• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kompromissirengas supermotoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigerbalm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
XT 660 X:ssäni on ensiasennusrengas Pirelli MTR02. Olen ajanut vähäiset ajoni pääasiassa asfaltilla. Nyt ajelin soralla ja heti meni takarengas. Mikä olisi hyvä kestävä kompromissirengas tilanteeseen, jossa enimmäkseen ajetaan kestopäällysteellä ja joskus huvitellaan soralla?

Itsellä Dunlop Mutantit. Olevinaan pitäisi olla hieman pitoja sorallakin, mutta ei sitä kyllä oo
smile_org.gif
Asfaltilla toimii kyllä ihan hyvin ainakin omaan makuun....

Itse käytin kevariaikoina KTM EXC:ssä Pirellin MT60R -renkaita supermotovanteilla. Mielestäni rengas on ihan hyvä kompromissi asfaltille ja hiekalle. Reippaammalla kaasukädellä sai kyllä täystehoisella piikilläkin perää irti sorateillä, mutta ajo tuntui kyllä koko ajan olevan omassa hallinnassa.

Pirelli MT60R:
PIRELLI%20MT60R%20RS.jpg

normi katurenkailla pärjää missä vain, kunhan on kuivaa, nuo semi nappularenkaat pitää paremmin märällä, mutta kuluu melko nopeasti asfaltilla, ainakin ne mistä on omaa kokemusta - noista yllämainituista ei ole,
omassa pyörässä on pirellin normaalit diablot, kestää hyvin kulutusta ja olen noilla ajellut hiekkamontuilla, kivikossa, enduroreiteillä, moto-radalla ja tietenkin kadulla, hiekkatiellä noissa on niin paljon pitoa että setä-sininen vie kortin, jos täysiä ajelee, ja huom. diablot maksaa alle 190e etu+taka

Kyllä minulla diablot ottivat hiekkatiellä niin siipeensä, että niillä en ainakaan kovin pitkälle sorataipaleelle uskaltaisi lähteä. Tietyö teki melkein kerralla selvää renkaista, ne olivat täynnä melko pahoja viiltoja. Voi toki olla, että sattui vain tavallista terävämpi murske alle. Itse olen aika surutta päästelly Road Smarteilla hiekalla ja soralla, kyllä niissäkin aika pahan näköistä jälkeä on, mutta toistaiseksi ovat kestäneet. Seuraavaksi vielä jotain soralle sopivampaa alle.

Avonin Distaziaa on kovasti kehuttu ulkomailla, sitä ajattelin kokeilla.

Itsellä 450 exc edessä Diablo MT 60 corsa, joka ilmeisesti hieman pehmeämpi seos mitä normaali MT60. Pitää hiekalla hyvin, ja asfaltilla. Ainoa miinus on että jo 1600km ajetusta renkaasta on nappuloista lähtenyt paloja. Veikkaan että 4000km pitempään tällä renkaalla ei ajeta.

Takana onkin 160/70 pirelli diablo. Tällä renkaalla saa kyllä kerättyä hiekkatiellä vauhtia, mutta meno on todella rauhatonta. Takarenkaan hinta taisi olla 120€/-15% Duell hinnasta. Diablon nopeusluokkahan on H, eli aivan riittävä motoon. Ihan turha ostella korkeimman nopeusluokan renkaita, jossa hinta lähes kaksinkertainen.

Back