• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Honda VFR 1200 crosstourerista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pietro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi, olen harkitsemassa ko. pyörän ostoa. Pari kirjoitusta löysin täältä, mutta nyt kokemukisia lienee jo kertynyt enemmän ja olisin kiinnostunut tietämään lisää. :respect:

Minä pidän siitä! Nyt on takana 12 tuhatta, edellinen peli oli varadero... Jousitusta jouduin säätelemään ennenkuin sain sen itselle sopivammaksi. Ajan mielelläni mutkateitä, sekä asfalttia että hiekkaa. Hiekkatiet ajan ilman luistonestoa. Hiekkatiellä jousitus saisi edessä olla vähän herkempi ja asfaltilla takana loppuu kantavuus ehkä vähän kesken, mutta nämä tulee vasta vähän isommassa vauhdissa. Minulla on DCT - malli, ja en kyllä ole ihan heti vaihtamassa.

Minun mielestäni hieno peli: sillä ajaa matkaa kaksi päällä, tunnelmoi yksinään mutkaista pikkuteitä, polkee hiekkateitä ja ajelee ihan riittävän lujaa radalla --> sopiva pyörä minun tarpeilleni. Hondan oma laukkusatsi ei pidä vettä (?!!?), erityisesti takalaukku, mutta toisaalta ne on saatu mahtumaan kapeasti ja ne toimii virta-avaimella... Pleksin kanssa tuntuu olevan hakemista, minulle sopii touring pleksi vähän lisää kallistettuna, originaali on hyvä lämpimämmällä kelillä.

Siitä ei varmaan tule erityisen yleistä peliä, nythän niitä on ylivuotisia halvalla myynnissä... Numeroiden perusteella painava ja korkea, minun mielestäni kone ja ajettavuus on erittäin hyvät! Moottori vastaa kaasuun kaikilla kierroksilla HETI, on värinätön ja (varaderon jälkeen) tuntuu tykiltä...

Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia (paitsi siis takalaukun vedenpitävyyden kanssa) omani kanssa, tuntuu siltä että mokoma pysyy itsellä pitkään!

Vaihdoin kesällä Gessun Crosstoureriin ja täytyy sanoa että en olisi ikinä uskonut miten hyvä pyörä se on. Kääntyy aivan pelkällä ajatuksella mutkaan ja on silti vakaa aina huippunopeuksiin saakka, silti pyörä on ketterä. Koneesta nyt puhumattakaan!! Kävin kesällä vähän Alpeillakin ja aika vaikea kuvitella hirveän paljon parempaa pyörää. Paluumatkalla ajoin etelä-Saksasta Baden-Badenista pelkkää autobaanaa yhdellä istumalla Rostockiin ja ihan mukava oli lasketella mittarin mukaan 228km/h (GPS:n mukaan 210km/h, rajoitettu huippunopeus) vähän pidempikin hetki, illalla olisi voinut ajaa vielä takaisinkin jos olis tarvinnut :-) Olen ajanut molemmilla myös radalla ja kyllä mä Hondalla ratapäiville mieluummin lähden kuin vanhalla 2009 Gessulla. Rankkaan sora-ajoon voi bemu olla parempi, en tiedä, molemmilla sora-ajot jäivät alle 200km:n eikä meikäläisellä riitä kantti viedä tuollaista yli 200kiloista ja lähes 20k€ vehjettä soralla äärirajoilla, mulle riittää että voi ajaa sorateitä jos tarvitsee.
Kävin keväällä kokeilemassa myös uuden Gessun, ja se oli pienellä lenkillä hyvin samantyyppinen kuin Honda, voisin senkin ottaa mutta kun hintaa tulee helposti +5000€ ja Hondassa 4-vuoden takuu niin eipä tarvinnut miettiä.
Mä vaihdoin kanssa touring-pleksin ja se sopii mulle hyvin (188cm), ainakin paremmin kuin Gessun korkea tarvikepleksi..
Tässä näitä ajatuksia, muut saa olla erimieltä, tämä on mun mielipide.

Terve,
vilkaisepa tältä foorumilta. Englannin pojat suosivat Arrow:ia (ja olisi mustana minun valintani...) ja LeoVinceä. Luin jostain, että LeoVince meni konkurssiin...tiedä näitä. Hinnaltaan ovat puolet (tai kolmasosa) Akrasta...

No niin tulipa sitten hankittua xvärkki. Tänään ajelin sen 100+km. Erittäin hyvältä tuntui. Kiitos kommenteista

Onnittelut hyvästä valinnasta täältäkin (tuli muuten itsekin ajeltua viime vkl:na vaikka kelit oli mitä oli) ja kiitokset muille änkkärivinkeistä.
Leovince hiilikuituisena olis varmaan ihan jees, pitää ehkä hieman kiusata/nauttia ja jahkailla loputtomiin näin syksyn/talven pimeinä päivinä minkä putken sitä ehkä vois hommata ens kevääksi, pelkkä hommaamisen ajatus kun tuo pienen kiksin, sitten kun se tilataan ja laitetaan paikoilleen tulee toiset kiksit ja sitten kun pääsee taas ajelemaan tulee sitten kolmannet... :D

Hyvä valinta. Viime kesäkuussa ajoin tuommoisella reilut 2000 km. Laitteessa oli se automaattilaatikko, joka parin päivän totuttelun jälkeen oli yllättävän hyvä. Ensi kesäkuulle on kolme 2014 mallia varattuna, tällä kertaa manuaalilaatikolla. Jos jotain pitää moittia niin jalkatappien madallusta ja/tai satulaan korotusta olisin kaivannut, vähän oli turhan tiivis ajoasento.

Pyörää ostaessani olin jo mielestäni varma, että tämän pyörän kanssa mennään vakio putkilla. Niin se vain ehti jo mieli muuttua ja ebayta on kovasti kahlailtu, tilaus sitten mahdollisesti keväällä. Täydellä kiihdytyksellä sitä ääntä jotenkin kaipaa, vaikka maltillisessa ajossa tuo äänettömyys on ihan kiva.

Jotenkin jäi sellainen fiilis, että täydellä kiihdytyksellä moottori keräisi hetken voimia ennen kuin pinkaisee, siis jossakin varmaan 5000 kierroksen hujakoilla. Jonkin vaimennin valmistajan sivulla olikin tehokäyrä, mikä tuki tuota tuntemusta. Tuohon olisi kiva saada vaimentimen vaihdolla myös toivottavasti parannusta.

Minullakin ajatus vaihtaa putki/putket. Jos löydätte käyriä, niin viitsittekö laittaa linkin(t). Itse en ole niitä löytänyt.

Toureri herätelty talviunestaan ja vähän huolestuttaa, että jo ensilenkeiltä alkaen sitä tehoa, tai tehon tunnetta haluaisi lisää. Jakakaa ihmeessä tietoa jos olette tehneet jotakin pyörällenne, mitä muidenkin kannattaisi tehdä.

Itse säädin ohjaustankoa aavistuksen itseeni päin ja nyt ajoasento meni kyllä, jos nyt ei hyväksi, niin siedettävämmäksi.

Renkaat pääsee varmaankin kesän aikana vaihtamaan, vahvasti tuntemus on että jotain enempi asfaltille tarkoitettua tulee alle.

Tänään tuli tehtyä kaupat ylivuotisesta Crosstourerista. Kisaa kävin Aprilia Caponordin ja kahden muun Honda-jälleenmyyjän kanssa. Caponord olisi ollut testien mukaan huippupyörä. Se parempi versio siitä sisälsi vakkarin, erilaisia ajomoodeja ja huipputeknisen jousituksen...mutta, mutta, italialainen pyörä ja monimutkainen tekniikka laittoi ajattelemaan. Eikä 2 vuoden takuu ja toisiovälitys ketjulla oikein innostanut:pissed:

Hondaan sitten päädyin. Ti 20.5. pyörän luovutus ja pääsee kokeilemaan tosissaan. Lämmintä säätäkin on luvattu:D Pyörä oli lähtöhinnoiteltu 17.900 euroa ja sis. laukkusrj:n kahvalämppärit ja touringplexin (vakio mukaan). Tingin vielä virranulosoton, keskiseisontatuen ja sisälaukkusrj:n. Kilpailu myyjillä oli kovaa, mutta rehellistä. FJR:ä meni vaihtoon, kun ei ollut minun pyörätyyppiä. Ennen FJR:ää oli Varadero ja sitä ennen 2006-mallin Gessu.

Tämä kertomus ei sisältänyt varsinaisesti ajokokemuksia, mutta oli todistelu siitä, miksi päädyin Hondaan. Faktat oli siis:
- luotettava brändi
- pitkä takuu
- hyvä hinta-laatusuhde
- mp-lehtien testit, joissa osassa ei menestynyt kummoisesti, mutta TM:n testissä vuodelta 2012 oli ykkönen
- moottori vaikuttaa jo teoriassa hyvältä, V4, mikäs sen parempi:grin:
- edulliset käyttökustannukset (viite: Motorrad-lehti 1/2014)
- hyvät kokemukset Varaderosta:right:

Asentelin Givi:n pleksin kiinni, sen kaksi osaisen. Parempaan suuntaan meni joka tapauksessa, mutta täytyy tehdä lisää lenkkejä että löytää sopivan korkeuden. Hieman erikoisesti tuntuu, että melkein matalimmassa asennossa olisi toiminut parhaiten, mutta vasta liian aikaista sanoa.

Morjensta vaan kaikille !

tänne tuli nyt sitten kanssa ylivuotinen-12 (uusi) Crosstourer, 200 km vasta nyt kerennyt ajamaan parissa päivässä, ja olen kyllä todella tyytyväinen valintaani:jippikaijee:
ainut asia mikä minullakin menee vaihtoon? on ehkäpä tuo pleksi, nyt on mallia touring kiinni ja tuntuu että se ei ehkä ole se paras vaihtoehto ? en tiedä,,, täytyy ajella vähän lisää että saa lisää tuntumaa siitä.:orgmp:
laittakaa ideoita jos ootte vaihtanut ikkunoita.
muuten ei kyllä pahaa sanaa X värkistä.

Elo sanoi:
ainut asia mikä minullakin menee vaihtoon? on ehkäpä tuo pleksi, nyt on mallia touring kiinni ja tuntuu että se ei ehkä ole se paras vaihtoehto ? en tiedä,,, täytyy ajella vähän lisää että saa lisää tuntumaa siitä.:orgmp:
laittakaa ideoita jos ootte vaihtanut ikkunoita.
muuten ei kyllä pahaa sanaa X värkistä.
Kokeile laittaa se touring pleksi ylempiin reikiin, ja kallista sitä lähemmäksi esim. laittamalla alempien kiinnityspisteiden alle sellaiset 5 - 8 mm prikat. Toinen vaihtoehtoehto on nostaa koko pleksiä prikoilla --> kaikkien kiinnityspisteiden alle sellaiset... Pleksin kiinitysruuvit on M5 jos pituus loppuu kesken (..mistähän sen tiedän)..:p

Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta BW Turku eikä MotoSeinäjoki vissiin jaksa niitä myydä kun tarjouspyyntöön ei saa vastausta. Mistä noita saa ostaa..?:blink:

Corsair sanoi:
Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta BW Turku eikä MotoSeinäjoki vissiin jaksa niitä myydä kun tarjouspyyntöön ei saa vastausta. Mistä noita saa ostaa..?:blink:

Kas vain, samat jätti vastaamatta mullekin reilu kuukausi sitten :orgmp:

Back