• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Allright-liikkeestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerppo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko avautua nyt vähän täälläkin, ja toivon että tämä vaikuttaa mahdollisimman monen ostopäätökseen kyseisestä liikkeestä. Eli kävin tänään ostamassa ajohanskat allright nimisestä liikkeestä (kehä kolmosen varrella, jumbo kauppakeskuksen vastapäätä). Ajoin hanskoilla n.5min ja huomasin että vilkkua laitettaessa vasemman käden peukalossa ottaa kangas ikävästi vastaan ja vilkun päälle laittaminen on hieman vaivanloista. Niinpä päätin mennä liikkeeseen takaisin ja vaihtaa hanskat johonkin toiseen malliin. Liikkeestä tylysti sanottiin etteivät voi ottaa haskoja vastaan, koska hanskat on käytetyt ja niitä ei voi laittaa takaisin myyntiin. En tiedä onko teidän mielestä kyseinen käytäntö normaalia, mutta minusta menettely oli lähinnä nairettavaa enkä astu enään jalallanikaan kyseiseen liikkeeseen. Jos jollain muilla kokemuksia kyseisestä liikkeestä niin kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Mulle on vaa liikkeen kautta tilattu sieltä ja tuli perille ajoissa. Mutta ymmärrän että kun liikehelsingissä niin siellähä kaikilla on asennevamma, eikä palvelua heru. Mulle kyllä on vaihdettu hanskat vaikka olin käyttänyt niitä jo vähän pidempääkin. Tai siis kokoa vaihdettiin ei mallia. Perseestä tommonen kun ei voida vaihtaa huonoja hanskoja.
033102ass_1_prv.gif

Ei tuossa nyt mitään väärin ole tehty, ihan yleinen käytäntö vaateliikkeissäkin. Jos tuotetta on käytetty, niin palautusoikeutta ei ole.

Varmasti harmittaa, mutta olisi kannattanut tutkia ostettavaa tuotetta tarkemmin ennen ostopäätöstä ja varsinkin ennen lappujen irti repimistä...
wink.gif

Edit: Toinen asia onkin sitten se, että miksi liike yleensäkään myy hanskoja, jotka ovat hankalat käytössä tai muuten vaan heikkolaatuiset.

sanoi:
Kauppa on sopimus

Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle.

Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjä siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, kannattaakin yrittää sopia avokaupasta ja pyytää kuittiin merkintä päivämäärästä mihin mennessä tuotteen voi palauttaa kuluitta.

Monet liikkeet ja tavaratalot antavat ostoksille vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Tuossa on tuo idea pääpiirteittäin. Caveat emptor.
pftroest.gif

Joo ei siinä mitään väärin oo tehty, eihän niitä pakko oo vaihtaa. Mutta on täälläpäi ainakin noi liikkeet mis asioin nii sen verta reiluja et ne vaihtaa jos on menny ostaa huonot. Pakkohan niitten ei sitä oo tehdä, mut ihan reuluahan se olis
wink.gif

Mulla ollu IKINÄ mitään ongelmaa niin Allrightin kun saman katon alla olevan Bike-Teamin kans, joten minun päätä et ainakaan tolla kommentillas käännä!

Edit: Rico olikin ehtinyt muuttaa otsikon vähemmän raflaavaan
---> joo, alku olikin aika huomiota herättävä....
mad.gif

Koska kenenkään ei ole pakko ostaa mitä tahansa kysyn vain.
minä en ole tehnyt huonoja kauppoja siellä mutta kysyn kuitenkin kuluttajilta tuntuuko kenestäkään siltä että all right on pumpattu täyteen krääsää.

On siellä toki hyviä kypäriä ja laadukasta kamaa muutakin mutta silti mielestäni osa tuotteista on ns turhakkeita eikä laatu esimerkiksi dice tuotteissa ole mikään kovin hyvä.

Hemmo päivät sucks, tuotteista tuli sellanen olo että ......ja se teltta
033102ass_1_prv.gif

tuli sellainen olo kuin se olisi jokin motsakarityyppien tokmanni.

Ei kai nyt liike voi noita kulutettuja hanskoja enää kenellekään myydä. Hinnassakaan ei varmaan ole ollut yhtään ylimääräistä, jotta voisi palautukset heittää silppuriin. Miten tämä vilkun päälle laittamisen kauheus oikein ilmenee?

Ajoin hanskoilla n.5min ja huomasin että vilkkua laitettaessa vasemman käden peukalossa ottaa kangas ikävästi vastaan ja vilkun päälle laittaminen on hieman vaivanloista.
Siis tämän täytyy olla jotain pilaa... ihan 5 minuuttia , ja alkoi jo peukaloon sattua.....
sad_orig.gif
Voi nyyh sentään , ei sentään hanurissa tuntunut pahalta ?? Oletkohan nyt ihan varmasti oman harrasteesi parissa
confused_orig.gif
? Legojen kanssa pelatessa ei varmaan sattuisi yhtään minnekään.... vai ??

Ketjun aloittaja lienee sama mies joka vaatii uutta mopoa hyvitettäväksi täyteen rahaan, jos ajoasento ei miellytäkkään enään viikon käytön jälkeen.. Good luck taistelussasi, haasta ne oikeuteen!
biggrin.gif

No no noo!
Eipäs aleta ruttuturviksi!

Minä ostin alkuun olevinaan "hyvät hanskat"... viikon päästä lapion ne kädessä pihahommia ja tein ym pask# juttuja.
Siinä ne toimivat ihan ookoo!
biggrin.gif

Vit## yhet hanskat ei muolimmaa kuovva!
Rahalla saa uusia...
Hengissä selvisit kuitennii?

Itsellä ei ole huonoa kokemusta ko. liikkeestä, päinvastoin! Pari vuotta sitten tilasin jälleenmyyjän kautta tänne keskisuomeen jarrupalat omaan mopottimeen ja sitten kun oli vaihdon aika, niin olikin väärät (jälleenmyyjän tilausvirhe, katsoi luettelosta väärältä riviltä). Sattui olemaan seuraavaksi päiväksi rahtikeikka pääkaupunkiseudulle joten poikkesin sitten varovasti kysymään josko vaihto onnistuisi (ettei suotta tarvi ostaa sieltä uusia ja sitten vaihdattaa jälleenmyyjän kanssa, varsinkin kun jo olisi uudet palat siinä vaiheessa), ja tässä tapauksessa heidän ei olisi edes tarvinnut niitä vaihtaa, mutta eipä ollut mitään ongelmia tuon vaihdon kanssa..........

Huonoja kauppoja saattaa tehdä välillä kuka tahansa. Kannattanee kuitenkin miettiä, mistä kaikesta todella kannattaa avautua ja missä.
cool.gif

Otsikosta saa käsityksen että nyt on raukalle vähintäänkin myyty kolmipyöräinen mopona.

Mutta että vuori rutussa hanskassa.....

Edit: Rico olikin ehtinyt muuttaa otsikon vähemmän raflaavaan

Jotain kokemuksia öölraitista. Olin menossa ekaa nahkatakkia ostamaan / katsomaan (icon), opastamisen taso oli kyllä vähän niin ja näin eikä 700e takista annettu senttiäkään alennusta.

Aikaisemini menin krossi tankoa ostamaan ja kerroin pyörän mallin josko osaisi avittaa valinassa, vastaus oli että "tuossa ne on valitse siitä.." Sekin tuli ostettua muualta mistä sai asiantuntevaa opastusta ja jälleen hinnasta edes jotain pois.

Taitaa jäädä vierailut tuohon liikkeeseen hemmo päivien kahvitteluja lukuunottamatta väliin.
biggrin.gif

Siitä kohti bike worldia, jossai sai katsella omin avuin takkeja. Mieleinen löyty menin kysymään opastusta koon puolesta ja sitähän sitten sai roppakaupalla ja hinnastakin annettiin alennusta sopivasti, että oli "pakko" ostaa saman tien mukaan.
smile_org.gif

Omat kokemukset liikkeestä hyviä. Ostanut goreasut itselle ja rouvalle, samoin kypärät ja ajohanskat. Homma hoitui hienosti, varsinkin rouvan kypärän sovitus hoitui hienosti.

Toinen hieno kokemus oli kun kävin hakemassa kaverin vn1500 etupumppujen stefat. Otin hyllystä pari purkkia öljyä odotellessa vuoroani. Tiskillä harvinaisen ystävällinen myyjä haki stefat, kaivoi opuksen esiin ja kävi vaihtamassa ottamani öljyt oikeisiin ja ilmoitti putkeen tulevan öljymäärän.
bowdown.gif

Olen käyttänyt Allright:in palveluia siitä lähtien kun se on ollut Kalliossa, pienissä tiloissa. Joskus on tullut ns. heikkoa palvelua, ja toisaalta joskus on ollut palvelu sitä luokkaa että tuntee itsensä kuninkaalliseksi.

Jokaisella meillä on hyvät ja huonot päivät. (vaikkei aloitusketjussa ihan tähän viitattukaan).
Liikeyrityksille on kuitenkin annettu rajat joiden puiteissa pitää toimia, ja suomessa kohtuullisen hyvin nämä toimivatkin. Eiväthän ne voi tietenkään miellyttää, varsinkin jos itse on tehnyt huonon valinan. Välillä se huono valinta maksaa rahaa joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Hyviä
062802moto_prv.gif
kuitenkin, joko ks hanskoilla tai sitten joillain toisilla.

Itsellä ihan hyviä kokemuksia, liike itsessään hakee vertaistaan, on tilaa ja valinnanvaraa, mutta olenkin sellainen kokeilen mielummin itse ja hypistelen ja vääntelen kuin myyjän kanssa hieroisin kauppoja, jos kysyttävää on ollut niin vastauksia olen saanut joskin joskus on tuntunut että vastaukset on ollut ns. mutuja. Riippuu vähän kuka on myyjänä. Kerran odotin takkia joka emännälle ostettiin että tulee hemmo päivät jos saisi halvemmalla mutta kun sinne menin niin huomasin ko. takin olevan tarjous teltassa hieman kalliimpi kuin ovh, huomautettuani asiasta sain kyllä ihan reilun alennuksen.

Kuka purematta nielisi käyttökelvottoman varusteen? Kyse on teknisestä vaatteesta eikä mistään T-paidasta. Osaa vioista ja "ominaisuuksista" ei millään voi huomata liikkeessä. Pienikin vika alkaa pitemmän päälle riepoa tosissaan ja haittaa ajoa. Tällaisissa tuotteissa pitäisi löytyä myös liikkeeltä joustoa palautusehdoissa. 5 minuutin ajelu ei hanskaa sen enempää kuluta kuin sadan ihmisen koesovitukset liikkeessä. Käytetympiä moni noista esillä olevista tavaroista on kuin vähän aikaa ajossa olleet. Ja silti ovat iloisesti myynnissä normaalihintaan.

Avautuminen on sitten eri juttu. Tyyliä ehkä kannattaa miettiä toisenkin kerran.
smile_org.gif

Kuten myös tyyliä millä lähtee asiaa vetämään liikkeessä. Neuvotellen on onnistunut Allrightissa vaihdot omalla kohdalla.

Back