• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 990 SMT karkea käynti @ 4700 rpm

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys.
Käytiin tuossa eilen lauantaina Hallissa. Mukavaa matkamopoilua kaxpäällä semmoinen 530 km.
Matkalla huomasin mopossani moottorin karkeaa käyntiä noin 4700 kierroksen kohdalla. Pinta kaasulla kun kiihdyttää nopeuden 6 vaihteella about 110 ---> 120 ko. ilmiö muistuttaa lähinnä vanhaa kunnon PV:n "röpötystä". Moottori tokenee tästä kun kaasua antaa reilummin ja kierrokset nousevat parisensataa. Koneen käyntihäiriö ei kypärän suhinalta varsinaisesti kuulu, mutta sen tuntee rungon lisääntyneestä värinästä erittäin selvästi. Pienemmillä vaihteilla en ole huomannut vastaavaa, ilmiö näyttää liittyvän nimenomaan tilanteeseen jossa pintakaasulla kiihdytetään ja koneelta vaaditaan vääntöä pikkuhiljaa juuri tuossa kohtaa kierrosaluetta Onkohan tämmöistä ilmennyt muilla ? Vempeleellä on nyt ajettu 1800km. (pyörä on täysin vakio lukuunottamatta eturatasta, tankissa Vpoweria)

ps: juu ei, kyseessä ei ole epätasapainossa oleva rengas.

psps: Koetin muuten Hallissa max nopeuden. Yhtä piikkiä pienemmällä eturattaalla tutka näytti 220 , ja vielä olisi ollut jokunen satakierrosta jäljellä ennen rajoitinta,
mutta loppui kiitotie kesken. (edit, ainiin prkl, olisinhan minä voinut antaa mennä kun alla kerran oli Kotari)
tounge.gif

Nopeusmittari lukema oli n. 221-222, joten se on melko tarkka.

-kekke-

Noniin selvisihän se syy.
Itse kun olen niin tyhmä, niin tähänkin tarvittiin kaverin jeesiä.
Tyyppikilvestä katsomalla selviää, että päästöt mitatataan SMT:ssä juuri 4500 rpm kohdalla, joten ruiskukartta on säädetty ko. kierroksilla niin laihalle, että hyvä kun pysyy pata käynnissä.

(Acrat kehiin, ja uutta ruiskukarttaa till heti kun antaa lompsa periksi)

Back