• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia kamerasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Apehanger Bar
Olen ajatellu laittaa noi mun perinteiset "paperikuvakamerat" hyllylle pölyä keräämään, ja siirtyä ns. nykyaikaan eli ostaa digikameran. Perusvaatimuksia on oikeastaan kaksi: sen pitää olla nopeekäyttönen, ja mahtua nahkatakin povitaskuun.

Onko jollaki tollanen Canon Ixus 860 IS käytössä, ja millasia kokemuksia siitä on? Hintansa puolesta se ei olis mikään paha, karvan yli 300 egee.

Kannattaako ostaa?

Canonista ei ole kokemusta mutta Olympuksesta on eli mallista µ 770SW. Kestää vettä, pakkasta, pölyä, jne. Ja sopii taskuun. Eli aika passeli kamera motoristikäyttöön. Itte olen kuljetellut kameraa ajotakin taskussa olipa sää mikä tahansa ja hyvin on pelittänyt. Takuu on kaksi vuotta mutta takuun toimivuudesta ei ole kokemusta. Täytyy myöntää että pikkuisen karsealta tuntui upottaa kamera veteen ja kokeilla miten toimii mutta hyvin toimi. Kestävyydestä en tiedä mutta vanhemmalla Olyn C 4000:lla olen kuvannut viitisen vuotta ja jonkun 70 000 laukausta. Uusin Olympuksen malli samassa iskun ja vedenkestävässä sarjassa on µ 1030 SW. http://www.olympus.fi/consumer/29_digital_camera_mju_1030_sw_18625.htm

Tilasin just tuollaisen verkkokaupasta 4GB kortin kanssa.. Nopean kartotuksen perusteella pitäis olla passeli vekotin. 28mm laajakuva ja tärinänpoisto oli mulla kriteerit pienen koon ja laadukkaan rakenteen lisäksi.

Mä hommasin ennen joulua juuri ton kameran. Ja toimii loistavasti. Objektiivi on kiva, kun se on normaalia laajempi, saa sisätiloissakin enemmän kuvaan. Otin varuiks 2 akkua, mutta yhdenkin lataus kesti 10 pv:n reissun, joten yhdelläkin pärjää. Kannattaa ostaa siihen lisäks iso nopea muistikortti, niin kuvausnopeus on parempi. Joku kotelo suojaks vois olla paikallaan, siinä on iso näyttö... joka voi ajankuluessa vähän kärsiä. Itellä tosin kamera pyöriny housujen etutaskussa ja ties missä.

Kannattaa tsekata myös Panan uusi DMC-FX35. Tämä sarja on ollut perin kelvollinen, tossa on uutuutena 25 kinomillin laajakulmapää. Tuolla (kuten nykypokkareilla yleensäkin) saanee ulkona ihan kelvollisia kuvia. Panan pokkareissa mua on viehättänyt markkinoiden parasta oleva sarjakuvaus (3 kuvaa/s) ja tarvittaessa pitkä valotusaika (max. 60 s, pystyy kuvaamaan vaikka revontulia).

Ihan kelpo kamera kaikenkaikkiaan.

Mutta jos ajattelee omaa käyttöä niin enempi tykkäsin tosta powershot-sarjasta. Vaikkakin on hieman paksumpi eli voi pikkasen povarissa pömpöttää..

Syystä, että sillä oli helpompi napsia kuvia ajaessa , kuin tolla ixus;ella.

ps..powershot ei tykkää vedestä.....
omg.gif

Mulla on ollut Ganonin Ixus 50 käytössä jo pari vuotta ja on toiminut ihan riittävän hyvin, toisena kamerana on Nikonin D40 järkkäri joka vaatii tilaa kuljetella.

Canoneista ei kokemusta mutta suosittelisin Panasonicia, joko Lumix DMC-FX33 tai FX55.
Muuten samoja kameroita mutta  FX33:ssa 2.5" ja FX55:ssa 3.0" LCD näytöö ja sitä myöten FX55 hivenen isompi mutta kuitenkin pienempi kuin Canonin 860iS.

Jos kiinnostusta tilailla ulkomailta niin suosittelisin tätä puljua: EG-Electronics
Hintavertailuissa halvimmasta päästä ja yhden kameran tilanneena hyviä kokemuksia.

Sen verran kokemusta on mitä EI kannata ostaa,nimittäin meidän
perheessä on ollut 3kpl HP-merkkisiä kameroita,niihin en enää
suostu lanttiakaan laittamaan.

Uusin hankinta on Canonin 560 PowerShot,ja nyt onnistuvat myös sisäkuvat,mikä ei toiminut tuolla toisella merkillä sitten millään,
tulin siihen lopputulokseen että kamera merkin on oltava näin
digi aikanakin joku noista tunnetuista merkeistä jotka osasivat ennenkin tuon homman tehdä.

Mulla on nyt reilun vuoden ollut se vanhempi malli 850. Muuten kai suurinpiirtein sama, mutta uudemmassa on enemmän pixeleitä.

Hyvä vehje. Laajakulmalinssi on näppärä etenkin sisätiloissa ja tärähdyksenesto mahdollistaa kuvaamisen käsivaralta hämärissäkin oloissa. Toimii nopeasti, kulkee hyvin mukana ja akkukin kestää kohtuu hyvin.

Kannattaa hankkia siihen se vyökotelo, jossa se kulkee mukana helposti ja on nopeasti käytettävissä. Hanskat pitää kyllä ottaa pois kädestä, jos pysähtyy maisemakuvaa ottamaan. On se sen verran pieni.

Noitahan myydään hintaan 299e. Siihen muistikortti päälle, itse ostin Kingstonin nopean 4GB:n, olisiko ollut 40e.

Itse ostin kamerani Geneven lentokentän tax- freestä hintaan 360e. Auts! tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.

Tuosta ei ole vielä paljon kokemusta, entinen kamera on Canonin G3, ihan hyvä mutta liian suuri mun harrastuksiin.

Back