• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kotilosta kylkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kodiaki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin olin tässä menneenä sunnuntaina palailemassa mukavan rauhalliselta ilta ajelulta kunnes 1km ennen koti ovea juurikortin saanut kotilokuski tuuppasi kylkeen. Onneksi kuljettiin taajamanopeuksissa joten suuremmilta vahingoilta vältyttiin nyt vaan harmittaa että menee hyvää ajokautta hukkaan kun pyörä odottaa pajalla ensiksi että edes vakuutus tarkastaja kävisi vilkaisemassa.

No perhana... Oman kokemuksen kautta ymmärsin että tapausta voidaan saattaa eteenpäin pajankin toimesta. Jos en ihan väärin muista, niin se meni jotakuinkin näin: lippasin viime keväänä ja pyörä hinattiin pajalle. Pajalla katsottiin minkä vak.yhtiön papereita aletaan täyttämään jonka jälkeen korjaaja olikin pian ottanut kuvat ja tehnyt oman arvionsa vaurioista ja ollut yhteydessä vakuutusyhtiöön. Tää siis tapahtui hyvinkin nopealla tempolla. Sitä vakuutusyhtiön päätöstä korjauksen maksajasta sitten hetki odoteltiinkin kun onnettomuudessa oli vain yksi osapuoli ja virkavalla antoi odottaa lausuntoaan siitä, että olin ollut selvin päin...

Tai ehkä soittelet tarkastajalle suoraan. Niin tein itsekin kun piti tuossa samassa kaadossa osuman ottanutta kypärää näyttää hiukan jälkeenpäin, kun en älynnyt sitä siinä samassakaan pyörän kanssa hoitaa.

Kuukauden olin kuitenkin satulasta poissa ja harmittihan se kesken hienoimpien kelien. Toivottavasti sulla sujuu nopeammin!

Viime kesänä tuli muistaakseni juhannusviikolla mullakin auto kylkeen liikenne ympyrässä. Vastapuolen vika oli ja Pohjola ainakin hoiti homman todella mallikkaasti. Kypärän ja takin korvasivat melkein samantien edes niitä näkemättä tai kuitteja pyytämättä. Ja sanoin etten pysty kärräämään mopoa pajalle niin parin päivän päästä tarkastaja kävi kotipihassa pyörää tutkimassa ja muutaman päivän päästä soitti että lunastukseen menee. Ja siitä eteenpäin ei menny aikaakaan että oli jo rahat tilillä. Itse asiassa tais olla neljäs päivä heinäkuuta jo uus pärrä pihassa. Toivon mukaan ei tarvii sinunkaan hyvin pitkään odotella.

Back