• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Davidan ajo-laseista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubbo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin Davidan jetin (pitäähän Triumphin kanssa olla asianmukainen kypärä!), mutta ajolasi-asia jäi hieman askarruttamaan.

Ongelmia tuottaa siis kaukonäkö, miinusta on senverta että ilman laseja/piilareita ei ajella.

Vaihtoehtoina on siis käyttää piilareita ajolasien kanssa,jolloin kysymykseen tulisi Aviator Pilot T1-malli. Toinen vaihtoehto on sitten tuo nimenomainen Aviator retro special-malli, johon saa sisälle erilliset, omilla voimakkuuksilla varustetut linssit. Onko näistä kokemusta?

Muutenkin saa kertoa näkemyksiään Davidan ajo-laseista? Onko laatu kohdallaan tms.

Linkki Davidan sivuille

Vastaampa omaan viestiini..

Ajolasit eivät olleetkaan Davidan valmistamat, vaan Ranskalaisen Jeantetin. Vaan eipä tuo ole ongelma, ainakaan minulle. Davidan sivuilla ei vain ollut mitään mainintaa asiasta..

Hommasin siis nuo retro specialit ja teetin optikolla omilla voimakkuuksilla linssit sisälle, toimiva systeemi.

Ajolaseihin olen ollut muuten tyytyväinen, mutta (ulommaiset) muovilinssit ovat vain erittäin herkät naarmuntumaan. Ohjeen mukaan huuhtelin ja pesin, mutta linssit olivat jo puolessavälissä kesää käyttökelvottomat.
033102ass_1_prv.gif

En ole vielä kysellyt uusia liikkeestä, arvata saattaa että ovat erittäin kalliita, enkä kyllä moisista fiaskoista mitään maksaisikaan.

Onko kellään tietoa, mista muovista linssejä voisi itse valmistaa? Luulisi olevan helppo leikata muotoon. Davida

Minulla on fiilistely-retroiluajoon Davidan Classic Jet ja Leon Jeantetin Aviator -goggelit, joiden alle sopivat prillit tahi aurinkolasit vahvuuksilla, pilvisyystilanteen mukaan.
"Aviator Retro Pilot" Davidan sivuilla ilmeisesti.

Mielenterveytenne säästämiseksi kuvassa joku ihan muu.

avigog1.jpg

Jettiä kokeilin yhden kesän ajan ja annoin pois koska siihen ei löytynyt sopivia laseja.Classic Jet lienee sama kuin Speedster eli hemmetin hyvä mutta Jet on perseestä.Niin mielellään kuin sitä kehuisikin.

Classic Jet lienee sama kuin Speedster eli hemmetin hyvä mutta Jet on perseestä.

Jet on se E-hyväksytty möhkäle.

Speedsterissä on vain jokin "Nordic Safety Standards SIS 882411 and DS 2124.1". Ilmeisesti "ohuin" ja sikäli parhaan näköinen mutta vähiten suojaava? Aika lähellä Classic Jetiä nähtävästi kyllä.

Classic Jet on DOT-hyväksytty muttei E-hyväksytty.

Jet
ECEJet_Silver.jpg

Classic Jet
DOTClassicJet.jpg

Speedster
sisSpeedster.jpg

Mulla on Jet+Aviator Goggle yhdistelmä ollut puoli kesää (. 3-4000 km) ei tullut katsottua tarkemmin kilometrejä ostaessa.

Jet oli ainut riittävän iso, joka sopi päähän. Sen kanssa tullut ongelmaksi, että se pullauttaa muotoon valetun kuulosoujan oikeanpuoleisesta korvasta, kun pari kertaa kääntää päätä puolelta toiselle.

Aviator Goggle on toiminut todella hyvin meikäläisen ajeluilla. Linssit eivät ole naarmuuntuneet. Ne ovat riittävän tilavat silmä- tai aurinkolaseille. Olen saanut ne kerran huurtumaan, olosuhteet olivat +3 C lämpötila ja usvan ja todella pienipisaraisen tihkusateen sekoitus ja silloin piti ajaa pelkillä silmälaseilla. Tämän lisäksi erittäin kovalla rankkasateella pääsi ylemmistä tuuletusaukoista roiskevettä silmälasien molemmille puolille ja linssien sisäpinnoille. Silloin loppui näkökyky.

Suojalaseissa kuitenkin nahka kasvoja vasten, joka tekee Aviatorit todella miellyttävän tuntoisiksi.

GeeTee

Vastaampa omaan viestiini..

Ajolasit eivät olleetkaan Davidan valmistamat, vaan Ranskalaisen Jeantetin. Vaan eipä tuo ole ongelma, ainakaan minulle. Davidan sivuilla ei vain ollut mitään mainintaa asiasta..

Hommasin siis nuo retro specialit ja teetin optikolla omilla voimakkuuksilla linssit sisälle, toimiva systeemi.

Ajolaseihin olen ollut muuten tyytyväinen, mutta (ulommaiset) muovilinssit ovat vain erittäin herkät naarmuntumaan. Ohjeen mukaan huuhtelin ja pesin, mutta linssit olivat jo puolessavälissä kesää käyttökelvottomat.  
033102ass_1_prv.gif

En ole vielä kysellyt uusia liikkeestä, arvata saattaa että ovat erittäin kalliita, enkä kyllä moisista fiaskoista mitään maksaisikaan.

Onko kellään tietoa, mista muovista linssejä voisi itse valmistaa? Luulisi olevan helppo leikata muotoon. Davida
Noihin aviatoreihin saa jenkeistä ANSI hyväksynnällä olevia linssejä jotka ei naarmuunnu. Eikä maksa liikaa. Suosittelen ehdottomasti sellaisten tilaamista. Itsellä kolmatta tai neljättä kesää käytössä, ja täydessä tikissä.

Ei kun Googlettamaan

edit. täältä http://www.british-classics.com/Aviator%20Goggles.html

Jack

Kiitos linkistä. Pitänee tilata tuolta linssit.. tai useammat. Hinnatkin kohtuulliset.

Davidan Jetistä vielä: kypärään olen kyllä ollut tyytyväinen. Erittäin hiljainen, johtunee tiiviistä istumisesta.. tulee aika pitkälle poskien päälle.

Vaihtoehtoina on siis käyttää piilareita ajolasien kanssa,jolloin kysymykseen tulisi Aviator Pilot T1-malli.
Mites Suomesta saapi noita laseja?? Luin Davidan sivuilta että ainaki RikuMotorilta, entä muualta......onkohan missä hinnoissa???
Tarviisin itsekin hyvät lasit joko siis noin rillien kanssa käypäiset tai sit ihan normit.  
cool.gif
, mut ei mitään aurinkolasien tapaisia vaan kunnon okuläärejä.
Onko jollain kenties suositella jotain?
confused_orig.gif
Ei välttämättä siis pelkästään noita laseja...

Back