• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kolarimopot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ihan ajattelin tällaista kysästä?

Kuinka monella on moottoripyöränä kolari vehje, esim. vakuutusyhtiöltä ostettu ja rempattu kuntoon?

Minkälaisia kokemuksia, kannattaako ostaa vai saako vain itse loppujen lopuksi kärsiä?
Eli mopo ei toimi/olisi ollut edullisempaa ostaa "ehjä" vekotin?

Mulla on ollut 13 vuoden aikana kolme "kolaripyörää", jotka siis olen kunnostanut vahinkokeskuksen valikoimasta. Kolaripyörä on hipsuissa sen vuoksi, että kahteen ei tarvinnut kuin vaihtaa ulkoisia osia: lamput, katteet jne.

Ei ole tarvinnut katua. Näitä olen pitänyt samanlailla kuin ei-kolaripyöriäkin (tai mistäs sen tietää, vaikka nekin olisi kaaduttu ja sitten itse korjattu...). Tarkkaa arvioimistahan se aihio vaatii. Usein tuntuu, että jo rikkinäisen pyyntihinnalla saisi ehjän vastaavan...

Eli (rahalliset) riskinsä hommassa on. Itse olen aina arvioinut homman huonoimman kautta, eli runko-pumput-vanteet kierona tms. Kerran meni lähelle maksimiarviota, jolloin pyörä tulikin maksamaan saman verran kuin ehjä vastaava. Mutta olin käynyt koko tekniikan läpi, ja tiesin millä ajan!

Meillekin on kerran ostettu kolaripyörä - keula oli mennyt palasiksi. Rungon mittaus osoitti, ettei se ole vahingoittunut. Nyt pyörä on kuin uusi, ei huomaa että on ollut kolarissa. Ulkonäkö on paljon parempi (maalaus ja teippaus) kuin ennen.
Jos osaa rakennella ja tietää, mistä osia voi kysellä edullisemmin, niin eiku vaan. Talvella kiva projekti...

Back