Tasa-arvoisen risteyksen käsitettä ei tunneta, koska niitä ei missään ole. Aina kolmiot joko merkkinä tai asfalttiin maalattuna.
Liikenneympyrässä ajo poikkeaa meikäläisestä muutenkin kuin sen tavallisen eron suhteen, eli että mennään väärää puolta ja väärään suuntaan.
Nimittäin toisin kuin meillä, jossa kaikki odottavat kun kukaan muu ei käytä vilkkuja, siellä kerrotaan muille mitä on tekeillä ja mennään eikä meinata.
Liikenneympyrässä 90 astetta ja ulos: uloin kaista, vasen vilkku koko ajan poistumiseen saakka (ellei ennen omaa exitiä ole muita exitejä)
Liikenneympyrässä yli 180 astetta ja ulos: sisemmälle kaistalle, vilkku oikealle, kunnes poistumista edeltävän ulosmenon kohdalla vasen vilkku ja ulommalle kaistalle ja pois ympyrästä. Vaihtoehto 2, jos ulosmeno on 2-kaistainen: sisäkaistalla oltaessa vasen vilkku ja sisäkaistalta suoraan ulosmenotien nopeammalle kaistalle mentäessä RIITTÄVÄSTI HANAA, että ehtii takaa ulkokaistaa tulevan alta pois. Hidas kierto ulointa kaistaa myöden 270 astetta EI OLE turvallista, koska jokaisessa ulosmenossa sisäkaistalla rinnallasi oleva olettaa ulkokaistalaisen poistuvan samasta exististä.
Noin 180 astetta ja ulos: valinnan mukaan joko sisä- tai ulkokaista ja vilkut sen mukaan.
Mini-roundabout on pohjoismaisten kuljettajien pyydystämiseksi rakennettu ansa. Meillä on jo selkäytimessä, että neljän tien risteyksessä suoraan ajaessamme vastaantuleva meidän edestämme sivutielle kääntyvä on väistämisvelvollinen.
Niin Briteissäkin, paitsi jos joku kävi maalaamassa keskelle risteystä 1 - 2 metrisen valkoisen täplän, joka tekeekin risteyksestä liikenneympyrän. Ja nyt se vastaantuleva minun edestäni kulkusuunnassaan oikealle kääntyvä onkin jo liikenneympyrässä johon minä olen vasta tulossa. Ja jos kolahtaa, niin minä maksan.
Ja sitten vielä yksi: sikälimikäli väistämissäännöt ja demokratia ovat ristiriidassa, niin demokratian kehdossa enemmistö menee ensin. Eli kapealla tiellä sinun kaistasi on vapaa, mutta vastaantulevan kaistan tukkii vaikkapa pysäköity auto. Sinä yksin, vastaantulijoita 5. Ne 5 menevät ensin ja sinä 1 odotat.
Ja kun odotat kiltisti, niin jokainen vastaantulija kiittää kohteliaasti