• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia uuden mittariston asentamisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joupa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suhteellinen käsite, riippuu kovasti tapauksesta. Minimissään tuossa ei tarvitse kuin kytkeä joku vähän toistakymmentä piuhaa sinne tänne, asentaa lämpöanturit ja nopeusmittarin anturi, sekä kiinnittää itse mittari jotenkin. Jos ei välitä lopputuloksen siisteydestä ja luotettavuudesta, niin varsin helppo homma, menee varmaan tunnissa. Sitten kun nostaa vaatimustasoa ja koittaa tehdä kaiken mahdollisimman siististi, luotettavasti ja tärvelemättä pyörän alkuperäisiä sähköjä liikaa, niin aikaa ja vaivaa saa palamaan ihan niin paljon kuin haluaa.

Itse laitoin tuon mittarin samalla kun tein koko mopon sähköt uusiksi ja siinä kokonaisuudessa mittarin asennus ei ollut juuri mikään homma. Eniten meni aikaa mittarin ja nopeusanturin kiinnityksien väkästelyyn.

Itse kiinnittäisin ennalta eniten huomiota noitten lämpöanturien sovittamiseen. Antureille on saatavilla erilaisia adaptereita, joilla anturit saa esim. vesiletkun väliin tai öljyproppuun. Kannattaa tarkistaa etukäteen, että omaan mopoon sopivia adaptereita on saatavilla. Nopeusmittarin anturin saa aina kiinni, kunhan pystyy pätkimään ja poraamaan lattarautaa, hyvällä tuurilla saattaa onnistua jopa suoraan mittarin mukana tulevalla kiinnikkeellä.

Tietty jos kaikki sähköpuolen kytkennät on jotain täysin käsittämätöntä ja pelottavaa, niin kannattaa harkita kahdesti koko hommaa. Mitään erityisen haastavaa tuossa suhteessa ei kuitenkaan ole luvassa.

Joo kyllä nuo sähköt on hallinnassa.. pitää varmaa tilata tuollainen ja yrittää asennella.

Back