• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 1190 RC8 minivilkut taakse?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IFK1974
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
lohja
Ongelmaksi tuli jännite, joka oli 8.5v ja kun mini vilkut on 12v, vilkut kyllä toimivat, mut paloivat todella himmeästi!
Onko kellään kokemuksia moisesta ongelmasta ja tietty sen ratkaisusta?

Mistä tuommoisia jännitteitä löysit? Onko sulla siinä etuvastus? Ei pidä olla mitään etuvastuksia valmiissa vilkussa.

Sori, ne on led vilkut ja 12v miten saan kirkkaammaksi led valot?
mittasin 8,5v suoraan vilkun piuhoista, mut kun jännite vaihteli tietty vilkun tahtiin oli huiput tuo 8,5v! Sitä ihmettelenkin kun kaikki releet on 12v!
Alkuperäiset vilkut on 3w ja 8,6v
Uudet led minivilkut 1w ja 12v
eli jotenkin pitää saada jännitettä nostettua, et kirkastuu ne vilkut!

Sulla on vastus + ja - johtojen välissä?
Mulla ainakin SD:ssä vilkut palaa kirkkaammin ilman vastuksia. Ja nyt kun on vastukset niin pyörän pitää olla käynnissä, et kaikki ledit palaa vilkuissa. Pyörä sammuksissa, niin ei pala kuin reilu puolet ledeistä.
nixweiss.gif

Mulla ainakin SD:ssä vilkut palaa kirkkaammin ilman vastuksia. Ja nyt kun on vastukset niin pyörän pitää olla käynnissä, et kaikki ledit palaa vilkuissa. Pyörä sammuksissa, niin ei pala kuin reilu puolet ledeistä.
nixweiss.gif
Ei oo vastusta missään välissä ja himmeästi palaa!?
oon ihan pihalla sen 8,6v:n kanssa joka lukee niissä alkuperäisissä vilkuissa, mut releet kuitenkin 12v, miksi näin?

nixweiss.gif
Ei oo vastusta missään välissä ja himmeästi palaa!?
oon ihan pihalla sen 8,6v:n kanssa joka lukee niissä alkuperäisissä vilkuissa, mut releet kuitenkin 12v, miksi näin?
Jaa'a, tuohon osaisi ehkä kotarin kytkäri antaa vastauksen.
Jos vilkussa lukee tosiaankin 8,6V, niin se on tarkoitettu jostain syystä toimimaan alennetulla jännitteellä.
Syitä en rupea arvailemaan, kun en ole kotarin suunnittelija.

Kytkäriä kun ei oo saatavilla ainakaan kovin helpolla, ei oo kuulemma bike world:ssä? Siltä se tosiaan vaikuttaa kun kytkee 12v led minivilkut, päivä aikaan todella vaikea havaita kääntymis suuntaa!
Ainut keino kai tällä hetkellä on johdottaa suoraa akulta uudelle releelle ja sinne sit vilkkujen ohjaus? Kuulostaa hankalalta kun pitäis löytää vilkkujen ohjaus jostain...
062802jumpie_prv.gif

Mikä jännite sinne releen nastoille tulee? Vedä sieltä raleen nastalta piuha vilkulle. Todennäköisesti kotarilla on oma jännitteenalennin releen lähdön ja vilkun välissä.

No yritettiin etsiä relettä perästä, mut johdot vei keulaan ja sitä ei ruvettu purkamaan!
se viedään huomenna bike world:iin josko ne osais jeesata, jotenkin tuntuu et niiden on pakko tietää kytkäreistä!?
eix kukaan oo laittanut kilpitelinettä ja minivilkkuja ko. mopoon?
Se orkkis on kyllä kaamean näköinen!
nixweiss.gif

Iso kiitos kuitenkin tähänastisista avuista, jatketaan selvitystä!

Olikos nuo RC8:n alkuperäiset vilkut ledeillä?
Ainakaan varaosaluetteloissa ei ollut noihin vilkkuihin polttimoa, vaikka kaikki muut pyörän polttimot on lueteltu.

Ainakaan bike banditin luetteloista ei löytynyt mitään mystistä vastusta joshtosarjasta, ainakaan irto osana?

Ja itse vilkkurele on ilmeisesti kotarin vakio osa jo vuodesta -97 ?

Alkuperäiset vilkut on led vilkut ja 3w 8,6v
Tänään on sähkökuvat saatu, tvasti niistä nyt jotain selviäis!?

Nostetaanpas vanhaa ketjua. Törmäsin samaan erikoisuuteen, keksitkö minkälaista ratkaisua tähän?

Back