• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 990 SM & SMT Sliparien asennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mänäk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kukaan laitellut KTM SM:ään tai SMT:hen muita kun Acrapovicin vaimentimia? Paikallinen KTM paja kovasti suositteli Acroja ja uutta ruiskukarttaa, mutta kalliilta tuntuu.

Ajatuksissa olisi laittaa Leovincen pöntöt, koska saisi paljon halvemmalla.

Jotain, käsittääkseni kohtuu hintaisia, vaihtoehtoja tarjoaa myös Wings.

Usein nähty merkki noissa karkeakumisissa LC8:ssa.

Ite laitoin vuonna 2007 950SM:ään Wingsin putket.

Laadukasta työtä, titaania, 2:t erilaiset db-killerit mukana.
Ilman killereitä tulee sanomista, on sen verran rankat äänet.

Asennus kävi ihan heittämällä, mukana kaikki tarvittava, jopa pieni pullo luikastetta kiinnityspantoihin.

Noissa ilmeisesti sisäputki rosteria, Akroissa titaania??

Mitään E-hyväksyntöjähän noissa ei ainakaan silloin ollu..

Todella tyytyväinen olen ollut!

Olisko jotain ~550e kustantanut.

Mulla on SD:ssä Leot ja ajelen Akran kartalla. Uusin kartta ei toiminut, mutta toisella yrityksella saatiin pelaamaan. Pistettiin vähän vanhempi kartta.
Ei niissä sliparien virtauksissa Akroilla ja Leoilla voi hirveästi eroja olla.

Mulla adventure ja Wingsin bolton-pöntöt. Mukana tulevassa lappusessa kerrotaan, että jos käyttää ilman killeriä, niin akramappi pitää syöttää sisään. Kummalla tahansa killerillä vakiokartta käy. Minä en ainakaan jaksa ilman killereitä pyörääni kuunnella ja vakiomapilla ajetaan. Aluksi oli akramappikin, mutta en huomannut juuri muuta muutosta kuin lähes litraa suuremman bensankulutuksen, joten pyysin seuraavassa huollossa vakiokartan takaisin.
Työn laatu todella korkeaa eikä mitään löystymisiä, hapettumista, räminää värivirheitä yms ole yli kahden vuoden ja lähes 40tkm aikana ilmaantunut. Kai niissä vielä jotain villaakin on sisällä, kun äänet eivät mielestäni ole mitenkään muuttuneet eikä putket lämpiä pinnaltaa vieläkään. Ja onhan ne pirun hyvän näköiset. Mulla noi http://www.wings.si/ver2/slikarije/LC8_Adv/LC8Adv4.jpg
Pienemmillä killereillä sanotaan äänistä, että vain hieman alkuperäistä kovempi.
Slovenian pojilla vaan on niin paljon tilauksia sisällä, että toimitus venyy pitkän puoleiseksi. Vähän aikaa sitten olivat vastailleet kyselyihin, että siinä järjestyksessä putkia lähetellään tilaajille, kun rahat ovat ilmestyneet tilille. Eivät kuitenkaan halua ruveta laadun varmistamisen vuoksi urakoimaan.

Leovincet paikallaan. Parissa tunnissa meni paikalleen SMT:hen. Tuntui toimivan ja äänet parani kummasti.
Ei taida uskaltaa killereitä ottaa pois.
baaa.gif
.
Klemmareiden pultinreikää joutu hieman (millin) porakoneella hoonailemaan, muuten meni heittämällä paikalleen.

Viime perjantaina lähti tilaus Saksaan ja nyt (keskiviikkona) pöntöt paikallaan.

Juuri sain postissa wingsin pöntöt smt:hen. Titaania ja hiilikuitupäillä.. Laatu näyttää erittäin hyvältä. Sovittaminen pitää jättää keväälle kun saa pyörän talvisäilöstä.
Maksun hoidin suoraa tilisiirrolla kun vaikutti luotettavalta kauppiaalta. Koko operaatio kesti noin 2 viikkoa tilauksesta postipaketin saapumiseen.
Nyt oli vielä ns.talvihinnoittelu (en tiedä onko kesähinta halvempi vai kalliimpi ;) ja hintaa kertyi postikuluineen 599€. Aika huomattava ero kun vertaa bikeworldin tarjoukseen 1400€ akroista...

Onko nämä Wingsin putket ns. Bolt-on vai tuleeko mukaan väliputket ja niihin sitten slipari kiinnitysjousella.
En oikein tuolta Wingsin sivultakaan tietoa löytänyt??

Löytyihän sieltä Wingsin galleriasta kuva SM:sta ; eli itse itselleni vastailen :Bolt On putket näkyy olevan.
Putket meni tilaukseen tänään.

Edit:kirj.virheet

Viimeksi muokattu:
Pari viikkoa tilauksesta ja Wingsin putket tuli kotinurkille.Asennuksessa ei ollut ongelmia, pantojen kiinnityksessä olis "välikädet" olleet hyvänä apuna.Kaiken kaikkiaan asiallista työtä.
Väljemmillä killereillä mukavat soundit.

Itellä leot akran kartalla. Laihallahan se silläkin käy jos optimikäyntiä ajatellaan. Pitäisi viettää tuneECUn ja penkin kanssa hetki. Kartan tarvehan johtuu lähinnä katalysaattorin poistumisesta.
Wingsien ja leojen välillä en osaa sanoa, halvatun kovaääniset on noi leot ainakin. Ilman killereitä ei tulis mieleenkään lähtee ajelee.

Back