• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Krossipyörään pohjautuva 450cc RR-pyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
monikäyttöpyörä minun makuuni .. tuo Yamaha varsinkin näytti hienolta.

Viime kesänä ainakin Kemorassa pyöri itse räätälöity pyörä, jossa KTM:n muistaakseni juuri nelipuolikas kone. Itse epäilin pyörää joksikin vanhaksi 2-tahtikilpuriksi, mutta kuski kertoi sen olevan edellisenä talvena rakennettu. Olemassa on kai joku supermono -luokka? tai sinne päin, mutta hiihtelemiseen se ei ainakaan viittaa.
Kemorassa ajoi sillä alle 1.17.

Joku aika sitten oli PB-lehdessä juttu samaisista herroista. Todella mielenkiintoinen idea minunkin mielestä. Ehkä jopa tulee rakennettua itsellekin yksi.
buttrock.gif

Viime kesänä ainakin Kemorassa pyöri itse räätälöity pyörä, jossa KTM:n muistaakseni juuri nelipuolikas kone. Itse epäilin pyörää joksikin vanhaksi 2-tahtikilpuriksi, mutta kuski kertoi sen olevan edellisenä talvena rakennettu. Olemassa on kai joku supermono -luokka? tai sinne päin, mutta hiihtelemiseen se ei ainakaan viittaa.
Kemorassa ajoi sillä alle 1.17.
Samaan heppuun törmäsin myös Kemorassa. Olivat muistaakseni rakentaneet piikin runkoon vai olikohan se runko omavalmiste piikin keulalla ja takasvingillä. Ripeäliikkeiseltä papattimelta vaikutti.

No SoS'ia eli Sound of Singlesiä sittemmin SuperMonoa on ajeltu euroopassa, eniten kai englannissa, ikiajat (=ainankin 90't luvun alkupuolelta).

Kyseessä on vaan lähinnä ollut rakentajaseppien luokka.
Hyvin suuri osa peleistä kun on ollut joko katupiikin tai esim. Honda RS125 kilpurin rungon ja nelari lehmäenskan, sittemmin nelaricrossin mosan ristisiitoksia.
(Säännöt siis vaativat 1-pyttyistä nelaria, kokokin sai aikanaan olla melkein mikä vaan)

(Moisista inspiroituneena toveri väsäsi kultaisen ysärin alkupuolikkaalla AF1 Aprilian ja RM250 moottorin epäpyhän liiton.)

Monasti hehkuttamani Roland Sands oli tuuminut että SoS tai SuperMono olisi rautaa pölhölänmaassakin kunhan vaan ajurikandidaatit saisivat ostettua valmiin pyörän tai kitin...

Ja ryhtyi tuumasta toimeen.
Saa nähdä ottaako homma tulta.

Back