• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM Duke II tyhmä kysymys

Joo, elikkä tuossa pyörän vieressä häärisin ja huomasin että kuskin paikalta katsottuna pytyn vasen puoli on aivan öljyn peitossa. Kysymys kuuluukin että onko tuo ihan normaalia, vai pitäisikö huolestua? Pientä paranoiaa ilmassa, kun viime pyörä kertaalleen jätti tielle moottorivian takia....
withstupid.gif

Itsekin asian kanssa viime kesänä painin. Voin sanoa että luultavasti vuotaa se venttiilikoneiston kansi vai mikä sen oikea nimi on?!Ei kuitenkaan sylinterin kansi.
Ei muuta ku koppa auki ja tiivistemassalla takaisin kiinni.Taitaa olla LC4 koneiden ominaisuus.
Vikahan ei ole läheskään niin vaarallinen kuin kiusallinen...

Kyllä sen sauman pitäisi tiivis olla...
Mutta ennemmin tai myöhemmin se alkaa vuotamaan...

Ei paha homma tiivistää uudestaan.
Hätätapauksessa onnistuu pyörän omilla työkaluilla...

Pari viikkoa sitten käytin LC4 adventuresta venttiilikopan irti.
Hieman ahdas, jos jättää syylärit paikoilleen, mutta eipähän tarvitse valuttaa vesiä ulos.

Ameriikan foorumilla on hyvät ohjeet kuvien kera (Creeper’s Re-sealing the KTM LC4 Rocker Cover).

En ole varma, eikä XC4 ole varmaan lähelläkään tuota... Ootko kattonu ettei se öljy tule nokkaketjunkiristimen päästä. Itselläni oli hieman löysällä ja valutti hieman öljyä. pelästyin aluks et uuden pyörän tiivisteet paskana...

Mikään öljyvuoto dukessa ei oo epänormaalia
crazy.gif
Oma duke merkkas ruutua jo 5tkm ajettuna ja hikoili joka hemmetin saumasta liemiä mäelle.

Oma ex-duke tiputti öljyä ainoastaa eturattaan välistä, sekin korjattiin takuuseen, kannattaa lukasta Bomber foorumin tekniikka osiosta tuo lc4 koneita koskeva ketju, sieltä löytyy moniin murheisiin ratkaisu.

Mikä ei tärise irti, tärisee rikki
tounge.gif

Olen noihin paperitiivisteisiin (posket yms.) laittanut tiivistemasaa avuksi.
Ei mitään sentin palkoa vaan sormin hieromalla sen verran että tiiviste muuttu tahmeaksi.
Ja putsannut pinnat kunnolla.
Ei vuoda öljyä, koneen saumat ihan kuivia.
Ainakin suurin osa
lookaround_orig.gif

Ja lähtee nätisti irti seuraavalla kerralla...

Mun kirtoon mennyt Duke2 ei kyllä hikoillut öljyä mistään ja sillä oli hinkattu jo jotain yli 15tkm..

Venakopat noissa hikoilee jos niitä ei ole vedetty liimalla kiinni.

Jos siellä venttiilikopan ja kannen välissä ei ole tiivistemassaa niin hikoilu ei ole enää oikea termi kuvaamaan vuotoa...

Mitään muuta tiivistystä siinä saumassa ei ole.

Lisää tyhmiä kysymyksiä.

Onko kellään ollut Duke II:ssa sellaista ongelmaa että Y-haara ei pysy kunnolla kiinni siinä alku putkessa vaan liitos heiluu. Kun työntää Y-sarjan pitemmälle ja kiristää niin liukuu pienen ajon jälkeen takaisin taaksepäin ja alkaa nitkumaan ja vuotamaan.

Pyörään on kyllä joku vaihtanut jonkin paremmin virtaavan y-sarjan, sitä en tiedä minkä tekemä.

Minulla on ollut pari LC-4-moottorista Kotaria, eikä niistä kumpikaan kyllä normaalisti vuotanut öljyä mistään. Venttiilien säätökoppien alla oli tiivistepaperista itse leikkaamani tiivisteet, joita taisin joskus vaihtaa.

Mulla ne oli liimattu kiinni huollon jälkeen, muistaakseni jossain vaiheessa pelit tuli suorana tehtaalta liiman kanssa myös säätöluukuissa, ei ne paprut pidä.

Back