• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kokemuksia supermotoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arttu83
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jep eli päätin nyt luopua nuista muoviluodeista ainakin vähäksi aikaa ja ois tarkotus ostaa moto. mikäs se ois sitte paras valinta. en ole mikään maailman nohevin mekaanikko eikä oikee ole intoakaan. kuitenkin perus jutut eli öljyt,renkaat,rattaat sun muut pikku jutut tulee hoidettua itse. mutta ei öljyäkään aina huvittaisi olla vaihtamassa. ajo olisi lähinnä kaupungissa/sorateillä ja noin 50km siirtymiä. itse olen tullut ainakin juttujen perusteella siihen et toi husqvarnan sm 610 ie vm 2008 olisi oiva valinta. vai mitä ovat muut mieltä
bowdown.gif

Jos katupyörän huoltoväleillä olevaa suht tehokasta supermotoa olet etsimässä, kannattaa harkintaan ottaa myös KTM 690SMC. Motissa ihan kivasti tehoa, eikä painoakaan ihan mahdottomasti ole.

toi ktm vois olla kyllä tosiaan kanssa ihan ok peli. jotenkin jää ihmetyttämään et kuitenkaan esim tossa 610 ja 510 ei nyt niin hirveesti ole eroa koneen rasituksien puolesta et kykkä varmaan itse tulis tuohon 610 seen vaihdettua öljyt ainakin 3000km välein. mut mistäpä sitä vielä tietäs tuntuu aika vähän olevan porukalla kokemusta tuosta 610. tällä hetkellä se kuitenkin tuntuu/näyttää ja taitaa koitua omaksi valinnaksi

buttrock.gif

Ei ole kokemusta kummastakaan hussesta, eikä tuosta 690 kotarista.
Mutta tuollaisten arkikäytössä olevien yksisylinteristen huolloista on.

Ei voi verrata katetun rivinelosen huoltoihin ainakaan työn määrässä.
Penkki pois, tankki pois taitaa olla se suurin purkaminen mitä tarvitsee huoltoa varten tehdä.

joo onhan ne vähän yksinkertaisempia leluja. toki nyt kun itsellä on aikamoinen kuumotus tuohon 610:iin niin eihän siitä löydä kuin positiivisia puolia  
biggrin.gif
mutta kaikki kommentit huomioidaan. itse olen vaan jotenkin kyllästynyt noihin katupyöriin, ei pääse oikeen sorateille ja metsäpoluille välillä päästelemään. olen kyllä omistanut yhden husabergin 650 vm 2004 ja ei ollu minun mieleen juuri tuon jatkuvan öljyjen ja muitten huoltojen takia ja yleensä joka reissulla hajosi jotain millon meni kytkinkoria sun muuta  
sad_orig.gif
toi 610 taitaa olla vähän jykevämpää tekoa muutenkin korjatkaa toki jos olen väärässä

bowdown.gif

eli eikös nää 450-525cc husqvarnat,yamahat, ktm ja husabergin yleensäkin ole niitä kisasempia versiota eli ei niin sovellu joka päiväiseen ajeluun. toki jos on taitoa,intoa ja rahaa aina olla rassaamassa niin miks ei. on vaan mulle jääny sellainen mielikuva että nämä kyseiset pyörät ei ole niin jokapäiväiseen käyttöön tehtyjä

Itsekkin tekisi mieli vaihtaa nykyinen muoviluoti motoon, saa nähdä tuleeko vaihdettua
nixweiss.gif

Huoltaminenhan ei ole negatiivista, sen on pyörän parissa vietettyä laatuaikaa
033102beer_1_prv.gif

Back