Ihme valitusta. Kova suoritus ja mikä parasta, on myös suhtkoht miellyttävänä pidetty matkan teko.No aika kunnioitettavasti kaverit silti ovat päästelleet. Mun mielestä ei olisi yhtään parempi reissu, jos tekisivät ilman huoltojoukkoja. Itse ainakaan en supostuisi millekään kurjuuden maksimointimatkalle, jos ei ole lämmintä suihkua ja hyvää ateriaa joka ilta, mitä ei vissiin edes noilla ollut tarjolla koko aikaa. Joka päivälle pitää olla myös puhtaat alusasut ja muut tärkeät asiat.

Minua ainakin säälittää nuo kurjuuden maksimoijat, jotka vetelee yksin pitkiä matkoja kaukana sivistyksestä. Noilla säälittävillä olioilla täytyy kyllä jossain heittää; ei tuo voi olla mitenkään mielekästä. Kai tuo joltain saa jotain respectiä, mutta mulla ensimmäinen reaktio on, että voi vittu mikä idiootti.
Niin,ihmisiä on moneksi
biggrin.gif

Jotkut saavat kiksin siit et sattus todellinen extremetapaus kun telkkarin kaukon patterit loppus eikä uusia saa ennenkuin menee autolla kauppaan hakee minne on matka muutama sataa metriä,joillekin muille vaan ei ihan nä normijutut riitä ja haluavat jottain muutakin tehdä,eikä vaan sitä samaa juttua samoilla mukavuuksiilla kun joka kerta ennenkin mistä ainoat jutut tutuille ja naapureille kerrottavana et suihkust ei tullut lämmintä vettä ilman et sille poletin antoi
crazy.gif

Onneks ollaan sentään pikkasen erilaisia välil
smile_org.gif

Eikä niillä säälittävillä olennoilla välttämättä heittää,saattahan ne naimisissakin olla
wink.gif

Käsittämätön teko KTM-tehtaalta ,kun tiesivät jokatapauksessa tuon tulevan julkisuuteen  
crazy.gif

Mitä mieltä ? Voisiko Kotarilla rientää pallon ympäri, vaikka he eivät itse siihen usko  
wink.gif
Käsittämätön ajoitus, koska siitä kun KTM perääntyi, on 6-7 vuotta aikaa. BMW:ltä oli kyllä hyvä veto toimittaa pyörät noille, koska ovat myyneet sillä aika hirmuisen määrän GS:iä.

Mutta pallo on jo kierretty mm. Vespalla, R1:llä ja Goldwingillä, päätteleppä vaikka siitä, voisiko KTM Adventurella käydä myös.

juttua long way aroud

Cameraman von Planta's bike had a broken frame after a bad fall in Mongolia and only a "bodge job" by Boorman using tyre levers and cable-ties enabled them to get the bike to the next town where the frame could be welded. However, after the frame was arc welded, they discovered that the anti-lock braking system no longer worked and the entire bike had to be shipped to Ulaanbaatar and sent home.

Vain jossain mongoliassa voi olla niin tyhmiä apinoita, että hitsailevat sähkövehkeet kiinni yhtään mitään ... no ehkä yhtä tyhmiä tamppooneja on muuallakin.
Kyllä se akun irroittaminen on omistajan älyttävä, mongoliassa olisin ylipäätään tyytyväinen toimivan hitsauskoneen löytymiseen ja ammattitaitoiseen hitsariin. Se ettei ymmärrä oman pyörän tekniikan päälle sen vertaa ettei akkua irroita ennen hitsausta kertoo siitä miten "kädettömältä" pohjalta koko sakki huoltojoukkoineen on matkaan lähtenyt.

Mitä apujoukkojen kanssa reissaamiseen tulee niin onhan se ehkä 1000x helpompaa mennä isolla sakilla autot backuppina mutta voinko kysyä miten yksin matkaaminen maksimoi kurjuuden..? Miten pitkiä reissuja olet heittänyt yksin tai ryhmässä tuolla sivistyksen ns. toisella puolen? Mun mielestä matka muuttuu seikkailuksi kun teet sitä vaikka parhaan kaverisi kanssa tuolla tuuran perseessä, ongelmat on ratkottava kun niitä vastaan tulee jne. En dissaa starwars poikien reissua mutta heillä oli ehkä enempi kaupalliset näkökohdat hommassa mukana... www.advrider.com sivuilta voi lukea kuinka mm. HD:lla paukutetaan yksin pallon ympäri ja mun mielestä se ei ole kurjuuden maksimointia, se on helvetin hienoa reissaamista avartaen maailmankatsomusta, lisää suvaitsevuutta ja tuo mielettömän määrän uusia kokemuksia!

Back